logo-print

Παρέμβαση Συνηγόρου του Πολίτη για τα ασυνόδευτα παιδιά, πρόσφυγες και μετανάστες

Σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι ξενώνες φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων είναι πλήρεις, µε συνέπεια πολλά παιδιά να παραμένουν για μεγάλο διάστημα σε αστυνομικά κρατητήρια

30/03/2016

29/01/2018

Η επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση με σκοπό την απόκτηση άδειας διαμονής στην Ελλάδα (Golden Visa)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΜΟΥΖΟΥΛΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση με σκοπό την απόκτηση άδειας διαμονής στην Ελλάδα (Golden Visa)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΜΟΥΖΟΥΛΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Να διασφαλιστούν τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των ασυνόδευτων ανηλίκων, μεταναστών και προσφύγων, να εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη λειτουργία και ενίσχυση των εξειδικευμένων δομών φιλοξενίας τους και να προβλεφθεί η άμεση μετεγκατάσταση σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεγάλου αριθμού ασυνόδευτων ανηλίκων, ζητά µε επιστολή του προς τους αρμόδιους Αναπληρωτές Υπουργούς Μεταναστευτικής Πολιτικής, Προστασίας του Πολίτη και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο Συνήγορος του Πολίτη µε αφορμή την πρόσφατη Συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας.

Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Πολίτη, ενεργώντας στο πλαίσιο της ειδικής του αρμοδιότητας για την προάσπιση και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού και έχοντας παρακολουθήσει τις τελευταίες εξελίξεις, ζήτησε αυξημένη εγρήγορση για τον σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ασυνόδευτων ανηλίκων, όπως αυτά κατοχυρώνονται βάσει του διεθνούς δικαίου και των δεσμεύσεων της χώρας µας.

Μεταξύ άλλων τόνισε ότι:

  • Οι ασυνόδευτοι ανήλικοι, οι οποίοι εισέρχονται στην Ελληνική επικράτεια, χρειάζεται πριν από όλα να αντιµετωπίζονται ως παιδιά – υποκείµενα δικαιωµάτων και όχι ως παραβάτες της µεταναστευτικής νοµοθεσίας.
  • ∆εν επιτρέπεται απέλαση ή επαναπροώθηση ασυνόδευτου ανηλίκου, καθώς µια τέτοια ενέργεια δεν µπορεί να προσφέρει εγγυήσεις για την ασφάλειά του.
  • Προσωρινός περιορισµός της ελευθερίας κίνησης των ασυνόδευτων ανηλίκων µπορεί να δικαιολογηθεί µόνο για τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για την καταγραφή τους και για την αναζήτηση κατάλληλου χώρου φιλοξενίας και φροντίδας τους.
  • Για την περίπτωση που οι διαθέσιµες θέσεις σε κατάλληλες δοµές φιλοξενίας δεν επαρκούν, θα πρέπει να υπάρξει µέριµνα ώστε οι ανήλικοι να τοποθετούνται για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο, σε χώρους φιλοξενίας προσωρινού χαρακτήρα, όπου θα πληρούνται ελάχιστες προϋποθέσεις, και να µην κρατούνται σε αστυνοµικά κρατητήρια.
  • Χρειάζεται να λειτουργήσουν και νέες µορφές φιλοξενίας των ασυνόδευτων ανηλίκων, όπως η αναδοχή, που εφαρµόζεται ευρέως στην Ευρώπη.

Σύμφωνα µε πρόσφατα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι ξενώνες φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων (µε 432 διαθέσιμες θέσεις) είναι πλήρεις, µε συνέπεια πολλά παιδιά (240 έως την 29η Μαρτίου) που αιτούνται φιλοξενίας να βρίσκονται αναγκαστικά σε αναμονή και αρκετά να παραμένουν για μεγάλο διάστημα σε αστυνομικά κρατητήρια.

Το 2015, συνολικά 2.248 ασυνόδευτοι ανήλικοι τοποθετήθηκαν σε δομές φιλοξενίας, οι περισσότεροι των οποίων αποχώρησαν μετακινούμενοι προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που πλέον είναι εξαιρετικά δυσχερές. Μόνο στους τρεις πρώτους μήνες του 2016 καταγράφηκαν 1.150 ασυνόδευτα παιδιά.

Διαβάστε την επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη εδώ.

Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων
O ηλεκτρονικός αναγκαστικός πλειστηριασμός κατά τον ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 6

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ