logo-print

Άρνηση σύναψης σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ με κληρονόμο - Παράνομη απαίτηση υποβολής συμβολαίου ιδιοκτησίας

Έγγραφη σύσταση του Συνήγορου του Καταναλωτή προς τη ΔΕΗ - Άρνηση μακρόχρονου διακανονισμού καταβολής οφειλής

20/06/2017

16/11/2017

Σεμινάριο: Το δίκαιο της πώλησης κατά τον ΑΚ και την CISG
Σεμινάριο: Το δίκαιο της πώλησης κατά τον ΑΚ και την CISG

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δημοσιοποίησε έγγραφη σύσταση προς την εταιρία ΔΕΗ Α.Ε. αναφορικά με την άρνηση σύναψης σύμβασης Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και διαγραφής ή βιώσιμου διακανονισμού καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών πολλών ετών, ύψους 10,792 ευρώ από παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε ακίνητο, το οποίο κληρονόμησε ο καταναλωτής από τον πατέρα του.

Διαβάστε επίσης: Ρευματοκλοπές: Αναλυτικό εγχειρίδιο κανόνων από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

Μεταξύ άλλων, στη σύσταση αναφέρεται ότι η εταιρεία ΔΕΗ Α.Ε.:

α) αρνείται παράνομα και καταχρηστικά τη σύναψη σύμβασης Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας χωρίς την υποβολή συμβολαίου ιδιοκτησίας του υπό κρίση ακινήτου (βλ. άρθρο 28 Κώδικα Προμήθειας Ηλ. Ενέργειας και άρθρο 8 ν. 2251/1994, όπως ισχύει) και δεν αρκείται στην υποβολή των έγγραφων νομιμοποίησης του κληρονόμου του ακινήτου (ληξιαρχική πράξης θανάτου, πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών, πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης διαθήκης),

β) ότι η εταιρεία ΔΕΗ Α.Ε. χορηγεί στοιχεία σχετικά με τη γένεση και διαμόρφωση της υπό κρίση οφειλής, παρά το αίτημα της Αρχής μας και δεν περιορίζει την αξίωση εντός του νόμιμου χρόνου παραγραφής,

γ) ότι η εταιρεία ΔΕΗ Α.Ε ότι η εταιρεία ΔΕΗ Α.Ε παράνομα και καταχρηστικά προτείνει μη βιώσιμο διακανονισμό καταβολής σε δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις, με προκαταβολή του 15% της οφειλής, βραχύτερο ακόμη και από όσα προβλέπει το Πρόγραμμα Διακανονισμών της εταιρείας,

δ) ότι ο καταναλωτής αποδεδειγμένα τελεί σε πλήρη οικονομική αδυναμία καταβολής της υπό κρίση οφειλής και υποφέρει από ψυχοπαθολογικές διαταραχές (βλ. λήψη επιδόματος Πρόνοιας, ιατρικές βεβαιώσεις, εκκαθαριστικό φορολογίας εισοδήματος),

Με σκοπό τη συμβιβαστική επίλυση της υπό κρίση διαφοράς, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε σύσταση προς τη ΔΕΗ:

α) να προχωρήσει άμεσα στον περιορισμό της υπό κρίση αξίωσης εντός του νόμιμου χρόνου παραγραφής και να προβεί σε διακανονισμό καταβολής της υπό κρίση οφειλής σε εκατό (100) μηνιαίες δόσεις.

β) να προβεί σε κατάρτιση ευνοϊκότερου διακανονισμού καταβολής της οφειλής σε περίπτωση υπαγωγής της παροχής στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (μηνιαία δόση ίση με το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια της υπό κρίση παροχής).

Σε περίπτωση μη αποδοχής της υπό κρίση πρότασης παρακαλείται η εταιρεία ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. για τη μη διακοπή της ηλεκτροδότησης και την άμεση υπαγωγή του Πελάτη σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, μετά από την καταγγελία της σύμβασης Προμήθειας από τον Πελάτη.

Δείτε αναλυτικά τη σύσταση του ΣτΚ εδώ.

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Το δικαίωμα υπαναχώρησης στην Πνευματική Ιδιοκτησία - Συμβολές Αστικού Δικαίου Νο 13 21