logo-print

Άρθρο 16 - Κοινή Υπουργική Απόφαση 116821/6.11.2017 - Διορισμός Εμπειρογνώμονα

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

06/11/2017

Κωδικοποιημένο
Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα - 5η έκδοση καλλιτεχνικό

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ο δικαστικός έλεγχος της δράσης των ανεξάρτητων αρχών

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

1. Ο διορισμός εμπειρογνώμονα διακρίνεται στον προαιρετικό διορισμό εμπειρογνώμονα, στην περίπτωση των μικρών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 11 παρ. 1 ν. 4469/2017, καθώς και στον υποχρεωτικό διορισμό εμπειρογνώμονα, στην περίπτωση των μεγάλων επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο αρθ. 11 παρ. 2 ν. 4469/2017.

2. Στην περίπτωση των μικρών επιχειρήσεων, με τη διαπίστωση της απαρτίας των πιστωτών, ο Συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος, καλεί τους συμμετέχοντες πιστωτές εντός πέντε (5) ημερών να δηλώσουν εάν επιθυμούν το διορισμό εμπειρογνώμονα κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 11. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα την ψηφοφορία επί του προαιρετικού διορισμού εμπειρογνώμονα. Το Σύστημα καταγράφει την ημερομηνία ενημέρωσης προς τους συμμετέχοντες πιστωτές.

3. Στη συνέχεια, κάθε πιστωτής εισέρχεται στο site της ΕΓΔΙΧ και επιλέγει την πρόσβαση στο Σύστημα, μέσω της σχετικής σήμανσης. Κατόπιν, το Σύστημα εμφανίζει στην οθόνη την ένδειξη για την εισαγωγή των προσωπικών διαπιστευτηρίων του TAXISnet (όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης), φυσικού ή νομικού προσώπου, επιλέγοντας τον ρόλο πιστωτή και την αντίστοιχη αίτηση. Κατόπιν, κάθε πιστωτής δηλώνει εάν επιθυμεί το διορισμό εμπειρογνώμονα. Σε περίπτωση που πιστωτής δεν απαντήσει εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, θεωρείται ότι δεν επιθυμεί τον προαιρετικό διορισμό εμπειρογνώμονα.

4. Με τη λήξη της πενθήμερης (5ήμερης) προθεσμίας για προαιρετικό διορισμό εμπειρογνώμονα, ο συντονιστής μέσω του Συστήματος, και συγκεκριμένα του πεδίου «Ποσοστό συμμετεχόντων», του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών ελέγχει αν οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν το διορισμό εμπειρογνώμονα συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών και προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες κατά περίπτωση:

α) Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν το διορισμό εμπειρογνώμονα δεν συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, ο συντονιστής ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Συστήματος τον οφειλέτη και τους συμμετέχοντες πιστωτές ότι η διαδικασία διαπραγμάτευσης συνεχίζεται χωρίς εμπειρογνώμονα.

β) Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες πιστωτές που επιθυμούν το διορισμό εμπειρογνώμονα συγκεντρώνουν τουλάχιστον το 1/3 των συμμετεχόντων πιστωτών, ο συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος:

i. ενημερώνει τους συμμετέχοντες πιστωτές ότι η πρόταση διορισμού εμπειρογνώμονα έγινε αποδεκτή και

ii. τους καλεί εντός ενός (1) μήνα να υποβάλουν προτάσεις, σχετικά με το πρόσωπο και τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα, μέσω του Συστήματος και να ψηφίσουν επί αυτών. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα τη δυνατότητα υποβολής προτάσεων, σχετικά με το πρόσωπο και τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα, καθώς και την ψηφοφορία επί αυτών.

5. Το Σύστημα καταγράφει την ημερομηνία ενημέρωσης προς τους συμμετέχοντες πιστωτές.

6. Οι συμμετέχοντες πιστωτές δύνανται να υποβάλουν πρόταση ορισμού εμπειρογνώμονα, μέσω του Συστήματος. Η πρόταση περιλαμβάνει:

α) πλήρη στοιχεία του εμπειρογνώμονα, με αναφορά στον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του εμπειρογνώμονα, την Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση και

7. περιγραφή των αρμοδιοτήτων του (πεδίο, το οποίο συμπληρώνεται με βάση τις αρμοδιότητες που ορίζονται στο άρθρο 11 παρ. 1 ν. 4469/2017).

8. Οι συμμετέχοντες πιστωτές έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο Σύστημα και να καταχωρήσουν την ψήφο τους. Ο συντονιστής μέσω του Συστήματος, και συγκεκριμένα του πεδίου «Ποσοστό συμμετεχόντων», του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών ελέγχει αν οι συμμετέχοντες πιστωτές που αποδέχονται κάποια πρόταση ορισμού εμπειρογνώμονα συγκεντρώνουν την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών και προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες κατά περίπτωση:

α) Σε περίπτωση που καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών και έχει παρέλθει η προθεσμία ενός (1) μήνα, ο συντονιστής ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Συστήματος τον οφειλέτη και τους συμμετέχοντες πιστωτές ότι η διαδικασία διαπραγμάτευσης συνεχίζεται χωρίς εμπειρογνώμονα.

β) Σε περίπτωση που κάποια πρόταση συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών και έχει παρέλθει η προθεσμία ενός (1) μήνα, ο συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος:

αα) καταχωρεί τα πλήρη στοιχεία του εμπειρογνώμονα (με αναφορά στον ΑΦΜ εμπειρογνώμονα, την Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), τη Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), το Σταθερό τηλέφωνο, το Κινητό τηλέφωνο και την Ηλεκτρονική διεύθυνση.

ββ) δηλώνει τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα.

γγ) ενημερώνει τον οφειλέτη και τους συμμετέχοντες πιστωτές για το διορισμό και τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα. Το μήνυμα περιλαμβάνει:

i. πλήρη στοιχεία του εμπειρογνώμονα, με αναφορά στον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του εμπειρογνώμονα, την Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/ Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση και

ii. περιγραφή των αρμοδιοτήτων του,

δδ) ενημερώνει τον εμπειρογνώμονα με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το διορισμό και τις αρμοδιότητες του. Το μήνυμα περιλαμβάνει:

i. Βασικά στοιχεία του οφειλέτη με αναφορά στον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του οφειλέτη, τον Τύπο οφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), και

ii. δίνει την ενημέρωση του άρθρου 18 παρ. 17

ν. 4469/2017: «Ο εμπειρογνώμονας φέρει υποχρέωση εχεμύθειας ως προς την ύπαρξη και το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων. Η δημοσίευση ή κάθε άλλη κοινοποίηση σε τρίτους εμπιστευτικών πληροφοριών ή πληροφοριών σχετικά με τις διαπραγματεύσεις χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση του συνόλου των συμμετεχόντων στη διαπραγμάτευση απαγορεύεται. Οι προτάσεις και οι αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών που συντάχθηκαν στο πλαίσιο της διαδικασίας του παρόντος νόμου δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε άλλη διαδικασία ρύθμισης ή διεκδίκησης της οφειλής»,

εε) παρέχει στον εμπειρογνώμονα πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενο της αίτησης και τα συνοδευτικά έγγραφα/ δικαιολογητικά αυτής.

9. Στην περίπτωση των μεγάλων επιχειρήσεων όπου ο διορισμός εμπειρογνώμονα είναι υποχρεωτικός, με τη διαπίστωση της απαρτίας των πιστωτών, ο Συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος καλεί τους συμμετέχοντες πιστωτές εντός ενός (1) μήνα να υποβάλουν προτάσεις, σχετικά με το πρόσωπο και τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα, μέσω του Συστήματος και να ψηφίσουν επί αυτών. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα τη δυνατότητα υποβολής προτάσεων, σχετικά με το πρόσωπο και τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα. Το Σύστημα καταγράφει την ημερομηνία ενημέρωσης προς τους συμμετέχοντες πιστωτές.

10. Οι συμμετέχοντες πιστωτές δύνανται να υποβάλουν πρόταση ορισμού εμπειρογνώμονα, μέσω του Συστήματος. Η πρόταση περιλαμβάνει:

α) πλήρη στοιχεία του εμπειρογνώμονα, με αναφορά στον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του εμπειρογνώμονα, την Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση και

β) περιγραφή των αρμοδιοτήτων του (πεδίο το οποίο συμπληρώνεται με βάση τις αρμοδιότητες που ορίζονται στο άρθρο 11 παρ. 1 ν. 4469/2017).

11. O συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος ενημερώνει τον οφειλέτη για τις προτάσεις ορισμού εμπειρογνώμονα και τον καλεί να δηλώσει αν αποδέχεται μία ή περισσότερες προτάσεις ορισμού εμπειρογνώμονα. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα τη δυνατότητα έγκρισης/απόρριψης των προτάσεων διορισμού εμπειρογνώμονα που έχουν υποβληθεί.

12. Ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να εισέλθει στο Σύστημα και να εγκρίνει/απορρίψει τις υποβληθείσες προτάσεις. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν αποδέχεται καμία πρόταση ορισμού εμπειρογνώμονα και έχει παρέλθει η προθεσμία ενός (1) μήνα, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη. Στη συνέχεια ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας, το φορτώνει στο Σύστημα και ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος.

13. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης αποδέχεται μία ή περισσότερες προτάσεις ορισμού εμπειρογνώμονα και δεν έχει παρέλθει η προθεσμία ενός (1) μήνα, ο συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος ενημερώνει τους συμμετέχοντες πιστωτές για τις προτάσεις ορισμού εμπειρογνώμονα που έγιναν αποδεκτές από τον οφειλέτη και τους καλεί σε ψηφοφορία επί αυτών. Ταυτόχρονα ενεργοποιεί στο σύστημα την ψηφοφορία επί των προτάσεων διορισμού εμπειρογνώμονα που εγκρίθηκαν από τον οφειλέτη.

14. Οι συμμετέχοντες πιστωτές έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο Σύστημα και να καταχωρήσουν την ψήφο τους. Ο συντονιστής μέσω του Συστήματος, και συγκεκριμένα του πεδίου «Ποσοστό συμμετεχόντων», του συγκεντρωτικού πίνακα οφειλών ελέγχει αν οι συμμετέχοντες πιστωτές που αποδέχονται κάποια πρόταση ορισμού εμπειρογνώμονα συγκεντρώνουν την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών.

15. Σε περίπτωση που καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών και έχει παρέλθει η προθεσμία ενός (1) μήνα, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη. Στην περίπτωση αυτή, ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας, το φορτώνει στο Σύστημα και ενημερώνει τον οφειλέτη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος.

16. Σε περίπτωση που κάποια πρόταση συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των συμμετεχόντων πιστωτών και έχει παρέλθει η προθεσμία ενός (1) μήνα, ο συντονιστής με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του Συστήματος:

α) καταχωρεί τα πλήρη στοιχεία του εμπειρογνώμονα (με αναφορά στον ΑΦΜ του εμπειρογνώμονα, την Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/ Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση.

β) δηλώνει τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα.

γ) ενημερώνει τον οφειλέτη και τους συμμετέχοντες πιστωτές για το διορισμό και τις αρμοδιότητες του εμπειρογνώμονα. Το μήνυμα περιλαμβάνει πλήρη στοιχεία του εμπειρογνώμονα με αναφορά στον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του εμπειρογνώμονα, την Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/ Πατρώνυμο (για φυσικά πρόσωπα), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη), Σταθερό τηλέφωνο, Κινητό τηλέφωνο και Ηλεκτρονική διεύθυνση, καθώς και περιγραφή των αρμοδιοτήτων του,

δ) ενημερώνει τον εμπειρογνώμονα με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το διορισμό και τις αρμοδιότητες του. Το μήνυμα περιλαμβάνει:

i. Βασικά στοιχεία του οφειλέτη, με αναφορά στον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του οφειλέτη, τον Τύπο οφειλέτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), Επωνυμία (για νομικά πρόσωπα) ή Ονοματεπώνυμο/Πατρώνυμο (για ΦΠ), Διεύθυνση (Οδός, Αριθμός, ΤΚ, Πόλη) και

ii. την ενημέρωση σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 17 ν. 4469/2017: «Ο εμπειρογνώμονας φέρει υποχρέωση εχεμύθειας ως προς την ύπαρξη και το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων. Η δημοσίευση ή κάθε άλλη κοινοποίηση σε τρίτους εμπιστευτικών πληροφοριών ή πληροφοριών σχετικά με τις διαπραγματεύσεις χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση του συνόλου των συμμετεχόντων στη διαπραγμάτευση απαγορεύεται. Οι προτάσεις και οι αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών που συντάχθηκαν στο πλαίσιο της διαδικασίας του παρόντος νόμου δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε άλλη διαδικασία ρύθμισης ή διεκδίκησης της οφειλής»,

ε) παρέχει στον εμπειρογνώμονα πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενο της αίτησης και τα συνοδευτικά έγγραφα/ δικαιολογητικά αυτής.

Στην περίπτωση αυτή, η διαδικασία συνεχίζεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 17 παρ. 16 της παρούσας.

Δίκαιο Κεφαλαιουχρικών Εταιριών Tόμος Ι

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Προκαταρκτική εξέταση - ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΜΑΡΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΚΑΚΗΣ

send