logo-print

Δυστύχημα Germanwings: Αντιμέτωπη με τεράστιες αποζημιώσεις ενδέχεται να βρεθεί η Lufthansa

28/03/2015

16/11/2017

Ιδιωτικό Ασφαλιστικό Δίκαιο Ζ έκδοση
Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και η θυγατρική της Germanwings ενδέχεται να αναγκαστούν να καταβάλουν αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων της πτήσης 4U9525, σε περίπτωση που δεν καταφέρουν να αποδείξουν πως το δυστύχημα δεν έγινε με δική τους υπαιτιότητα.

Σύμφωνα με εξειδικευμένους δικηγόρους, με βάση τις έως τώρα αποδείξεις, από τις οποίες συνάγεται ότι ο συγκυβερνήτης έπασχε από κατάθλιψη και έριξε σκοπίμως το αεροσκάφος στις Άλπεις, η υπεράσπιση των δύο εταιρειών θα είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο.

«Προκειμένου να αποφύγει την καταβολή τεραστίων αποζημιώσεων, η Lufthansa θα χρειαστεί να αποδείξει ότι το δυστύχημα δεν οφειλόταν σε αμέλεια, παράλειψη ή παράνομη πράξη, τόσο της ίδιας όσο και των υπηρετών (με τη νομική έννοια του όρου) και των προστηθέντων της», αναφέρει ο δικηγόρος Clive Garner, εξειδικευμένος σε ζητήματα αποζημιώσεων από αεροπορικά δυστυχήματα.

Τα ποσά που θα διεκδικηθούν ως αποζημιώσεις θα εξαρτηθούν από διάφορους παράγοντες που αφορούν τόσο τα θύματα (π.χ. η οικονομική τους κατάσταση), όσο και τις οικογένειές τους (π.χ. ο βαθμός της οικονομικής τους εξάρτησης από τους αδικοχαμένους επιβάτες).

Ωστόσο, τα ποσά αυτά δεν αποκλείεται να είναι ακόμη και επταψήφια για το κάθε θύμα, συμπλήρωσε ο Garner.

Σύμφωνα με το Reuters, η Lufthansa έχει προσφερθεί να καταβάλει το ποσό των 50.000 ευρώ ανά επιβάτη ως άμεση οικονομική στήριξη, ποσό που είναι εξαιρετικά απίθανο να κριθεί επαρκές από τις οικογένειες των θυμάτων.

Είναι, όμως, αρκετά πιθανό να υπάρξουν διαπραγματεύσεις για εξωδικαστικό συμβιβασμό ανάμεσα στην εταιρεία και τις οικογένειες, προτού καταλήξει η υπόθεση ενώπιον δικαστηρίων.

Το δυστύχημα αυτό αποτελεί ένα σοβαρότατο πλήγμα στην αξιοπιστία της Lufthansa, η οποία αντιμετωπίζει ούτως ή άλλως αρκετά προβλήματα από τον ανταγωνισμό που δημιουργούν εταιρείες low budget, όπως η Ryanair και η EasyJet, αλλά και πρωτοκλασάτοι αντίπαλοι, όπως η Turkish Airlines και η Emirates.

Πηγή: theguardian.com

Το δικαίωμα υπαναχώρησης στην Πνευματική Ιδιοκτησία - Συμβολές Αστικού Δικαίου Νο 13 21
Αυτοδύναμα Ασφαλιστικά Μέτρα

Βασίλειος Α. Χατζηϊωάννου

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ