logo-print

Δεν θεμελιώνει αποζημιωτική αγωγή η τμηματική και όχι εφάπαξ καταβολή αναπροσαρμοσθείσας σύνταξης σε στρατιωτικούς συνταξιούχους

Απόφαση 295/2017 Ολομέλειας Ελεγκτικού Συνεδρίου

17/05/2017

16/11/2017

Φορολογικός Πολυκώδικας - Σεπτέμβριος 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

 

Φορολογικός Πολυκώδικας - Σεπτέμβριος 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

 

Με την απόφαση 295/2017 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκε ότι δεν θεμελιώνει αποζημιωτική αγωγή η τμηματική και όχι εφάπαξ καταβολή αναπροσαρμοσθείσας σύνταξης βάσει των ν.2838/2000 και 3016/2002 σε στρατιωτικούς συνταξιούχους.

Η υπόθεση αφορά σε αίτημα στρατιωτικού συνταξιούχου για την αναίρεση οριστικής απόφαση τους 3ου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία απέρριπτε την αγωγή του, με την οποία ζήτησε να αναγνωριστεί ότι το Δημόσιο οφείλει να του καταβάλει, νομιμοτόκως, το ποσό των 8.686,81 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί, κατά τους ισχυρισμούς του, στην κατ’ αύξηση διαφορά σύνταξης που στερήθηκε κατά το διάστημα από 1.1.2006 έως 31.12.2007, λόγω της σταδιακής της αναπροσαρμοσθείας, με βάση το μισθό βαθμού Αντιστρατήγου, σύνταξής του.

Με την απόφαση 295/2017 της Ολομέλειας κρίθηκε ότι το Τμήμα ορθώς δέχθηκε τη μη ύπαρξη αγωγικής αξίωσης του αναιρεσείοντος για το χρονικό διάστημα από 1.1.2006 έως 31.12.2007, για το οποίο δεν υφίσταται παράνομη άρνηση της Διοίκησης για την καταβολή της αναπροσαρμοσθείσας σύνταξής του, δοθέντος ότι αυτή αναπροσαρμόστηκε από 1.10.2005, με την .../2006 πράξη της 44ης Διεύθυνσης του Γ.Α.Κ. και καταβλήθηκε, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του ν. 3408/2005.

Και τούτο διότι οι διατάξεις του άρθρου αυτού, κατά το μέρος που εισάγουν, κατά τρόπο αντικειμενικό και ομοιόμορφο για την αυτή κατηγορία των εξελθόντων από την υπηρεσία πριν από την έναρξη ισχύος τον άρθρου 37 τον ν. 3016/2002, κατά κύριο λόγο για το μέλλον και με περιορισμένο χρονικά και ποσοτικά χαρακτήρα, τον ως άνω θεμιτό περιορισμό, επιβαλλόμενο εκ λόγων δημοσίου συμφέροντος, μη δυσανάλογο προς τον εξυπηρετούμενο δημόσιο σκοπό, δεν αντίκεινται στα άρθρα 4 παρ. 1, 17 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος, ούτε σε άλλες συνταγματικές διατάξεις, τις οποίες άλλωστε αορίστως επικαλείται ο αναιρεσείων και παρίστανται συμβατές προς τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις του άρθρου 1 του (πρώτου) Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α., απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων λόγων.

Οι διατάξεις του άρθρου 8 του ν. 3408/2005 δεν εισάγουν εξ άλλον διαφορετική μεταχείριση των στρατιωτικών συνταξιούχων ανάλογα με το πότε εκδόθηκε η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφορικά με τη δικαιούμενη αναπροσαρμογή της σύνταξής τους, αφού η σχετική ρύθμιση καταλαμβάνει με ενιαίο τρόπο από 1.10.2005 το σύνολο των στρατιωτικών συνταξιούχων που εξήλθαν της υπηρεσίας τους μέχρι 30.6.2002, είναι δε αβάσιμος ο περί του αντιθέτου ισχυρισμός τον αναιρεσείοντος (βλ. απόφ. Ολ. Ε.Σ. 2595/2016).  

Δείτε αναλυτικά την απόφαση στο elsyn.gr

Πολυκώδικας - Απρίλιος 2023

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα - 5η έκδοση καλλιτεχνικό

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ