logo-print

ΓΓΔΕ: Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων και τα μέτρα που λαμβάνονται

18/06/2015

16/11/2017

Ιδιωτικό ασφαλιστικό δίκαιο - 6η έκδοση

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ-ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΡΑΝΙΑ

Ιδιωτικό ασφαλιστικό δίκαιο - 6η έκδοση

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ-ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΡΑΝΙΑ

Στη Συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών για το πρόβλημα της κυκλοφορίας των ανασφάλιστων οχημάτων, τη διαδικασία εντοπισμού τους και τις πρωτοβουλίες της Πολιτείας και της ασφαλιστικής αγοράς για την αντιμετώπισή του, παρευρέθηκε η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου.

Υπολογίζεται σήμερα ότι κυκλοφορούν πάνω από 1.000.000 ανασφάλιστα οχήματα, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι περίπου 92.000 ανασφάλιστα οχήματα εμπλέκονται κάθε χρόνο σε ατυχήματα στη χώρα μας, ανέφερε μεταξύ άλλων η κυρία Σαββαΐδου.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν σκεφτούμε ότι στην Ελλάδα ο αριθμός ατυχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερος από τον μέσο όρο των υπολοίπων χωρών της ΕΕ.

«Προκειμένου να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά το πρόβλημα της κυκλοφορίας των ανασφάλιστων οχημάτων ο νόμος 4141 προέβλεψε τον ηλεκτρονικό έλεγχο και εντοπισμό των οχημάτων αυτών, κατά τις βέλτιστες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και τη διαδικασία ενημέρωσης των κατόχων τους και τον τρόπο συμμόρφωσής τους. Θα ήθελα να επισημάνω ότι η Αστυνομία επιτελεί σημαντικό έργο με τον εντοπισμό των αυτοκινήτων αυτών μέσω των επιτόπιων ελέγχων που πραγματοποιεί στους δρόμους», σημείωσε η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων.

Η ΓΓΔΕ στο πλαίσιο των δράσεων κοινωνικής ευθύνης που περιλαμβάνονται στο Επιχειρησιακό της Σχέδιο για το 2015, προβλέπει την υλοποίηση του νόμου για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων.

Ειδικότερα προβλέπεται η συστηματική διενέργεια διασταυρώσεων και τουλάχιστον δυο φορές το χρόνο είτε μετά από την ανάληψη πρωτοβουλίας από την ίδια τη ΓΓΔΕ είτε μετά από αίτημα του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων.

Τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται, μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης:

α) των αρχείων των κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων,

β) των ασφαλισμένων οχημάτων όπως καταγράφονται στο Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων,

γ) καθώς και των αρχείων άλλων υπηρεσιών.

«Αποτελεί κοινωνική ευθύνη για όλους τους πολίτες η ασφάλιση των οχημάτων τους, προκειμένου να αποφεύγονται τα προβλήματα που προκαλούνται τόσο στο κοινωνικό σύνολο όσο και στην ελληνική οικονομία και πρωτίστως στους οδηγούς που συμμορφώνονται με την υποχρέωσή τους να ασφαλίζουν το όχημά τους και εμπλέκονται σε ατυχήματα με ανασφάλιστους οδηγούς», κατέληξε η κυρία Σαββαΐδου.

Η αναίρεση κατά τον ΚΠολΔ - Δ΄ έκδοση

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΠΕΣ

ΚΑΛΑΒΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Δίκαιο της Δικαιοπραξίας

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

ΠΑΠΑΣΤΕΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΚΑΛΒΑΝΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ