logo-print

Ζητήματα λειτουργίας των υπηρεσιών αλλοδαπών και μετανάστευσης και του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής

20/01/2021

22/01/2021

Με έγγραφό του ο Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής παρέχει διευκρινίσεις για ζητήματα λειτουργίας των υπηρεσιών αλλοδαπών και μετανάστευσης και την υποβολή αιτήσεων πολιτών Τρίτων χωρών σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 19 του ν.4251/2014.

Αναλυτικά το έγγραφο αναφέρει:

Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγγράφων μας αναφορικά με τα ζητήματα λειτουργίας των Υπηρεσιών Αλλοδαπών και Μετανάστεσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, σας γνωρίζουμε, λόγω αρμοδιότητας, τα ακόλουθα:

Οι υπηρεσίες αλλοδαπών και μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας με γνώμονα την αποτροπή της επέκτασης της πανδημίας COVID-19 και σε συνέχεια σχετικών οδηγιών μας (βλ. ανωτέρω σχετικά), έλαβαν μέτρα για του καθορισμό ραντεβού προσέλευσης τον κοινού στις υπηρεσίες. Παράλληλα, τα Υπουργείο μας έλαβε σχετικές νομοθετικές και κανονιστικές πρωτοβουλίες για την παράταση των αδειών διαμονής πολιτών Τρίτων χωρών, καθως επίσης και των βεβαιώσεων κατάθεσης αίτησης, ώστε να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των πολιτών τρίτων χωρών καθ' όλη της περίοδο της πανδημίας.

Συναφώς με γνώμονα την σταδιακή μετάβαση τον Υπουργείου μας σε μια νέα ηλεκτρονική εποχή, όπου θα παρέχονται οι σχετικές υπηρεσίες προς τους πολίτες τρίτων χωρών μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών και πληροφορικής, η Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής ήδη επεξεργάζεται σχέδιο για την υλοποίηση της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χορήγησης ή / και ανανέωσης όλων των κατηγοριών αδειών διαμονής πολιτών τρίτων χωρών.

Στην παρούσα χρονική στιγμή και με στόχο την σταδιακή επαναφορά σε ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών αλλοδαπών και μετανάστευσης, για ένα μεταβατικό διάστημα και έως την έναρξη εφαρμογής των ηλεκτρονικών διαδικασιών που σχεδιάζει το Υπουργείο μας, οι υπηρεσίες σας παρακαλούνται όπως προβούν στις αναγκαίες ενέργειες για την δυνατότητα παραλαβής αιτήσεων σύμφωνα με τις διατάξεις τον άρθρον 19 του ν.4251/2014.

Προς ταύτα, παρακαλούμε όπως αναρτήσετε στις ιστοσελίδες των υπηρεσιών σας σχετική ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας, όπου θα έχουν τη δυνατότητα οι πολίτες τρίτων χωρών ή οι πληρεξούσιοι αυτών να ζητούν ραντεβού για την κατάθεση αίτησης για την χορήγηση άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους (άρθρο 19 τον ν.425112014).

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η διαδικασία χορήγησης ραντεβού και κατάθεσης της σχετικής αίτησης κρίνεται αναγκαίο να ξεκινήσει άμεσα και ει δυνατόν από 21η Ιανουαρίου 2021, ενώ ο αριθμός των ραντεβού θα εξαρτάται από τη δυνατότητα εκάστης των υπηρεσιών σας, λαμβάνοντας υπόψη της αναγκαιότητα εξυπηρέτησης και των υπολοίπων πολιτών τρίτων χωρών.

Σημειώνεται δε ότι η εν λόγω διαδικασία θα συνεχιστεί έως ότου καταστεί δυνατή η πλήρης ηλεκτρονική διαδικασία της υποβολής αιτήματος (με εξαίρεση τη διαδικασία λήψης των βιομετρικών δεδομένων του πολίτη τρίτης χώρας).

Δείτε αναλυτκά το έγγραφο στο dsa.gr

 

send