logo-print

Στην εμπορική αξία οι πλειστηριασμοί ακινήτων με το νέο νομοσχέδιο

Οι 5 βασικότερες, από δημοσιονομικής άποψης, μεταβολές που φέρνει ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας

22/07/2015

16/11/2017

Η αναγνώρισις της αγωγής κατά τον κώδικα πολιτικής δικονομίας

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΤΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΣ

Πολιτική Δικονομία ΙΙ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΤΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΑΣ

Εκτεταμένες μεταβολές επέρχονται στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, με την τροποποίηση, συμπλήρωση ή κατάργηση υφιστάμενων διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος 503/1985, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου που συνοδεύει το σχετικό νομοσχέδιο.

Μεταξύ άλλων, οι βασικές από δημοσιονομικής άποψης μεταβολές εστιάζονται στα εξής σημεία:

  • Αυξάνονται οι χρηματικές ποινές που επιβάλλονται από το αρμόδιο δικαστήριο κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 204, 205, 232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο και παύουν να είναι έσοδο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων.
  • Επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης των δανειστών στον πίνακα των γενικών προνομίων (άρθρο 975) και ορίζεται ότι κατατάσσονται στην τρίτη σειρά οι απαιτήσεις του Δημοσίου από ΦΠΑ και τους λοιπούς παρακρατούμενους φόρους, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής. Σήμερα το Δημόσιο κατατάσσεται στη δεύτερη σειρά.
  • Ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται πλέον η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο κατάσχεσης. Μέχρι σήμερα ως τιμή πρώτης προσφοράς ίσχυε η αξία που προέκυπτε από τις αντικειμενικές τιμές.
  • Καταργείται η πρόβλεψη ότι η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά, σύμφωνα με το άρθρο 907, διενεργείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρίτης τάξης του άρθρου 975, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
  • Στη διαίρεση του πλειστηριάσματος κατά το νέο άρθρο 977, ποσοστό 10% διατίθεται για την ικανοποίηση μη προνομιούχων απαιτήσεων, μειώνοντας αντίστοιχα τα ποσοστά των μεν ειδικών προνομίων σε 65% (από 66.6%) και των γενικών προνομίων σε 25% (από 33,3%). Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαιτήσεις, η διαίρεση του πλειστηριάσματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνομίων εξακολουθεί να έχει ως σήμερα (1/3 και 2/3 αντίστοιχα). Επίσης καθορίζεται ο τρόπος ικανοποίησης σε περίπτωση συρροής δύο εκ των τριών κατηγοριών απαιτήσεων.

Ολόκληρο το νομοσχέδιο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Η συνταγματοποίηση του δικονομικού δικαίου

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΝΑΤΖΗΣ

 

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ηγεσία, πολιτική και κορωνοϊός

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ

send