logo-print

Ιταλία: Εγκρίθηκε από τη Βουλή ο «φόρος της Google»

Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός
H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η ιταλική Βουλή υπερψήφισε σήμερα ένα νέο νόμο σχετικά με τη διαδικτυακή διαφήμιση, τον αποκαλούμενο ως «φόρο της Google». Ο νόμος αυτός υποχρεώνει τις ιταλικές εταιρείες να αγοράζουν τις διαδικτυακές τους διαφημίσεις μόνο από εταιρείες που είναι καταχωρημένες στην Ιταλία, αντί για κάποιον φορολογικό παράδεισο, όπως η Ιρλανδία ή το Λουξεμβούργο.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο νόμος έχει ξεσηκώσει πολλές αντιδράσεις με πολλούς δικηγόρους και καθηγητές νομικής να δηλώνουν ότι παραβιάζονται διατάξεις κοινοτικού δικαίου σχετικά με την αποφυγή διακρίσεων στις εμπορικές δραστηριότητες.

Υπενθυμίζεται ότι εδώ και ένα εξάμηνο τα μέλη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) έχουν ανακοινώσει τις προθέσεις τους να συντάξουν προσχέδιο νόμου για την καταπολέμηση παρόμοιων φαινομένων αποφυγής φόρων. Εταιρείες όπως η Apple, η Google και η Yahoo γλυτώνουν  γύρω στα 100 δις δολάρια ετησίως από φορολογία σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Αμερική, εφαρμόζοντας πρακτικές διοχέτευσης εσόδων σε θυγατρικές που είναι εγκατεστημένες σε φορολογικούς παραδείσους.

Ο Carlo Alberto Carnevale-Maffe, καθηγητής του Πανεπιστημίου Bocconi του Μιλάνου, χαρακτήρισε το μέτρο ως «τη λάθος απάντηση στο σωστό πρόβλημα» και σχολίασε πως είναι δείγμα φορολογικής τεμπελιάς και ανηθικότητας.

Η Κομισιόν, μέσω του εκπροσώπου της, δήλωσε ότι με μια πρώτη ματιά το μέτρο φαίνεται να είναι αντίθετο με θεμελιώδεις αρχές της κοινοτικής νομοθεσίας και κάλεσε την ιταλική κυβέρνηση να εξασφαλίζει τη σύμπνοια των νομοθετικών μέτρων που λαμβάνονται με το ευρωπαϊκό δίκαιο. 

Πηγή: bloomberg.com
Αγωγή περί κλήρου
Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο