logo-print

Ευεργετικός υπολογισμός ημερών εκτιόμενης ποινής κρατουμένων εκπαιδευομένων με τηλεκπαίδευση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΓνωμΕισΑΠ 11/2021)

Αυτονόητη προϋπόθεση η πραγματική εξ αποστάσεως παρακολούθηση και όχι η απλή εγγραφή του κρατουμένου σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας χωρίς έναρξη της εκπαιδευτικής δραστηριότητας

13/04/2021

15/04/2021

Η παραγραφή των ποινών και των μέτρων ασφαλείας

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ - ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΔΑΜΠΑΣ

Διαδικασία στα μικτά ορκωτά δικαστήρια

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΦΟΥΣΑΣ

Σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου γνωμοδότησε υπέρ του συνυπολογισμού, κατά τον υπολογισμό των ημερών εκτιόμενης ποινής των κρατουμένων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, των ημερών εκείνων κατά τις οποίες η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται εξ αποστάσεως μέσω συστήματος τηλεκπαίδευσης, σε συμμόρφωση με τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020 – 2021.

Επεσήμανε ότι ο ευεργετικός αυτός υπολογισμός προϋποθέτει πραγματική εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων, ήτοι εφαρμόζεται στις περιπτώσεις Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας τα οποία πράγματι λειτουργούν, έχει γίνει δηλαδή ουσιαστική έναρξη της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην αρχή του σχολικού έτους, και, συγχρόνως, έχουν την δυνατότητα να παρέχουν τηλεκπαίδευση, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον διαθέσιμο απαραίτητο εξοπλισμό όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Όπως και σε προηγούμενη συναφή γνωμοδότησή της για το σχολικό έτος 2019 – 2020 (ΓνωμΕισΑΠ 3/2020), η Εισαγγελία του ΑΠ έλαβε υπόψη της το «Δίκαιο της Ανάγκης» της τρέχουσας περιόδου, καθώς και τις διατάξεις των Ν. 2525/1997, Ν. 2776/1999 και π.δ. 107/2001.

Απόσπασμα γνωμοδότησης

Ο ευεργετικός υπολογισμός των ημερών εκτιόμενης ποινής των κρατουμένων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας πρέπει να περιλαμβάνει και τις ημέρες κατά τις οποίες, εξαιτίας των μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοιού COVID-19, η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται όχι με δια ζώσης μαθήματα αλλά εξ αποστάσεως μέσω συστήματος τηλεκπαίδευσης. Η παραπάνω παραδοχή τελεί υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι πρόκειται για Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στα οποία έχει γίνει ουσιαστική έναρξη της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην αρχή του σχολικού έτους, δηλαδή λειτουργούν πραγματικά, και συνάμα έχουν τη δυνατότητα (από άποψη τεχνικού εξοπλισμού και εκπαιδευτικού προσωπικού) να παρέχουν τηλεκπαίδευση (διδασκαλία εξ αποστάσεως).

Αντίθετα, απλή εγγραφή των κρατουμένων σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που δεν ξεκίνησε την εκπαιδευτική δραστηριότητα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς για λόγους άσχετους με την πανδημία (λ.χ. ελλείψει εκπαιδευτικών λειτουργών), ή/και δεν έχει τη δυνατότητα τηλεκπαίδευσης, δεν μπορεί να θεμελιώσει τον ευεργετικό υπολογισμό ημερών εκτιόμενης ποινής, που προσφέρει η φοίτηση στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

Δείτε αναλυτικά τη γνωμοδότηση στο eisap.gr

Νομολογία - Θεωρία και πρακτικά ζητήματα εργατικού δικαίου

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΛΕΒΕΝΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Αναγνώριση και εκτέλεση αποφάσεων διατροφής στον ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

send