logo-print

Χορήγηση σύνταξης σε Προέδρους και Δημάρχους από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης

Τι αναφέρει το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

01/03/2016

16/11/2017

Το προσύμφωνο στο κτηματολογικό δίκαιο - Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 23
Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα - 5η έκδοση καλλιτεχνικό

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Πολίτης ζήτησε τη διαµεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη διότι η γενική διεύθυνση Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) θεώρησε ως ηµεροµηνία έναρξης καταβολής της µηνιαίας του σύνταξης την ηµεροµηνία έκδοσης της σχετικής διοικητικής πράξης και όχι την ηµεροµηνία υποβολής του αιτήµατος συνταξιοδότησης.

Ειδικότερα, ο πολίτης ζήτησε την έκδοση συνταξιοδοτικής πράξης και την καταβολή µηνιαίας χορηγίας ως τέως πρόεδρος κοινότητας, το έτος 2012, πληρώντας τις προϋποθέσεις του νόµου.

Τελικά το 2014, µε καθυστέρηση δύο ετών, του χορηγήθηκε σύνταξη αρχής γενοµένης από την 1 Ιουλίου 2014 που εκδόθηκε η διοικητική πράξη και όχι από την ηµεροµηνία υποβολής της αιτήσεώς του.

Σε ερώτηση του πολίτη, το ΓΛΚ απάντησε ότι µε βάση την ερµηνεία που δίνει στη νοµοθεσία, θα πρέπει να χορηγηθεί σύνταξη από την ηµεροµηνία έκδοσης της πράξης και όχι από την ηµεροµηνία της αίτησης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαπίστωσε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την απονοµή της µηνιαίας χορηγίας είναι η συµπλήρωση της απαιτουµένης συνολικής 20ετούς πραγµατικής υπηρεσίας Προέδρου και Κοινοτικού Συµβούλου της Κοινότητας, από τις οποίες µία περίοδος ως αιρετός Πρόεδρος, πρέπει να έχει ήδη συντελεσθεί µέχρι την 10.09.1981, ηµεροµηνία ενάρξεως ισχύος του ν. 1205/1981.

Με την αλλαγή της νοµοθεσίας, το 2006, απέκτησαν την δυνατότητα συνταξιοδότησης:

α) όσοι διατελέσουν ∆ήµαρχοι και Πρόεδροι Κοινοτήτων από την ηµεροµηνία ισχύος του νόµου και µετά, εφόσον έχουν συνολική πραγµατική υπηρεσία ∆ηµάρχου, Προέδρου, δηµοτικού και κοινοτικού Συµβούλου είκοσι (20) ετών, εκ των οποίων µία πλήρη τετραετία αιρετού ∆ηµάρχου ή Προέδρου, προσθέτοντας και το ηλικιακό κριτήριο της απαραίτητης συµπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας τους, αλλά και

β) όσοι διετέλεσαν σε θέσεις ∆ηµάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων, εφόσον είχαν συνολική πραγµατική υπηρεσία ∆ηµάρχου, Προέδρου, δηµοτικού και κοινοτικού Συµβούλου είκοσι (20) ετών, εκ των οποίων µία πλήρη τετραετία αιρετού ∆ηµάρχου ή Προέδρου πριν την ισχύ του ν. 3513/2006 και είχαν αποκλειστεί µε την εφαρµογή των διατάξεων του άρθρ. 3 του ν. 1205/1981, αρκεί να έχουν συµπληρωµένο το 65ο έτος της ηλικίας τους.

Επειδή όµως δόθηκε η ευνοϊκή δυνατότητα συνταξιοδότησης και σ’ αυτούς που οποτεδήποτε µέσα σε ένα χρονικό διάστηµα 25 ετών (1981–2006), διετέλεσαν ∆ήµαρχοι και Πρόεδροι Κοινοτήτων, µε συµπληρωµένη όµως συνολική 20ετή πραγµατική υπηρεσία ∆ηµάρχου, Προέδρου, δηµοτικού και κοινοτικού Συµβούλου, εκ των οποίων µία πλήρη τετραετία αιρετού ∆ηµάρχου ή Προέδρου, µετά την ισχύ του ν. 1205/1981 και µέχρι την θέσπιση του ν. 3513/2006, τέθηκε ο περιορισµός – προφανώς και για δηµοσιονοµικούς λόγους - της έναρξης των οικονοµικών αποτελεσµάτων από την πρώτη ηµέρα του µήνα έκδοσης της πράξης συνταξιοδότησης.

Με αυτό τον τρόπο αποκλείστηκε η δυνατότητα διεκδίκησης αναδροµικών χρηµατικών ποσών από τους δικαιούχους αυτής της κατηγορίας που µπορεί να πληρούσαν τις ανωτέρω συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις οποτεδήποτε στο παρελθόν.

Ο εν λόγω πολίτης όµως δεν ανήκε σε αυτή την κατηγορία, οπότε κακώς υπέστη τις συγκεκριµένες δυσµενείς συνέπειες.

Η γενική διεύθυνση Συντάξεων του ΓΛΚ αναθεώρησε τις απόψεις της επί του θέµατος και χορήγησε στον πολίτη αναδροµικές συντάξεις από την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.

Δείτε ολόκληρο το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη εδώ.

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση
Αστικές και Νέες Εμπορικές Μισθώσεις Δ

ΚΑΤΡΑΣ Ι.

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send