logo-print

Φορολογικός έλεγχος - Παραγραφή - Συμπληρωματικά στοιχεία (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών)

Ποια στοιχεία μπορούν να θεωρηθούν «συμπληρωματικά» φορολογικά στοιχεία, προκειμένου να δικαιολογήσουν την έκδοση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου ή την παράταση της παραγραφής

18/01/2017

16/11/2017

Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων Δ έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΙΚΟΣ

Σύχρονα και κρίσιμα θέματα της συνταγματικής νομολογίας του ελεγκτικού συνεδρίου

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Με τις αποφάσεις 3820/2016 και 3821/2016  (1ο Τριμελές)  το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών έκρινε επί του ζητήματος των «συμπληρωματικών» φορολογικών στοιχείων που μπορούν να δικαιολογήσουν την έκδοση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου ή την παράταση της παραγραφής.

Ειδικότερα, η υπόθεση αφορούσε ένδικες πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, που αφορούν τις χρήσεις 2000 - 2007 και έκτακτης εισφοράς για τη χρήση 2007, εκδόθηκαν στις 11-5-2015 και κοινοποιήθηκαν στην προσφεύγουσα στις 13-5-2015, δηλαδή, μετά τη συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής αυτών, που έληγε, στις 31-12-2008, 31-12-2008, 31-12-2009, 31-12-2010, 31- 12-2011, 31-12-2012, 31-12-2013 και 31-12-2013 αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης: Πότε παραγράφονται οι απαιτήσεις του Δημοσίου (συστηματική παρουσίαση διατάξεων)

Σύμφωνα με το Δικαστήριο, τα στοιχεία των τραπεζικών καταθέσεων του φορολογουμένου στις ημεδαπές τράπεζες ευρίσκονταν ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του φορολογικού ελέγχου ή, τουλάχιστον, ο φορολογικός έλεγχος μπορούσε ανά πάσα στιγμή να λάβει γνώση αυτών.

Για τον λόγο αυτό, το Δικαστήριο έκρινε ότι τα εν λόγω στοιχεία δεν μπορούν να θεωρηθούν «συμπληρωματικά» φορολογικά στοιχεία υπό την έννοια της διάταξης του άρθρου 68 παρ. 2 του Κ.Φ.Ε., προκειμένου να δικαιολογήσουν την έκδοση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου ή την παράταση της παραγραφής.

Παράλληλα, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, στην απόφαση 2912/2016 (4ο Τριμελές) έκρινε, ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις διενέργειας επανελέγχου, σύμφωνα με το άρθρο 68 παρ.2 του ν.2238/1994, διότι μετά την περαίωση της υπόθεσης οικ. έτους 2003 (χρήση 2002) ως προς τη φορολογία εισοδήματος της προσφεύγουσας, περιήλθαν στο ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π. νέα στοιχεία, ήτοι το σύνολο των πρωτογενών καταθέσεων των προσφευγόντων, με πλήρη ανάλυση ανά τράπεζα, λογαριασμό, ημερομηνία, ποσό συναλλαγής και αιτιολογία, τα οποία η αρμόδια φορολογική αρχή δεν είχε υπόψη της κατά το χρόνο που η σχετική υπόθεση περαιώθηκε οριστικά (έτος 2005), εφόσον προέκυψαν μετά την άρση του τραπεζικού απορρήτου των προσφευγόντων και αφορούσαν εισόδημα που δεν είχε περιληφθεί στην πράξη περαίωσης.

Πηγή: adjustice.gr

O ηλεκτρονικός αναγκαστικός πλειστηριασμός κατά τον ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 6

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Η φορολογική ενημερότητα

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ​

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΟΣ

send