Έρευνα της ιταλικής αρχής ανταγωνισμού κατά της Google για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
Σύμφωνα με την AGCM το αίτημα για συγκατάθεση ενδέχεται να αποτελεί παραπλανητική και επιθετική εμπορική πρακτική.
Η ιταλική αρχή προστασίας του ανταγωνισμού (AGCM - Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato) ξεκίνησε διαδικασίες έρευνας σε βάρος της Google και της μητρικής της Alphabet, σχετικά με την υποβολή προς τους χρήστες αιτήματος για συγκατάθεση επί της διασύνδεσης των υπηρεσιών που παρέχει η εταιρεία. Το αίτημα αυτό φαίνεται να μη συνοδεύεται από σχετική ενημέρωση, άλλως η ενημέρωση αυτή είναι ανεπαρκής και όχι ακριβής, ως προς τις πραγματικές συνέπειες που έχει η παροχή της συγκατάθεσης στη χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Τα ίδια κρίσιμα ζητήματα προκύπτουν και σε σχέση με την έκταση και τον αριθμό των υπηρεσιών της Google, για τις οποίες ενδέχεται να λαμβάνει χώρα συνδυασμός και αντιστοίχιση προσωπικών δεδομένων, καθώς και σε σχέση με το ενδεχόμενο προσαρμογής (και άρα περιορισμού) της συγκατάθεσης σε μέρος των υπηρεσιών αυτών.
Η Αρχή υποστηρίζει επίσης πως η Google ενδέχεται να χρησιμοποιεί τεχνικές και μεθόδους για την υποβολή αιτήματος για συγκατάθεση και τη διαμόρφωση μηχανισμών για τη λήψη της συγκατάθεσης, οι οποίες θα μπορούσαν να θέτουν περιορισμούς στην ελευθερία της επιλογής του μέσου καταναλωτή. Πράγματι, ο καταναλωτής θα μπορούσε να οδηγηθεί στη λήψη μιας εμπορικής απόφασης, την οποία δεν θα ελάμβανε σε άλλη περίπτωση, συναινώντας στον συνδυασμό και τη χρήση των προσωπικών δεδομένων του μεταξύ των πολλαπλών υπηρεσιών που προσφέρονται.
Από το δελτίο τύπου της ιταλικής αρχής