logo-print

Άρθρο 9 - Κοινή Υπουργική Απόφαση 116821/6.11.2017 - Ολοκλήρωση υποβολής της αίτησης υπαγωγής

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

06/11/2017

Κωδικοποιημένο
Πολιτειολογία
Η Διαμεσολάβηση

1. Ο οφειλέτης επιλέγει την οριστική υποβολή της αίτησης. Σε περίπτωση παρέλευσης χρονικού διαστήματος μεγαλύτερου του ενός (1) μήνα από την αρχική ανάκτηση των δεδομένων οφειλών, το Σύστημα ειδοποιεί τον Οφειλέτη ότι πρέπει να επαναλάβει τη διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 7 παρ. 5-10 και 13 της παρούσας. Σε αντίθετη περίπτωση, η διαδικασία συνεχίζεται. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του άρθρου 7 παρ. 5-10 της παρούσας, ο συγκεντρωτικός πίνακας οφειλών ενημερώνεται αυτόματα από το Σύστημα.

2. Το Σύστημα, με βάση το συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών:

α) προσδιορίζει τους πιστωτές οι οποίοι δεν συμμετέχουν στη διαδικασία του νόμου και δεν δεσμεύονται από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών, βάσει του άρθρου 2 παρ. 6 ν. 4469/2017,

β) ενημερώνει το πεδίο «Κατάσταση Υπαγωγής στη Διαδικασία» το οποίο λαμβάνει την τιμή «Όχι»,

γ) αθροίζει εκ νέου τις συνολικές οφειλές του οφειλέτη προς ρύθμιση,

δ) επανυπολογίζει ανά πιστωτή το ποσοστό επί του νέου συνόλου των απαιτήσεων και

ε) ενημερώνει το πεδίο «Ποσοστό απαρτίας».

3. Το Σύστημα ελέγχει το σύνολο των οφειλών προς ρύθμιση. Στην περίπτωση που το σύνολο των οφειλών προς ρύθμιση δεν ξεπερνά τις είκοσι χιλιάδες ευρώ (20.000,00 €), η διαδικασία διακόπτεται. Για στατιστικούς λόγους, το Σύστημα διατηρεί το κριτήριο υπαγωγής στο νόμο, βάσει του οποίου δεν προχώρησε η διαδικασία. Σε αντίθετη περίπτωση, η διαδικασία συνεχίζεται.

4. Εν συνεχεία, αυτομάτως ελέγχει εάν οι συνοφειλέτες που στο πεδίο «Υποχρεωτικός» έχουν λάβει την τιμή «Ναι», με βάση τον πίνακα συνοφειλετών, έχουν προβεί στη συνυποβολή αίτησης. Σε περίπτωση που οι εν λόγω συνοφειλέτες δεν έχουν συνυποβάλει αίτηση, το Σύστημα δεν επιτρέπει στον οφειλέτη να προβεί στην οριστική υποβολή της αίτησης. Επιπλέον, ελέγχει εάν οι συνοφειλέτες που στο πεδίο «Υποχρεωτικός» έχουν λάβει την τιμή «Όχι», με βάση τον πίνακα συνοφειλετών, έχουν προβεί στη συνυποβολή αίτησης. Από τη διαδικασία των ανωτέρω ελέγχων εξαιρούνται οι συνοφειλέτες, που στο πεδίο «Ειδικός», του πίνακα συνοφειλετών έχουν λάβει την τιμή «Ναι», δεδομένου ότι γι" αυτούς δεν απαιτείται συνυποβολή αίτησης.

5. Σε περίπτωση που:

α) έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα των είκοσι (20) ημερών από την τελευταία αποστολή ενημέρωσης προς συνοφειλέτη, ανεξάρτητα με τη συνυποβολή αίτησης από τους εν λόγω συνοφειλέτες, η διαδικασία συνεχίζεται.

β) δεν έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα των είκοσι (20) ημερών,

i. εάν εν λόγω συνοφειλέτες δεν έχουν συνυποβάλει αίτηση, το Σύστημα δεν επιτρέπει στον οφειλέτη να προβεί στην οριστική υποβολή της αίτησης.

ii. εάν εν λόγω συνοφειλέτες έχουν συνυποβάλει αίτηση, η διαδικασία συνεχίζεται.

6. Το Σύστημα κάνει έλεγχο της πληρότητας της αίτησης και εφόσον ο έλεγχος δεν είναι επιτυχής, εμφανίζει στον οφειλέτη τις ελλείψεις που εντόπισε. Ο οφειλέτης συμπληρώνει τις ελλείψεις που εντοπίστηκαν και επιλέγει εκ νέου την οριστική υποβολή της αίτησης. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκ νέου έλεγχος της πληρότητας της αίτησης και εφόσον ο έλεγχος είναι επιτυχής, αποθηκεύει τα στοιχεία της αίτησης και δίνει μοναδικό αριθμό καταχώρησης στην αίτηση. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνονται οι ανωτέρω αναφερόμενες διαδικασίες. Το Σύστημα δημιουργεί δυο (2) ουρές αιτήσεων, με κριτήριο το μέγεθος της επιχείρησης, όπως αυτό οριοθετείται δυνάμει του άρθρου 1 παρ. 2 περ. (α) και (β) του ν. 4469/2017, με στόχο τη διαχείριση της ροής των αιτήσεων.

7. Στη συνέχεια, το Σύστημα, με βάση τον ενημερωμένο συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών ελέγχει εάν η απαίτηση ενός πιστωτή υπερβαίνει ποσοστό 85% των συνολικών απαιτήσεων κατά του οφειλέτη, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 παρ. 5 ν. 4469/2017. Σε περίπτωση που η απαίτηση ενός πιστωτή υπερβαίνει ποσοστό 85%, εφαρμόζεται η διαδικασία της παρ. 8 του παρόντος άρθρου. Σε αντίθετη περίπτωση, η διαδικασία συνεχίζεται με το διορισμό συντονιστή, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 10 της παρούσας.

8. Σε περίπτωση που η απαίτηση ενός πιστωτή υπερβαίνει ποσοστό 85%, το Σύστημα:

α) Ενημερώνει την κατάσταση της αίτησης σε διμερή διαπραγμάτευση.

β) Ειδοποιεί τον πιστωτή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι έχει υποβληθεί αίτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού από τον οφειλέτη και τον καλεί να συνδεθεί στο Σύστημα, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στο περιεχόμενο αυτής.

γ) Ειδοποιεί τον οφειλέτη μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι η αίτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού είναι προσβάσιμη στον πιστωτή μέσω του Συστήματος, προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία διμερούς διαπραγμάτευσης.

δ) Καταγράφει την ημερομηνία αποστολής της ενημέρωσης.

ε) Ο πιστωτής εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία αποστολής ενημέρωσης, έχει υποχρέωση να ενημερώσει το σύστημα αναφορικά με το αποτέλεσμα της διμερούς διαπραγμάτευσης.

Από τον πολιτικώς ενάγοντα στον παριστάμενο για την υποστήριξη της κατηγορίας

ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποινικός Κώδικας Ι