logo-print

Άρθρο 34 - Νόμος 3738/2009

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

25/07/2014

Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός και Αιολική Ενέργεια, 2025
Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο

Αρθρο 34

Χερσαία και θαλάσσια τέλη ταχυδρομικών δεμάτων

1 Τα δέματα που ανταλλάσσονται μεταξύ δύο Ταχυδρομικών Υπηρεσιών υπόκεινται σε χερσαία τέλη εσωτερικής διαχείρισης, υπολογιζόμενα από το συνδυασμό του βασικού τέλους ανά δέμα και του βασικού τέλους ανά χιλιόγραμμο, που καθορίζεται στους Κανονισμούς.

1.1 Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω βασικά τέλη, οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες μπορούν να απαιτούν πρόσθετα τέλη ανά δέμα και ανά χιλιόγραμμο σύμφωνα με τις διατάξεις που καθορίζονται στους Κανονισμούς.

Τα τέλη που αναφέρονται στην παράγραφο 1 και 1.1 επιβαρύνουν την υπηρεσία της χώρας καταγωγής, εκτός εάν οι Κανονισμοί Ταχυδρομικών Δεμάτων προβλέπουν εξαιρέσεις από αυτή την αρχή.

Τα τέλη εσωτερικής διαχείρισης πρέπει να είναι ενιαία για ολόκληρη την επικράτεια κάθε χώρας.

2 Τα δέματα που ανταλλάσσονται μεταξύ δύο Υπηρεσιών ή μεταξύ δύο γραφείων της ίδιας χώρας μέσω των χερσαίων υπηρεσιών μίας ή περισσοτέρων άλλων Υπηρεσιών υπόκεινται σε διαβατικά χερσαία τέλη, πληρωτέα στις χώρες των οποίων οι υπηρεσίες συμμετέχουν στη χερσαία διαβίβαση, όπως προβλέπεται από τους Κανονισμούς, σύμφωνα με την κλίμακα απόστασης που εφαρμόζεται.

2.1 Για τα απερικάλυπτα διαβατικά δέματα, οι ενδιάμεσες Υπηρεσίες εξουσιοδοτούνται να απαιτούν το ενιαίο τέλος ανά αντικείμενο που καθορίζεται στους Κανονισμούς.

2.2 Τα χερσαία διαβατικά τέλη επιβαρύνουν την Υπηρεσία της χώρας καταγωγής, εκτός εάν στους Κανονισμούς Ταχυδρομικών Δεμάτων προβλέπονται εξαιρέσεις ως προς αυτή την αρχή.

1.2 1.3

ΦΕΚ 14

465

3 Κάθε μία από τις χώρες οι Υπηρεσίες των οποίων συμμετέχουν στη θαλάσσια μεταφορά δεμάτων εξουσιοδοτείται να απαιτεί θαλάσσια τέλη. Αυτά τα τέλη επιβαρύνουν την υπηρεσία της χώρας καταγωγής, εκτός και αν στους Κανονισμούς Ταχυδρομικών Δεμάτων προβλέπονται εξαιρέσεις ως προς αυτή την αρχή.

3.1 Για κάθε θαλάσσια μεταφορά που χρησιμοποιείται, το θαλάσσιο τέλος καθορίζεται στους Κανονισμούς Ταχυδρομικών Δεμάτων ανάλογα με την κλίμακα απόστασης που εφαρμόζεται.

3.2 Οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες μπορούν να αυξήσουν κατά 50% κατ' ανώτατο όριο το θαλάσσιο τέλος που υπολογίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 3.1. Από την άλλη πλευρά, μπορούν να το μειώσουν όπως επιθυμούν.

Αντίθεση στα χρηστά ήθη και αδικοπρακτική ευθύνη
Η έναρξη της εκτέλεσης κατά τον ΚΠολΔ