logo-print

Άρθρο 6 - Οδηγία 2/2011 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα - Ηλεκτρονική συγκατάθεση για την πραγµατοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

29/04/2011

Κωδικοποιημένο
Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση
Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

1. Οι διαδικασίες που αναφέρονται στο παρόν άρθρο αφορούν στη δήλωση συγκατάθεσης για τη πραγµατοποίηση αυτόµατων τηλεφωνικών κλήσεων χωρίς ανθρώπινη παρέµβαση σε συγκεκριµένο τηλεφωνικό αριθµό του συνδροµητή ή χρήστη (όπως π.χ. µηνύµατα τηλεοµοιοτυπίας, αυτόµατες τηλεφωνικές κλήσεις, κατά τις οποίες µε την αποδοχή της κλήσης ακούγεται µαγνητοφωνηµένο µήνυµα, φωνητικά µηνύµατα που αποθηκεύονται µέσω υπηρεσίας αυτόµατου τηλεφωνητή). Επίσης, εφαρµόζεται και στις περιπτώσεις τηλεφωνικών κλήσεων µε ανθρώπινη παρέµβαση ως µέσο παροχής ειδικότερης συγκατάθεσης, όταν ο συνδροµητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιµης στο κοινό υπηρεσίας ότι δεν επιθυµεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις (βλ. αιτιολογική σκέψη 4 της Οδηγίας). Η δήλωση της συγκατάθεσης στις περιπτώσεις αυτές γίνεται συνήθως είτε µε την πραγµατοποίηση τηλεφωνικής κλήσης από τον συνδροµητή ή χρήστη προς συγκεκριµένο τηλεφωνικό αριθµό του υπεύθυνου επεξεργασίας, είτε µε άλλο τρόπο, όπως π.χ. δήλωση του τηλεφωνικού αριθµού του συνδροµητή ή χρήστη µέσω της ιστοσελίδας του υπεύθυνου επεξεργασίας (βλ. άρθρο 7 της Οδηγίας).

2. Όταν η δήλωση συγκατάθεσης γίνεται µε την πραγµατοποίηση τηλεφωνικής κλήσης προς αριθµό του υπεύθυνου επεξεργασίας, ο τελευταίος οφείλει να ενηµερώσει, µε ηχητικό µήνυµα, για τα στοιχεία που περιγράφονται στο άρθρο 3 της παρούσας Οδηγίας.

3. Προς εκπλήρωση της υποχρέωσης του υπεύθυνου επεξεργασίας για ασφαλή καταγραφή της συγκατάθεσης, ώστε να µπορεί αυτή να αποδεικνύεται, ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει να καταγράφει το περιεχόµενο της τηλεφωνικής κλήσης µε την οποία παρέχεται η συγκατάθεση (σύµφωνα µε το άρθρο 4 παρ. 3 του ν. 3471/2006), καθώς και την ηµέρα και ώρα της κλήσης.

4. Η ανάκληση της συγκατάθεσης πρέπει να είναι δυνατή ανά πάσα στιγµή µε χρήση συστήµατος αντίστοιχου µε αυτό µέσω του οποίου δηλώθηκε η συγκατάθεση, π.χ. µε πραγµατοποίηση κλήσης από τον συνδροµητή ή χρήστη προς συγκεκριµένο τηλεφωνικό αριθµό του υπεύθυνου επεξεργασίας.

5. Οι παραπάνω ενέργειες (δήλωση/καταγραφή/ανάκληση συγκατάθεσης) µπορούν να πραγµατοποιούνται µε ή χωρίς ανθρώπινη παρέµβαση, όπως ενδεικτικά µέσω Αυτόµατου Συστήµατος Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης (IVR - Interactive Voice Response). 

Εγχειρίδιο Πολιτικής Δικονομίας - 4η έκδοση

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΑ​

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΑΣ

O ηλεκτρονικός αναγκαστικός πλειστηριασμός κατά τον ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 6

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

send