logo-print

Άρθρο 14 - Κοινή Υπουργική Απόφαση 116821/6.11.2017 - Διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων παράτασης προθεσμιών- αναβολής συνάντησης

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

06/11/2017

Κωδικοποιημένο
Νέος Οικοδομικός Κανονισμός Δ έκδοση Ν. 4067/2012
Πολυκώδικας Μάρτιος 2024 No 5

1. Σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, οι εμπλεκόμενοι (οφειλέτης, συμμετέχοντες πιστωτές, εμπειρογνώμονας) δύνανται να υποβάλουν αίτημα παράτασης, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το συντονιστή. Το αίτημα περιλαμβάνει:

α) το στάδιο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης για το οποίο ζητείται παράταση. Το εν λόγω στάδιο συμπληρώνεται από τον Οφειλέτη, μέσω της επιβεβαίωσης της ισχύουσας αιτιολογίας, από τις κάτωθι αναφερόμενες:

i. Δήλωση πρόθεσης συμμετοχής πιστωτή στη διαδικασία,

ii. Προσκόμιση αποδεικτικών εγγράφων/στοιχείων τεκμηρίωσης του ύψους της απαίτησης από οφειλέτη/ πιστωτή,

iii. Υποβολή πρότασης διορισμού εμπειρογνώμονα (για μικρές επιχειρήσεις),

iv. Επιλογή εμπειρογνώμονα,

v. Αποστολή αντιπροτάσεων από πιστωτές (για μικρές επιχειρήσεις),

vi. Αποστολή αντιπροτάσεων από πιστωτές (για μεγάλες επιχειρήσεις),

vii. Υποβολή τροποποιήσεων επί των αντιπροτάσεων των πιστωτών,

viii. Αποδοχή αντιπροτάσεων πιστωτών από τον οφειλέτη,

ix. Υποβολή έκθεσης βιωσιμότητας, ελέγχου πιστώσεων και σχεδίου ρύθμισης από εμπειρογνώμονα,

x. Αποδοχή σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών του εμπειρογνώμονα από τον οφειλέτη (για μικρές επιχειρήσεις),

xi. Αποδοχή σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών του εμπειρογνώμονα από τον οφειλέτη (για μεγάλες επιχειρήσεις) και

xii. Λήψη απόφασης επί του σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών του εμπειρογνώμονα (για μεγάλες επιχειρήσεις).

β) Tο χρόνο παράτασης και

γ) την αιτιολογία της παράτασης.

2. Οι προθεσμίες οι οποίες δύναται να παραταθούν είναι οι προβλεπόμενες στα άρθρα 8 παρ. 1, 8 παρ. 3, 8 παρ. 6 και 11 παρ. 3.

3. Οι περιπτώσεις κατά τις οποίες μπορεί να ζητηθεί παράταση είναι εξής:

α) Συμμετέχων πιστωτής που ζητεί συμπληρωματικά έγγραφα σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας υποβάλει παράλληλα αίτημα παράτασης της προθεσμίας η οποία διανύεται στο αντίστοιχο στάδιο.

β) Κάποιο από τα εμπλεκόμενα μέρη στη διαπραγμάτευση ζητά παράταση της προθεσμίας που διανύεται και υποβάλει σχετικό αίτημα.

γ) Το Δημόσιο υποβάλει αίτημα παράτασης της προθεσμίας που διανύεται, σε περίπτωση ρύθμισης οφειλών μικρής επιχείρησης χωρίς εμπειρογνώμονα και χωρίς προτάσεις από πιστωτικά ιδρύματα.

4. Σε περίπτωση υποβολής αιτήματος παράτασης, το Σύστημα ενημερώνει μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το Συντονιστή για την υποβολή αιτήματος παράτασης. Το μήνυμα περιλαμβάνει:

α) στοιχεία του αιτούντος, ήτοι Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα),

β) το στάδιο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης για το οποίο ζητείται παράταση,

γ) το χρόνο παράτασης και

δ) την αιτιολογία της παράτασης.

5. Ο Συντονιστής εξετάζει το αίτημα παράτασης και διαπιστώνει την περίπτωση (α, β ή γ της παραγράφου 3 του παρόντος) στην οποία υπάγεται αυτό. Σε περίπτωση που το αίτημα υπάγεται στην περίπτωση α), εκτελούνται οι διαδικασίες της παρ. 6 κατωτέρω, στην περίπτωση β) εκτελούνται οι διαδικασίες της παρ. 7 και γ) εκτελούνται οι διαδικασίες της παρ. 8 του παρόντος.

6. Εφόσον το αίτημα υπάγεται στην περίπτωση (α), ο συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος ενημερώνει τους συμμετέχοντες πιστωτές για το αίτημα παράτασης και τους καλεί σε ψηφοφορία εντός πέντε (5) ημερών επί αυτού. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο Σύστημα την ψηφοφορία επί του αιτήματος παράτασης. Οι συμμετέχοντες πιστωτές έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο Σύστημα και να καταχωρήσουν την ψήφο τους. Με τη λήξη της (5) ήμερης προθεσμίας, ο Συντονιστής, μέσω του Συστήματος, και συγκεκριμένα του πεδίου «Ποσοστό συμμετεχόντων», του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών ελέγχει αν οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν τη χορήγηση παράτασης συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, και προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες κατά περίπτωση:

α) Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν τη χορήγηση παράτασης συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, ο συντονιστής μέσω του Συστήματος επικαιροποιεί τη σχετική προθεσμία στο σύστημα και ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους συμμετέχοντες πιστωτές, τον οφειλέτη και τον εμπειρογνώμονα κατά περίπτωση για τη χορήγηση παράτασης και την αναβολή τυχόν προγραμματισμένης συνάντησης. Το μήνυμα περιλαμβάνει το στάδιο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης για το οποίο χορηγείται παράταση, το χρόνο παράτασης, τα στοιχεία της προγραμματισμένης συνάντησης που αναβάλλεται, με αναφορά στον αύξοντα αριθμό συνάντησης, το θέμα, τον τόπο και το χρόνο και τα στοιχεία της νέας συνάντησης που ορίζεται εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών (με αναφορά στον αύξοντα αριθμό συνάντησης, το θέμα, τον τόπο και το χρόνο).

β) Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν τη χορήγηση παράτασης δεν συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, ο συντονιστής ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Συστήματος τους συμμετέχοντες πιστωτές, τον οφειλέτη και τον εμπειρογνώμονα κατά περίπτωση για τη μη χορήγηση παράτασης.

7. Εφόσον το αίτημα υπάγεται στην περίπτωση (β), ο Συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος ενημερώνει τους συμμετέχοντες πιστωτές για το αίτημα παράτασης και τους καλεί σε ψηφοφορία εντός πέντε (5) ημερών. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα την ψηφοφορία επί του αιτήματος παράτασης. Οι συμμετέχοντες πιστωτές έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο Σύστημα και να καταχωρήσουν την ψήφο τους. Με τη λήξη της πενθήμερης (5) ήμερης προθεσμίας, ο Συντονιστής, μέσω του Συστήματος και συγκεκριμένα του πεδίου «Ποσοστό συμμετεχόντων», του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών ελέγχει αν οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν τη χορήγηση παράτασης συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών και προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες κατά περίπτωση:

α) Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν τη χορήγηση παράτασης συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, ο συντονιστής μέσω του Συστήματος επικαιροποιεί τη σχετική προθεσμία στο σύστημα και ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους συμμετέχοντες πιστωτές, τον οφειλέτη και τον εμπειρογνώμονα κατά περίπτωση για τη χορήγηση παράτασης και την αναβολή τυχόν προγραμματισμένης συνάντησης. Το μήνυμα περιλαμβάνει το στάδιο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης για το οποίο χορηγείται παράταση, το χρόνο παράτασης, τα στοιχεία της προγραμματισμένης συνάντησης που αναβάλλεται, με αναφορά στον αύξοντα αριθμό συνάντησης, το θέμα, τον τόπο και το χρόνο και τα στοιχεία της νέας συνάντησης που ορίζεται εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών (με αναφορά στον αύξοντα αριθμό συνάντησης, το θέμα, τον τόπο και το χρόνο).

β) Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν τη χορήγηση παράτασης δεν συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, ο συντονιστής ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Συστήματος τους συμμετέχοντες πιστωτές, τον οφειλέτη και τον εμπειρογνώμονα κατά περίπτωση για τη μη χορήγηση παράτασης.

8. Εφόσον το αίτημα υπάγεται στην περίπτωση (γ), ο συντονιστής μέσω του Συστήματος επικαιροποιεί τη σχετική προθεσμία στο σύστημα και ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους συμμετέχοντες πιστωτές, τον οφειλέτη και τον εμπειρογνώμονα κατά περίπτωση για τη χορήγηση παράτασης και την αναβολή τυχόν προγραμματισμένης συνάντησης. Το μήνυμα περιλαμβάνει τα στοιχεία του αιτούντος (με αναφορά στον Α.Φ.Μ. την επωνυμία, για νομικά πρόσωπα ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο για φυσικά πρόσωπα) το στάδιο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης για το οποίο χορηγείται παράταση, το χρόνο παράτασης, τα στοιχεία της προγραμματισμένης συνάντησης που αναβάλλεται, με αναφορά στον αύξοντα αριθμό συνάντησης, το θέμα, τον τόπο και το χρόνο και τα στοιχεία της νέας συνάντησης που ορίζεται εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών (με αναφορά στον αύξοντα αριθμό συνάντησης, το θέμα, τον τόπο και το χρόνο).

Δίκαιο αναγκαστικής εκτελέσεως ΙΙ, 3η έκδ.
H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ