logo-print

Προσωπικά δεδομένα ή πληρωμή: Η Meta ανακοίνωσε την επιβολή συνδρομής σε όσους χρήστες δεν επιθυμούν τη χρήση των δεδομένων τους για προσωποποιημένη διαφήμιση

Η Meta ισχυρίζεται πως η συνδρομή αντί συγκατάθεσης έχει την έγκριση του ΔΕΕ και επιβάλλεται λόγω συμμόρφωσης με την ενωσιακή νομοθεσία

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση

 Την επιβολή συνδρομητικού μοντέλου στις χώρες του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων μέσα στον Νοέμβριο ανακοίνωσε χτες η Meta με ανάρτηση στο blog της. Το μοντέλο αυτό θα παρέχεται ως εναλλακτική επιλογή για όσους χρήστες δεν επιθυμούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους στην επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων τους για την προβολή προσωποποιημένων διαφημίσεων.

Διαβάστε σχετικά: Social media με πληρωμή συνδρομής: Πόσο κοντά είμαστε;

Η ανάρτηση της Meta έχει ως εξής:

Το Facebook και το Instagram θα προσφέρουν συνδρομή χωρίς διαφημίσεις στην Ευρώπη

Κύρια σημεία:

Η Meta θα προσφέρει στους πολίτες της ΕΕ, του ΕΟΧ και της Ελβετίας την επιλογή να πληρώνουν μια μηνιαία συνδρομή για να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram χωρίς διαφημίσεις. Εναλλακτικά, μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές δωρεάν, βλέποντας παράλληλα διαφημίσεις που τους αφορούν.

Πιστεύουμε σε ένα ελεύθερο, υποστηριζόμενο από διαφημίσεις διαδίκτυο - και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους ανθρώπους δωρεάν πρόσβαση στα εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες μας, ανεξάρτητα από το εισόδημά τους.

Είτε οι άνθρωποι επιλέξουν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας δωρεάν με διαφημίσεις είτε εγγραφούν για να σταματήσουν να βλέπουν διαφημίσεις, δεσμευόμαστε να διατηρούμε τις πληροφορίες των ανθρώπων ιδιωτικές και ασφαλείς, σύμφωνα με τις πολιτικές μας με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ (GDPR).

Ανακοίνωση:

Για να συμμορφωθούμε με τις εξελισσόμενες ευρωπαϊκές νομοθετικές ρυθμίσεις, εισάγουμε στην ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία μια νέα επιλογή συνδρομής. Τον Νοέμβριο, θα προσφέρουμε στα πρόσωπα που χρησιμοποιούν το Facebook ή το Instagram και διαμένουν σε αυτές τις περιοχές την επιλογή να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αυτές τις εξατομικευμένες υπηρεσίες δωρεάν με διαφημίσεις ή να εγγραφούν συνδρομητές για να σταματήσουν να βλέπουν διαφημίσεις. Όσο οι χρήστες παραμένουν συνδρομητές, οι πληροφορίες τους δεν θα χρησιμοποιούνται για διαφημίσεις.

Οι χρήστες στις χώρες αυτές θα μπορούν να πληρώνουν συνδρομή για να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας χωρίς διαφημίσεις. Ανάλογα με τον τόπο αγοράς, το κόστος θα είναι 9,99 €/μήνα για το διαδίκτυο ή 12,99 €/μήνα για iOS και Android. Ανεξάρτητα από τον τόπο αγοράς, η συνδρομή θα ισχύει για όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς Facebook και Instagram στο Κέντρο λογαριασμών ενός χρήστη. Όπως συμβαίνει με πολλές διαδικτυακές συνδρομές, οι τιμές για iOS και Android λαμβάνουν υπόψη τις χρεώσεις της Apple και της Google μέσω των αντίστοιχων πολιτικών αγοράς τους. Μέχρι την 1η Μαρτίου 2024, η αρχική συνδρομή θα καλύπτει όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς στο Κέντρο Λογαριασμών ενός χρήστη. Ωστόσο, αρχής γενομένης από την 1η Μαρτίου 2024, θα ισχύει πρόσθετη χρέωση ύψους 6 ευρώ/μήνα στο διαδίκτυο και 8 ευρώ/μήνα σε iOS και Android για κάθε πρόσθετο λογαριασμό που περιλαμβάνεται στο Κέντρο λογαριασμών ενός χρήστη.

Γιατί το κάνουμε αυτό;

Πιστεύουμε σε ένα διαδίκτυο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, το οποίο δίνει στους ανθρώπους πρόσβαση σε εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Που επιτρέπει επίσης στις μικρές επιχειρήσεις να προσεγγίσουν δυνητικούς πελάτες, να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να δημιουργήσουν νέες αγορές, προωθώντας την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Και όπως και άλλες εταιρείες, θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε ένα διαδίκτυο που θα υποστηρίζεται από διαφημίσεις, ακόμη και με τη νέα μας συνδρομητική προσφορά στην ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία.  Σεβόμαστε όμως το πνεύμα και τον σκοπό αυτών των εξελισσόμενων ευρωπαϊκών κανονισμών και έχουμε την υποχρέωση να τους τηρούμε.

Ανακοινώσαμε τον Αύγουστο την πρόθεσή μας να μεταφέρουμε τους χρήστες στην ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία στη νομική βάση της «συγκατάθεσης» του ΓΚΠΔ, για τον σκοπό της επεξεργασίας δεδομένων που συλλέγονται στις δικές μας πλατφόρμες για διαφημιστικούς σκοπούς.

Διαβάστε σχετικά: Meta: Αλλαγή νομικής βάσης για τη συμπεριφορική διαφήμιση ανακοίνωσε η εταιρεία του Facebook

Πραγματοποιήσαμε αυτή την αλλαγή για να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από εξελισσόμενες και αναδυόμενες κανονιστικές απαιτήσεις στην περιοχή. Αυτό περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο η επικεφαλής ρυθμιστική αρχή μας για την προστασία των δεδομένων στην ΕΕ, η Ιρλανδική Αρχή Προστασίας Δεδομένων, ερμηνεύει τον ΓΚΠΔ μετά από μια πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) και αναμένοντας την έναρξη ισχύος του Κανονισμού για τις ψηφιακές αγορές (DMA).

Η δυνατότητα των ανθρώπων να αγοράσουν συνδρομή χωρίς διαφημίσεις εξισορροπεί τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών, δίνοντας ταυτόχρονα στους χρήστες την επιλογή και επιτρέποντας στη Meta να συνεχίσει να εξυπηρετεί όλους τους ανθρώπους στην ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία. Στην απόφασή του, το ΔΕΕ αναγνώρισε ρητά ότι ένα συνδρομητικό μοντέλο, όπως αυτό που ανακοινώνουμε, αποτελεί έγκυρη μορφή συγκατάθεσης για μια υπηρεσία που χρηματοδοτείται από διαφημίσεις.

Εάν επιλέξετε να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα προϊόντα μας δωρεάν, η εμπειρία σας θα παραμείνει η ίδια - και αυτή η εμπειρία θα συνεχίσει να υποστηρίζεται από τα εργαλεία και τις ρυθμίσεις που έχουμε δημιουργήσει για να δώσουμε στους ανθρώπους τη δυνατότητα να ελέγχουν την εμπειρία τους με τις διαφημίσεις. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι Προτιμήσεις διαφημίσεων, οι οποίες προσφέρουν μια σειρά από ελέγχους που σας επιτρέπουν να επηρεάσετε τις διαφημίσεις που βλέπετε, καθώς και τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση αυτών των διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών δραστηριότητας από διαφημιστικούς συνεργάτες. Διαθέτουμε επίσης εργαλεία στο προϊόν μας που εξηγούν το "Γιατί βλέπω αυτή τη διαφήμιση;", καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες μπορούν να διαχειριστούν την εμπειρία τους με τις διαφημίσεις.

Εν τω μεταξύ, οι διαφημιζόμενοι θα μπορούν να συνεχίσουν να εκτελούν εξατομικευμένες διαφημιστικές καμπάνιες στην Ευρώπη για να προσεγγίσουν εκείνους που επιλέγουν να συνεχίσουν να λαμβάνουν μια δωρεάν, υποστηριζόμενη από διαφημίσεις διαδικτυακή υπηρεσία. Μελλοντικά, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε για τη δημιουργία νέων εργαλείων που διατηρούν την αξία που αποκομίζουν τόσο οι άνθρωποι όσο και οι επιχειρήσεις από την εξατομικευμένη διαφήμιση, ενώ παράλληλα θα επιτρέπουμε στους χρήστες να ελέγχουν την εμπειρία των διαφημίσεών τους στις πλατφόρμες μας.  Η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις θα είναι διαθέσιμη για άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω, και συνεχίζουμε να διερευνούμε πώς να παρέχουμε στους εφήβους μια χρήσιμη και υπεύθυνη διαφημιστική εμπειρία, δεδομένου αυτού του εξελισσόμενου ρυθμιστικού τοπίου. 

Η ευθύνη του εκχωρητή απαίτησης κατά τα άρθρα 467-468 ΑΚ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΕΩΡΓΑΚΗ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Εγκλήματα κατά της ιδιοκτησίας 2η έκδοση- καλλιτεχνικό

ΜΠΙΤΖΙΛΕΚΗΣ Ν.

ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send