logo-print

Άρθρο 12 - Κοινή Υπουργική Απόφαση 116821/6.11.2017 - Αντικατάσταση Συντονιστή

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

06/11/2017

Κωδικοποιημένο
Η Διαμεσολάβηση
Διοικητικός Καταναγκασμός, 2024

1. Με τη διαπίστωση της απαρτίας των πιστωτών και εφόσον προκύπτει από τα στοιχεία κύκλου εργασιών ή οφειλών ότι η αίτηση αφορά μεγάλη επιχείρηση, ο συντονιστής ενεργοποιεί τη δυνατότητα υποβολής αιτήματος/πρότασης αντικατάστασης συντονιστή. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες πιστωτές δύνανται να υποβάλουν αίτημα/ πρόταση αντικατάστασης συντονιστή, μέσω του Συστήματος. Οι προτεινόμενοι συντονιστές θα πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνονται στη λίστα του μητρώου πιστοποιημένων συντονιστών που τηρείται από την ΕΓΔΙΧ. Οι πιστωτές, με το ίδιο αίτημα/πρόταση, μπορούν να ορίζουν και άλλο πρόσωπο, μη εγγεγραμμένο στο Μητρώο Συντονιστών για να συνεπικουρεί το νέο συντονιστή στα καθήκοντα του. Η πρόταση βοηθού συντονιστή περιλαμβάνει κατ" ελάχιστον τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του βοηθού συντονιστή, Ονοματεπώνυμο/ Πατρώνυμο, Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση.

2. Ο ήδη διορισμένος συντονιστής εκτελεί τα καθήκοντα του κατά τα οριζόμενα στο νόμο, έως ότου ειδοποιηθεί για την πιθανή αντικατάστασή του.

3. Σε περίπτωση υποβολής πρότασης αντικατάστασης, ο Συντονιστής, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Συστήματος, ενημερώνει τους συμμετέχοντες πιστωτές για την πρόταση/τις προτάσεις αντικατάστασης και ορισμού βοηθού συντονιστή και τους καλεί σε ψηφοφορία εντός πέντε (5) ημερών επί αυτών, και ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα την ψηφοφορία επί του αιτήματος αντικατάστασης συντονιστή. Η ενημέρωση αυτή περιλαμβάνει και τα στοιχεία του πιστωτή που υπέβαλε το αίτημα/πρόταση αντικατάστασης συντονιστή και ορισμού βοηθού συντονιστή.

4. Οι συμμετέχοντες πιστωτές έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο Σύστημα και να καταχωρήσουν την ψήφο τους. Με τη λήξη της πενθήμερης (5) ήμερης προθεσμίας, ο συντονιστής μέσω του Συστήματος, ελέγχει αν κάποια πρόταση αντικατάστασης συντονιστή και ορισμού βοηθού συντονιστή συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών.

5. Σε περίπτωση που καμία πρόταση αντικατάστασης συντονιστή δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών, η διαδικασία συνεχίζεται με το Συντονιστή που έχει διοριστεί αρχικά.

6. Σε περίπτωση που κάποια πρόταση αντικατάστασης συντονιστή και ορισμού βοηθού συντονιστή συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών, ο διαχειριστής της ΕΓΔΙΧ ενημερώνεται σχετικά μέσω του Συστήματος, και διορίζει το νέο συντονιστή της διαδικασίας.

7. Το Σύστημα ειδοποιεί μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

α) το νέο Συντονιστή ότι έχει διοριστεί για τη διαχείριση μιας υπόθεσης.

Η ενημέρωση περιλαμβάνει:

i. Βασικά στοιχεία του οφειλέτη, ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) οφειλέτη, Τύπο οφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη, Περιφερειακή Ενότητα, Περιφέρεια),

ii. Βασικά στοιχεία των εταιρειών που έχει διαδεχθεί ο οφειλέτης ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) παλαιάς επιχείρησης, Τύπο επιχείρησης, Επωνυμία,

iii. Βασικά στοιχεία του συνοφειλέτη, ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) συνοφειλέτη, Τύπο συνοφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη, Περιφερειακή Ενότητα, Περιφέρεια),

iv. Βασικά στοιχεία των πιστωτών, ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) πιστωτή, Τύπο πιστωτή (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη)},

β) τον παλαιό Συντονιστή ότι έχει αντικατασταθεί από τη διαχείριση μιας υπόθεσης. Η ενημέρωση περιλαμβάνει βασικά στοιχεία του οφειλέτη, ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) οφειλέτη, Τύπο οφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη, Περιφερειακή Ενότητα, Περιφέρεια). Στην περίπτωση αυτή, το Σύστημα δεν επιτρέπει στον παλαιό Συντονιστή να έχει πρόσβαση στα επόμενα βήματα της διαδικασίας.

γ) τον οφειλέτη ότι ορισμένος συντονιστής και ο βοηθός συντονιστή έχουν διοριστεί για την υπόθεση του σε αντικατάσταση του αρχικού συντονιστή, κατόπιν απόφασης της απόλυτης πλειοψηφίας των συμμετεχόντων πιστωτών. Η ενημέρωση περιλαμβάνει τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του Συντονιστή ή βοηθού συντονιστή, Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο, Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση.

δ) τους συμμετέχοντες πιστωτές ότι ορισμένος συντονιστής και ο βοηθός συντονιστή έχουν διοριστεί για την συγκεκριμένη υπόθεση του οφειλέτη σε αντικατάσταση του αρχικού συντονιστή, κατόπιν απόφασης της απόλυτης πλειοψηφίας των συμμετεχόντων πιστωτών. Η ενημέρωση περιλαμβάνει τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του Συντονιστή ή βοηθού συντονιστή, Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο, Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση.

8. Ο νέος συντονιστής εισέρχεται στην ιστοσελίδα της ΕΓΔΙΧ και επιλέγει την πρόσβαση στο Σύστημα σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 παρ. 1 της παρούσας. Στη συνέχεια, το Σύστημα εμφανίζει σχετική ένδειξη για την εισαγωγή των προσωπικών διαπιστευτηρίων του TAXISnet (όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης), επιλέγοντας τον ρόλο του συντονιστή, όπου:

α) παρέχει στο νέο συντονιστή πρόσβαση προκειμένου να επεξεργαστεί την αίτηση και τα συνοδευτικά έγγραφα.

β) εμφανίζει το εξής μήνυμα: «Ο συντονιστής φέρει υποχρέωση εχεμύθειας ως προς την ύπαρξη και το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων. Η δημοσίευση ή κάθε άλλη κοινοποίηση σε τρίτους εμπιστευτικών πληροφοριών ή πληροφοριών σχετικά με τις διαπραγματεύσεις χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση του συνόλου των συμμετεχόντων στη διαπραγμάτευση απαγορεύεται».

Προσωπικές Εταιρείες
Αλλοδαπές δικαστικές και διαιτητικές αποφάσεις, 2η έκδ., 2024