logo-print

Έρευνα για τη χρήση Big Data από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις με στόχο την επιβάρυνση των καταναλωτών

Έλεγχος της αγοράς ασφαλίσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί το κατά πόσο η χρήση Big Data μπορεί να καταστήσει πιο δύσκολη ή πιο ακριβή την ασφάλιση αυτοκινήτου ή οικίας

Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός
Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση

Η οικονομική αρχή της Μεγάλης Βρετανίας (Financial Conduct Authority - FCA) ανακοίνωσε σχέδια για επίσημο έλεγχο της αγοράς ασφαλίσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί το κατά πόσο η χρήση Big Data μπορεί να καταστήσει πιο δύσκολη ή πιο ακριβή για τους καταναλωτές την ασφάλιση του αυτοκινήτου ή της οικίας τους.

Σύμφωνα με το Reuters, οι εταιρίες ασφαλίσεων χρησιμοποιούν όλο και πιο συχνά την τεχνολογία για να αξιοποιήσουν μεγάλο όγκο δεδομένων για τους πελάτες, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν στοιχεία όπως η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι οδικές συνήθειες.

Η Αρχή δήλωσε ότι δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής ενδείξεις για κατάχρηση των δεδομένων αυτών, αλλά, αντίθετα, ο κλάδος φαίνεται να χρησιμοποιεί τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων με στόχο την βελτίωση των υπηρεσιών του, αναπτύσσοντας για παράδειγμα νέα προϊόντα ή περιορίζοντας την γραφειοκρατία.

Τονίζει, όμως, ότι οι ασφαλιστές θα μπορούσαν να βρουν τρόπους προκειμένου να αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα με στόχο να κάνουν διακρίσεις και να χρεώνουν διαφορετικά τον κάθε πελάτη.

Η έρευνα θα ξεκινήσει μέσα στο έτος σε ένα περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων με αντικείμενο τις πρακτικές τιμολόγησης και δε θα αποτελέσει γενική έρευνα της αγοράς, καθώς, σύμφωνα με την αρχή, οι ισχυρισμοί για αύξηση των τιμών δεν έχουν ακόμα υπόσταση.

Η ανακοπή κατά διαταγής πληρωμής, 5η έκδ., 2024
Η ηλεκτρονική υποβολή και καταχώριση πράξεων στο λειτουργούν Κτηματολόγιο, 2024