logo-print

Άρθρο 11 - Κοινή Υπουργική Απόφαση 116821/6.11.2017 - Διαδικασία Διαπραγμάτευσης - Διαπίστωση απαρτίας

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

06/11/2017

Κωδικοποιημένο
Πολιτειολογία
Διοικητικό Δικονομικό Δίκαιο

1. Προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει απαρτία, και να εκκινήσει η διαδικασία διαπραγμάτευσης, ο Συντονιστής, μέσω του Συστήματος, ελέγχει αρχικώς με βάση τον πίνακα συνοφειλετών εάν υπάρχουν συνοφειλέτες για τους οποίους η τιμή του πεδίου «Υποχρεωτικός» είναι «Όχι», και, εφόσον υπάρχουν, εάν έχουν προβεί στη συνυποβολή αίτησης. Εξαιρούνται από τον εν λόγω έλεγχο οι συνοφειλέτες, που στο πεδίο «Ειδικός», του πίνακα συνοφειλετών έχουν λάβει την τιμή «Ναι», δεδομένου ότι γι" αυτούς δεν απαιτείται συνυποβολή αίτησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι υφίστανται συνοφειλέτες, οι οποίοι όμως δεν έχουν προβεί στη συνυποβολή αίτησης, ο Συντονιστής:

α) προσδιορίζει, με βάση τον πίνακα ανάλυσης οφειλών, τις οφειλές των πιστωτών, οι οποίες εξαρτώνται από τη συμμετοχή των εν λόγω συνοφειλετών. Κατά τον έλεγχο αυτό, ο συντονιστής δεν λαμβάνει υπόψη τις οφειλές των πιστωτών που δεν ρυθμίζονται, ελέγχοντας, στο συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών, στο πεδίο «Κατάσταση Υπαγωγής στη Διαδικασία», την τιμή «Όχι» και στον Πίνακα ανάλυσης οφειλών και το πεδίο «Οφειλή προς ρύθμιση» την τιμή «Όχι»,

β) Ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Συστήματος τους εμπλεκόμενους πιστωτές και τους καλεί να δηλώσουν εντός πέντε (5) ημερών τις οφειλές για τις οποίες συναινούν να εκκινήσει η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνει τα βασικά στοιχεία του οφειλέτη, ήτοι τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του οφειλέτη, τον τύπο οφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), την επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή το Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), τη Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), καθώς και τα βασικά στοιχεία του/των συνοφειλετών που δεν έχουν συνυποβάλει αίτηση, ήτοι τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του συνοφειλέτη, τον τύπο του συνοφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), την επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), τη Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), καθώς και τα στοιχεία των οφειλών έναντι των οποίων ευθύνονται οι εν λόγω συνοφειλέτες, ήτοι το τελικό ποσό οφειλής, τις τελικές εξασφαλίσεις, το ποσό βασικής οφειλής, το ποσό τόκων υπερημερίας, το ποσό προστίμων, το ποσό προσαυξήσεων, τόκων ή τελών, και το ποσό που δεν υπόκειται σε διαγραφή.

2. Οι πιστωτές γνωστοποιούν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο συντονιστή τις οφειλές για τις οποίες συναινούν να εκκινήσει η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών. Ο συντονιστής μετά το πέρας της προθεσμίας των πέντε (5) ημερών, συγκεντρώνει τις απαντήσεις των πιστωτών και προσδιορίζει τις οφειλές για τις οποίες οι πιστωτές συναινούν/δεν συναινούν στην έναρξη της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών. Σε περίπτωση που πιστωτής δεν απαντήσει εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, θεωρείται ότι δεν συναινεί στην εκκίνηση της διαδικασίας για τις οφειλές για τις οποίες ζητήθηκε συναίνεση.

3. Σε περίπτωση που για την πλειοψηφία των οφειλών, για τις οποίες ευθύνονται οι συνοφειλέτες που δεν συνυπέβαλαν αίτηση, ο πιστωτής ή οι πιστωτές συναινέσουν στην έναρξη της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών, ακολουθείται η διαδικασία της παραγράφου 11 του παρόντος άρθρου.

4. Σε περίπτωση που για την πλειοψηφία των οφειλών, για τις οποίες ευθύνονται οι συνοφειλέτες που δεν συνυπέβαλαν αίτηση, ο πιστωτής ή οι πιστωτές δεν συναινέσουν στην έναρξη της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών, ο Συντονιστής μέσω του Συστήματος, ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον καλεί εντός πέντε (5) ημερών να προβεί στις εξής ενέργειες:

α) να ενημερώσει το πεδίο «Οφειλή που εξαιρείται λόγω μη συνυποβολής αίτησης» του πίνακα ανάλυσης οφειλών, για όλες τις οφειλές που εξαιρούνται και

β) να τροποποιήσει αντίστοιχα την πρόταση αναδιάρθρωσης οφειλών. Παράλληλα, θέτει την αίτηση σε κατάσταση «Τροποποίηση στοιχείων από τον οφειλέτη». Το Σύστημα καταγράφει την ημερομηνία αποστολής της ενημέρωσης προς τον οφειλέτη.

5. Στη συνέχεια, ο οφειλέτης εισέρχεται στο Σύστημα, όπου αποκτά πρόσβαση στην αίτηση που βρίσκεται σε κατάσταση «Τροποποίηση στοιχείων από τον οφειλέτη», με δικαιώματα τροποποίησης των στοιχείων που έχουν υποδειχθεί από το συντονιστή, εκτελεί διορθώσεις και επιλέγει την οριστική υποβολή της τροποποίησης.

6. Ο συντονιστής ελέγχει εάν ο οφειλέτης έχει προβεί στις απαιτούμενες διορθώσεις. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν έχει προβεί στη διόρθωση της αίτησης και έχει παρέλθει η προθεσμία των πέντε (5) ημερών, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη. Στην περίπτωση αυτή, ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας, το φορτώνει στο Σύστημα και ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος.

7. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης έχει προβεί στη διόρθωση της αίτησης και δεν έχει παρέλθει η προθεσμία των πέντε (5) ημερών, η διαδικασία συνεχίζεται.

8. Το Σύστημα ενημερώνει το συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών και στη συνέχεια:

α) προσδιορίζει εκ νέου τους πιστωτές οι οποίοι δεν συμμετέχουν στη διαδικασία του νόμου και δεν δεσμεύονται από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών, βάσει του άρθρου 2 παρ. 6 ν. 4469/2017,

β) ενημερώνει εκ νέου το πεδίο «Κατάσταση Υπαγωγής στη Διαδικασία» το οποίο λαμβάνει την τιμή «Όχι»,

γ) αθροίζει εκ νέου τις συνολικές οφειλές του οφειλέτη προς ρύθμιση,

δ) επανυπολογίζει ανά πιστωτή το ποσοστό επί του νέου συνόλου των απαιτήσεων και

ε) ενημερώνει το πεδίο «Ποσοστό απαρτίας».

9. Στην περίπτωση που το νέο σύνολο των οφειλών προς ρύθμιση είναι μέχρι είκοσι χιλιάδες ευρώ (20.000,00€), ο Συντονιστής ενημερώνεται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος. Στη συνέχεια ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας, το φορτώνει στο Σύστημα και ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος. Σε αντίθετη περίπτωση, η διαδικασία συνεχίζεται.

10. Το Σύστημα, με βάση τον ενημερωμένο συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών ελέγχει εάν η απαίτηση ενός πιστωτή υπερβαίνει ποσοστό 85% των συνολικών απαιτήσεων κατά του οφειλέτη. Σε περίπτωση που η απαίτηση ενός πιστωτή υπερβαίνει ποσοστό 85%, το Σύστημα αυτόματα εφαρμόζει την κατωτέρω διαδικασία:

α) Θέτει την αίτηση σε κατάσταση διμερούς διαπραγμάτευσης.

β) Ειδοποιεί τον συντονιστή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι η αίτηση βάσει του άρθρου 2 παρ. 5 ν. 4469/2017 έχει τεθεί σε κατάσταση διμερούς διαπραγμάτευσης.

γ) Ειδοποιεί τον πιστωτή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι έχει υποβληθεί αίτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού από τον οφειλέτη και τον καλεί να συνδεθεί στο Σύστημα, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στο περιεχόμενο αυτής.

δ) Ειδοποιεί τον οφειλέτη μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι η αίτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού είναι προσβάσιμη στον πιστωτή μέσω του Συστήματος, προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία διμερούς διαπραγμάτευσης.

ε) Καταγράφει την ημερομηνία αποστολής της ενημέρωσης.

Ο πιστωτής εντός 3 μηνών από την ημερομηνία αποστολής ενημέρωσης, έχει υποχρέωση να ενημερώσει το πεδίο «Επίτευξη Συμφωνίας», αναφορικά με το αποτέλεσμα της διμερούς διαπραγμάτευσης.

11. Ο Συντονιστής εντός δύο (2) ημερών μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου πληρότητας της αίτησης ή σε περίπτωση μη συνυποβολής αίτησης από έναν ή περισσότερους συνοφειλέτες μετά την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας σύμφωνα με τις παραγράφους 1-10 του παρόντος άρθρου, κοινοποιεί σε όλους τους πιστωτές που περιέχονται στον συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος, απόσπασμα της αίτησης του οφειλέτη. Ειδικότερα, το απόσπασμα περιλαμβάνει:

α) Στοιχεία του οφειλέτη, και συγκεκριμένα:

i. Πλήρη στοιχεία, ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) οφειλέτη, Τύπο οφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/ Πατρώνυμο (για ΦΠ), ΚΑΔ κύριας δραστηριότητας/ Περιγραφή, Διεύθυνση έδρας (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη,), τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση,

ii. τον κύκλο εργασιών κατά την τελευταία χρήση πριν την υποβολή της αίτησης,

iii. τις συνολικές υποχρεώσεις (ληξιπρόθεσμες και μη) έναντι των πιστωτών μέχρι την υποβολή της αίτησης ανεξάρτητα με το χρόνο γέννησής τους,

iv. την περιγραφή της δραστηριότητας,

v. την περιγραφή της οικονομικής κατάστασης,

vi. την περιγραφή των λόγων της οικονομικής αδυναμίας και

νii. την περιγραφή των προοπτικών,

β) Στοιχεία Οφειλών, και συγκεκριμένα:

i. Τη συνολική οφειλή έναντι του ειδοποιούμενου πιστωτή και

ii. το ύψος των συνολικών οφειλών προς τους χρηματοδοτικούς φορείς, το δημόσιο, τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τους λοιπούς πιστωτές,

γ) Πρόταση του οφειλέτη για τον τρόπο ρύθμισης των οφειλών, η οποία περιλαμβάνει:

i. Βασικά συμπεράσματα σχετικά με τη βιωσιμότητα της επιχείρησης,

ii. Αξία ρευστοποίησης περιουσιακών στοιχείων,

iii. Ένδειξη εάν το συνολικό ποσό που προτείνει να καταβάλει για την αποπληρωμή των οφειλών, καταγράφεται σε μηνιαία ή ετήσια βάση,

iv. To συνολικό ποσό που προτείνει να καταβάλει για την αποπληρωμή των οφειλών και

v. Πίνακα καταβολών προς τον ειδοποιούμενο πιστωτή (Συνολικό ποσό, και περιγραφή πρότασης αναδιάρθρωσης).

δ) Στοιχεία αξιολόγησης επιλεξιμότητας, και συγκεκριμένα:

i. Λογιστικό σύστημα και

ii. Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σε μία (1) τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις (3) χρήσεις ή θετικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ή θετική καθαρή θέση σε μία (1) τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις (3) χρήσεις.

12. Ταυτόχρονα με την αποστολή αποσπάσματος, ο Συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος:

α) κοινοποιεί σε όλους τους πιστωτές που περιέχονται στον συγκεντρωτικό πίνακα οφειλών, πλην αυτών για τους οποίους το πεδίο «Κατάσταση Υπαγωγής στη Διαδικασία» έχει την τιμή «Όχι» τα εξής:

i. πρόσκληση συμμετοχής στη διαδικασία,

ii. υπόδειγμα δήλωσης εμπιστευτικότητας και

iii. σε περίπτωση που υπάρχουν οφειλές, για τις οποίες ευθύνονται συνοφειλέτες που δεν συνυπέβαλαν αίτηση και ο πιστωτής ή οι πιστωτές με την πλειοψηφία των οφειλών αυτών δεν συναίνεσαν στην έναρξη της διαδικασίας, χωριστή ενημέρωση για τη μη συμμετοχή στη διαδικασία του πιστωτή ή των πιστωτών έναντι των οποίων ευθύνονται οι συνοφειλέτες που δεν συνυπέβαλαν αίτηση, όσον αφορά τις οφειλές αυτές, το ύψος τους και την αδυναμία ρύθμισής τους με τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών.

β) τους καλεί εντός δέκα (10) ημερών να δηλώσουν την πρόθεση συμμετοχής τους στη διαδικασία και, εφόσον προτίθενται να συμμετάσχουν:

i. να δηλώσουν το φυσικό πρόσωπο που είναι εξουσιοδοτημένο να τους εκπροσωπήσει (για νομικά πρόσωπα),

ii. να αποστείλουν νομίμως υπογεγραμμένη, τη δήλωση εμπιστευτικότητας,

iii. να αποστείλουν νομιμοποιητικά έγγραφα για το φυσικό πρόσωπο που τους εκπροσωπεί (για νομικά πρόσωπα, πλην των θεσμικών πιστωτών) και

iv. να βεβαιώσουν το ποσό της συνολικής απαίτησης τους κατά του οφειλέτη κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Η βεβαίωση αυτή υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986.

13. Το Σύστημα καταγράφει την ημερομηνία κοινοποίησης της πρόσκλησης προς τους πιστωτές.

14. Στη συνέχεια, κάθε πιστωτής εισέρχεται στην ιστοσελίδα της ΕΓΔΙΧ και επιλέγει το Σύστημα μέσω της αντίστοιχης ένδειξης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα το άρθρο 2 παρ. 1 της παρούσας. Το Σύστημα εμφανίζει σχετική ένδειξη για την εισαγωγή των προσωπικών διαπιστευτηρίων του TAXISnet (όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης), φυσικού προσώπου που εισέρχεται στο Σύστημα ή του νομικού προσώπου, επιλέγοντας το ρόλο πιστωτή και την αντίστοιχη αίτηση. Στο σημείο αυτό, για τους θεσμικούς πιστωτές, εισέρχεται στο σύστημα ο Διαχειριστής Πιστωτής και ορίζει τα φυσικά πρόσωπα (δηλώνοντας τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου), που θα διαχειριστούν την αίτηση (καταχωρητής πιστωτής, έγκριτης πιστωτής). Στη συνέχεια κάθε πιστωτής:

α) δηλώνει την πρόθεση του να συμμετέχει στη διαδικασία, επιβεβαιώνοντας το σχετικό πεδίο. Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση των πιστωτών των άρθρων 4 παρ. 5 και 15 παρ. 6 ν. 4469/2017, το πεδίο «Δήλωση συμμετοχής στη Διαδικασία» του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών έχει την τιμή «Ναι», το δε Σύστημα εμφανίζει προεπιλεγμένο το σχετικό πεδίο επιβεβαίωσης και δεν επιτρέπει στον πιστωτή να το τροποποιήσει. Για τους υπόλοιπους πιστωτές το εν λόγω πεδίο του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών ενημερώνεται αυτόματα με βάση την πρόθεση που δηλώνεται.

β) δηλώνει το φυσικό πρόσωπο που είναι εξουσιοδοτημένο να τον εκπροσωπήσει (για νομικά πρόσωπα),

γ) φορτώνει στο σύστημα τη νομίμως υπογεγραμμένη δήλωση εμπιστευτικότητας,

δ) φορτώνει στο σύστημα τα νομιμοποιητικά έγγραφα για το φυσικό πρόσωπο που τον εκπροσωπεί (για νομικά πρόσωπα, πλην των θεσμικών πιστωτών) και

ε) βεβαιώνει το ποσό της συνολικής απαίτησής του κατά του οφειλέτη, την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

15. Σε περίπτωση που ο πιστωτής αποδεχθεί τη συμμετοχή του, το Σύστημα εμφανίζει την εξής ένδειξη: «Ο πιστωτής φέρει υποχρέωση εχεμύθειας ως προς την ύπαρξη και το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων, υποχρέωση ειλικρίνειας και συμμετέχει στη διαδικασία με καλή πίστη. Η δημοσίευση ή κάθε άλλη κοινοποίηση σε τρίτους εμπιστευτικών πληροφοριών ή πληροφοριών σχετικά με τις διαπραγματεύσεις χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση του συνόλου των συμμετεχόντων στη διαπραγμάτευση απαγορεύεται. Οι προτάσεις και οι αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών που συντάχθηκαν στο πλαίσιο της διαδικασίας του παρόντος νόμου δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε άλλη δικαστική ή συλλογική διαδικασία ρύθμισης ή διεκδίκησης της οφειλής».

16. Ο συντονιστής μετά τη λήξη της προθεσμίας των δέκα (10) ημερών για τη δήλωση πρόθεσης συμμετοχής των πιστωτών στη διαδικασία, ελέγχει εάν υπάρχουν διαφωνίες ως προς το ύψος των οφειλών, ανάμεσα στον οφειλέτη και τους πιστωτές.

17. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθούν από τον συντονιστή διαφωνίες ως προς το ύψος των οφειλών, ανάμεσα στον οφειλέτη και τους πιστωτές, γίνεται η διαπίστωση της απαρτίας σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 22 του παρόντος άρθρου.

18. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν από τον Συντονιστή διαφωνίες ως προς το ύψος των οφειλών, ανάμεσα στον οφειλέτη και τους πιστωτές, ο Συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος:

α) ενημερώνει τον οφειλέτη και τον εμπλεκόμενο πιστωτή για το αντικείμενο της διαφωνίας και

β) τους καλεί να καταθέσουν εντός πέντε (5) ημερών τα αποδεικτικά έγγραφα που τεκμηριώνουν το ύψος της οφειλής. Το Σύστημα καταγράφει την ημερομηνία αποστολής της ενημέρωσης προς τον οφειλέτη και τους πιστωτές.

19. Στη συνέχεια, ο οφειλέτης εισέρχεται στο Σύστημα και φορτώνει τα αποδεικτικά έγγραφα που τεκμηριώνουν το ύψος της οφειλής. Ομοίως εισέρχονται και οι πιστωτές και φορτώνουν τα αποδεικτικά έγγραφα που τεκμηριώνουν το ύψος των οφειλών που τους αφορούν.

20. Ο Συντονιστής, μετά τη λήξη της προθεσμίας των πέντε (5) ημερών για την προσκόμιση αποδεικτικών εγγράφων τεκμηρίωσης οφειλών, μέσω του Συστήματος:

α) ελέγχει τυχόν αποδεικτικά έγγραφα τεκμηρίωσης οφειλών που φορτώθηκαν στο σύστημα από τα εμπλεκόμενα μέρη, και

β) προσδιορίζει το τελικό ποσό της οφειλής, είτε αυτό προκύπτει από τα προσκομιζόμενα έγγραφα είτε αυτό είναι το ποσό που δεν αμφισβητείται.

21. Σε περίπτωση που η τιμή του πεδίου «Τελικό ποσό οφειλής», του πίνακα ανάλυσης οφειλών, μεταβληθεί για οποιαδήποτε οφειλή, το Σύστημα επαναλαμβάνει τη διαδικασία των παραγράφων 8-10 του παρόντος άρθρου.

Εάν από την επανάληψη των διαδικασιών αυτών, δεν προκύψει είτε πρακτικό αποτυχίας της διαδικασίας ή διμερής διαπραγμάτευση, η διαδικασία συνεχίζεται.

22. Ο Συντονιστής μέσω του Συστήματος ελέγχει αν συγκεντρώθηκε το απαιτούμενο ποσοστό απαρτίας των συμμετεχόντων πιστωτών.

23. Σε περίπτωση που από τον παραπάνω έλεγχο προκύπτει ότι δεν συγκεντρώθηκε το απαιτούμενο ποσοστό απαρτίας των συμμετεχόντων πιστωτών, ο Συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας, το φορτώνει στο Σύστημα και ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος.

24. Σε περίπτωση που από τον παραπάνω έλεγχο προκύπτει ότι συγκεντρώθηκε το απαιτούμενο ποσοστό απαρτίας των συμμετεχόντων πιστωτών, ο Συντονιστής μέσω του Συστήματος:

α) ενημερώνει τους συμμετέχοντες πιστωτές με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την έναρξη της διαδικασίας διαπραγμάτευσης,

β) παρέχει στους συμμετέχοντες πιστωτές πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενο της αίτησης και τα συνοδευτικά έγγραφα/ δικαιολογητικά αυτής και

β) ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την έναρξη της διαδικασίας διαπραγμάτευσης. Το μήνυμα περιλαμβάνει και την παρακάτω ενημέρωση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 8 παρ. 17 του ν. 4469/2017: «Ο οφειλέτης φέρει υποχρέωση εχεμύθειας ως προς την ύπαρξη και το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων, υποχρέωση ειλικρίνειας και συμμετέχει στη διαδικασία με καλή πίστη. Η δημοσίευση ή κάθε άλλη κοινοποίηση σε τρίτους εμπιστευτικών πληροφοριών ή πληροφοριών σχετικά με τις διαπραγματεύσεις χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση του συνόλου των συμμετεχόντων στη διαπραγμάτευση απαγορεύεται. Οι προτάσεις και οι αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών που συντάχθηκαν στο πλαίσιο της διαδικασίας του παρόντος νόμου δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε άλλη διαδικασία ρύθμισης ή διεκδίκησης της οφειλής».

25. Το Σύστημα ενημερώνει τα πεδία «Ποσοστό συμμετεχόντων» και «Ποσοστό συμμετεχόντων με ειδικό προνόμιο», του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών, με βάση το πεδίο «Δήλωση συμμετοχής στη Διαδικασία» του ίδιου πίνακα. Τα ποσοστά αυτά χρησιμοποιούνται στη διαδικασία διαπραγμάτευσης.

26. Οι θεσμικοί πιστωτές δύνανται να υποβάλλουν στην Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. συγκεντρωτική κατάσταση των Διαχειριστών/Καταχωρητών/Εγκριτών που θα έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ή/και θα τους εκπροσωπούν στο πλαίσιο της διαδικασίας. Σε αυτή την περίπτωση, η διαπίστευση των χρηστών θα πραγματοποιείται αυτόματα από το σύστημα με βάση τα στοιχεία της συγκεντρωτικής κατάστασης χρηστών και τους Κωδικούς TAXIS των παραπάνω προσώπων. Εφόσον υποβληθεί συγκεντρωτική κατάσταση από θεσμικό πιστωτή, για τη συμμετοχή του στη διαδικασία δεν απαιτείται επιπλέον η δήλωση εκπροσώπου ή η υποβολή πρόσθετων νομιμοποιητικών εγγράφων σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 1 εδ. 4 του ν. 4469/2017. Η παραπάνω συγκεντρωτική κατάσταση των χρηστών μπορεί να ανανεώνεται μηνιαίως και τυχόν τροποποιήσεις πρέπει να υποβάλλονται στην Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του προηγούμενου μήνα.

Η προσημείωση υποθήκης Μετά τους ν. 4842/2021 και 4871/2021

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΉ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

Αγωγή περί κλήρου
send