logo-print

Η Tesla αλλάζει τις ρυθμίσεις στις κάμερες των οχημάτων της μετά από έρευνα της ολλανδικής αρχής προστασίας δεδομένων

Η αστική ευθύνη του οδικού μεταφορέα κατά τη CMR
Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση

Η αυτοκινητοβιομηχανία Tesla έκανε τις ρυθμίσεις των ενσωματωμένων καμερών ασφαλείας των αυτοκινήτων της πιο φιλικές προς την ιδιωτικότητα, μετά από έρευνα που διεξήγαγε η ολλανδική Αρχή Προστασίας Δεδομένων (AP - Autoriteit Persoonsgegevens) σχετικά με τις κάμερες αυτές.

Η AP διεξήγαγε έρευνα σχετικά με τη λειτουργία Sentry Mode στα οχήματα της Tesla. Πρόκειται για λειτουργία που αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στην προστασία των οχημάτων από κλοπές και βανδαλισμούς. Αυτό επιτυγχάνεται με την καταγραφή εικόνας από τέσσερις εξωτερικές κάμερες του οχήματος.

Όταν η λειτουργία Sentry Mode ήταν ενεργοποιημένη, οι κάμερες βιντεοσκοπούσαν διαρκώς οτιδήποτε βρισκόταν γύρω από το σταθμευμένο όχημα, ενώ οι εικόνες αυτές αποθηκεύονταν για μία ώρα. Μετά από ενημερώσεις του λογισμικού, οι κάμερες έχουν πλέον τεθεί σε κατάσταση απενεργοποίησης από προεπιλογή. Στην περίπτωση όπου ο χρήστης τις ενεργοποιήσει, οι εικόνες που αποθηκεύονται δεν ξεπερνούν τα τελευταία δέκα (10) λεπτά.

Συνέλεγαν υλικό χωρίς κανείς να το γνωρίζει

«Πολλά Tesla που ήταν σταθμευμένα στο δρόμο συχνά βιντεοσκοπούσαν όποιον πλησίαζε το όχημα και οι εικόνες αυτές αποθηκεύονταν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν κάθε αυτοκίνητο μπορούσε να το κάνει αυτό, θα είχαμε μια κατάσταση όπου κανείς δεν θα μπορούσε να πάει οπουδήποτε δημόσια χωρίς να παρακολουθείται", αναφέρει η εκπρόσωπος της ολλανδικής αρχής Katja Mur.

"Οι άνθρωποι που περπατούσαν δίπλα από αυτά τα οχήματα βιντεοσκοπούνταν χωρίς να το γνωρίζουν, ενώ οι ιδιοκτήτες των Tesla μπορούσαν να δουν αυτό το υλικό. Αν κάποιος στάθμευε ένα από αυτά τα οχήματα μπροστά από το παράθυρο κάποιου, μπορούσε να κατασκοπεύσει μέσα και να δει ό,τι έκανε ο άλλος. Αυτό αποτελεί σοβαρή παραβίαση της ιδιωτικής ζωής. Επομένως, είναι καλό που η Tesla εξέτασε με κριτική ματιά την κατάσταση και έκανε αλλαγές".

Οι αλλαγές

Η Tesla ενημέρωσε την AP ότι, μετά την έναρξη της έρευνας, έχει ήδη προβεί σε διάφορες αλλαγές στη λειτουργία Sentry Mode. Για παράδειγμα, τώρα τίθεται σε λειτουργία μόνο αν κάποιος αγγίξει το όχημα και όχι κάθε φορά που οι κάμερες εντοπίζουν ύποπτη δραστηριότητα γύρω από αυτό. Επιπλέον, το όχημα δεν αρχίζει αυτόματα να βιντεοσκοπεί, αλλά στέλνει ειδοποίηση στο κινητό του ιδιοκτήτη του.

Το όχημα εξακολουθεί να καταγράφει υλικό από την κάμερα, αλλά μόνο όταν ο ιδιοκτήτης έχει ενεργοποιήσει αυτή τη λειτουργία. Όταν η κάμερα βρίσκεται σε κατάσταση καταγραφής, το όχημα εμφανίζει σχετικό μήνυμα στην οθόνη αφής στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και οι προβολείς πάλλονται. Με τον τρόπο αυτό ενημερώνει τους ανθρώπους ότι το όχημα μπορεί να τους καταγράφει.

Επιπλέον, η προεπιλεγμένη ρύθμιση του οχήματος είναι να αποθηκεύει το τελευταίο λεπτό του υλικού, το οποίο ο ιδιοκτήτης μπορεί να αυξήσει σε 10 λεπτά κατ' ανώτατο όριο. Τέλος, οι εικόνες αποθηκεύονται στο όχημα, όπως συνέβαινε ήδη, και δεν μπορούν να κοινοποιηθούν στην Tesla.

Δεν υπάρχει πρόστιμο

Η έρευνα της ολλανδικής αρχής δεν επέφερε διοικητικό πρόστιμο ή άλλη κύρωση για την Tesla. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι από την έρευνα προέκυψε πως είναι η Tesla, αλλά οι ιδιοκτήτες των οχημάτων εκείνοι που φέρουν τη νομική ευθύνη για τις εικόνες που καταγράφονται από τα αυτοκίνητά τους.

"Χάρη στις αλλαγές που έχει κάνει η Tesla, όποιος τυχαίνει να περνάει δίπλα από αυτά τα οχήματα προστατεύεται", λέει η κ. Mur, προσθέτοντας ότι «η Tesla έχει επίσης μειώσει τον κίνδυνο παραβίασης του νόμου από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της, λόγω παράνομης βιντεοσκόπησης ανθρώπων».

Από το δελτίο τύπου της ολλανδικής αρχής

Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων Δ έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΙΚΟΣ

Φορολογικός Πολυκώδικας - Σεπτέμβριος 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

 

send