logo-print

Αναμορφώνεται το νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων

Ενσωμάτωση της σχετικής Οδηγίας με στόχο να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα των μεταφορών

24/10/2016

16/11/2017

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση
Δικαιοδοσία και Εκτέλεση επί διασυνοριακών ευρπωαϊκών οικογενειακών διαφορών

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε πριν λίγες ημέρες το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

Όπως γίνεται αντιληπτό και από τον τίτλο, το σχέδιο νόμου αποτελεί προσαρμογή στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014, για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στην Ένωση, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και εν γένει από τα υγρά συμβατικά καύσιμα και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα των μεταφορών.

Με το σχέδιο νόμου ορίζονται ελάχιστες προδιαγραφές για τη δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβανομένων των σημείων επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και των σημείων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (LNG και CNG) και υδρογόνου.

Τέλος, ορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές για την επαναφόρτιση, τα σημεία ανεφοδιασμού και προδιαγραφές για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η πληροφόρηση των χρηστών.

Ως εναλλακτικά καύσιμα νοούνται τα καύσιμα ή οι πηγές ενέργειας που χρησιμεύουν, έστω και εν μέρει, ως υποκατάστατο για το ορυκτό πετρέλαιο στον ενεργειακό εφοδιασμό στις μεταφορές και που έχουν τη δυνατότητα να συμβάλουν στην απαλλαγή των μεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα ενισχύοντας τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του εν λόγω τομέα.

Σε αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:

η ηλεκτρική ενέργεια, το υδρογόνο, τα βιοκαύσιμα, τα συνθετικά και παραφινικά καύσιμα, το φυσικό αέριο, συμπεριλαμβανομένου του βιομεθανίου, σε αέρια μορφή (συμπιεσμένο φυσικό αέριο — CNG) και σε υγροποιημένη μορφή (υγροποιημένο φυσικό αέριο — LNG) και, το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (υγραέριο — LPG).

Μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου προβλέπει την έκδοση υπουργικής απόφασης, με την οποία θα διασφαλιστεί, ότι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 θα υπάρχει ικανός αριθμός σημείων επαναφόρτισης για το κοινό, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν τουλάχιστον σε αστικές/προαστιακές και σε άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές και, κατά περίπτωση, εντός προκαθορισμένων δικτύων.

Παράλληλα, στην ίδια κοινή υπουργική απόφαση, δύνανται να περιληφθούν και να καθοριστούν δημοσίως προσβάσιμα σημεία ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Στην περίπτωση αυτή, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 θα πρέπει να είναι διαθέσιμος ικανός αριθμός τέτοιων σημείων ανεφοδιασμού, προκειμένου να διασφαλίζεται η κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων κυψελών καυσίμων, εντός προκαθορισμένων δικτύων, συμπεριλαμβανομένων και των διασυνοριακών συνδέσεων όπου ενδείκνυται.

Στη διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει μέχρι την 30/10/2016 και ώρα 14:00, μπορείτε να συμμετέχετε εδώ.

Πολιτική Δικονομία Ε έκδοση
Το προσύμφωνο στο κτηματολογικό δίκαιο - Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 23
send