logo-print

Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την άσκηση της δραστηριότητας οδικής βοήθειας

Συμβατότητα των απαιτήσεων για την άσκηση της δραστηριότητας της οδικής βοήθειας υπό το πρίσμα των διατάξεων περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού

18/12/2017

20/12/2017

Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β' 3982/15.11.2017) η Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την άσκηση της δραστηριότητας οδικής βοήθειας.

Η Γνωμοδότηση εκδόθηκε έπειτα από αίτημα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με βάση το  άρθρο 23 παρ. 3 του ν. 3959/2011, σύμφωνα με το οποίο η Επιτροπή Ανταγωνισμού διατυπώνει γνώμη σχετικά με σχέδια νόμων και λοιπών κανονιστικών ρυθμίσεων που μπορούν να εισαγάγουν εμπόδια στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με το αίτημα που υποβλήθηκε, με την εφαρμογή του ν. 3919/2011, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 παρ. 16 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ Α’ 14) επήλθαν αλλαγές προς την κατεύθυνση της απλούστευσης και ευκολότερης πρόσβασης στο επάγγελμα, για τη δραστηριότητα της οδικής βοήθειας, συγκεκριμένα μέσω της κατάργησης της απαίτησης προηγούμενης άδειας κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 του ν. 3919/2011. 

Παρά το γεγονός ότι το καθεστώς λήψης διοικητικής άδειας αντικαταστάθηκε από το καθεστώς της αναγγελίας έναρξης άσκησης του επαγγέλματος, η αναγγελία πρέπει να συνοδεύεται από τα νόμιμα δικαιολογητικά για την πιστοποίηση της συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων τα οποία, όπως θα αναλυθεί κατωτέρω, ταυτίζονται με αυτά που απαιτούνταν όσο ίσχυε το καθεστώς της λήψης προηγούμενης άδειας.

Ως εκ τούτου, παρά την κατάργηση λήψης προηγούμενης διοικητικής άδειας, εξακολουθούν να υφίστανται οι ίδιες προϋποθέσεις για την άσκηση της δραστηριότητας της οδικής βοήθειας και με την αναγγελία έναρξης συνυποβάλλονται τα δικαιολογητικά της προσωρινής όσο και της οριστικής άδειας και ενοποιούνται τα δύο στάδια αδειοδότησης.

Επιπρόσθετα, οι μικτές επιχειρήσεις οδικής βοήθειας δεν είναι πλέον υποχρεωμένες να καταθέτουν αντίγραφο της άδειας λειτουργίας συνεργατών, αλλά καταθέτουν βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας των συνεργατών τους.

Η γνωμοδότηση αναφέρεται στο δικαιολογημένο χαρακτήρα και τη συμβατότητα των απαιτήσεων και δικαιολογητικών για την άσκηση της δραστηριότητας της οδικής βοήθειας υπό το ειδικότερο πρίσμα των διατάξεων περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Περιορίζεται δε στην εξέταση του δικαιολογημένου, εύλογου και αναλογικού χαρακτήρα των διατάξεων σχετικά με τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για την άσκηση του υπό κρίση επαγγέλματος, σύμφωνα με τις αρχές και τους κανόνες της θεωρίας και της πρακτικής του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Η γνωμοδότηση δεν αφορά σε συγκεκριμένες συμπεριφορές οι οποίες κρίνονται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του ν. 3959/2011 και 101 και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ούτε και δεσμεύει την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε υπάρχουσες ή μέλλουσες διαδικασίες και υποθέσεις που αναφέρονται σε ζητήματα ουσίας του δικαίου του ανταγωνισμού.

Δείτε αναλυτικά τη γνωμοδότηση 36/2017 εδώ.

Η ανακοπή του άρθρου 933 ΚΠολΔ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΘΡΑΚΟΚΟΙΛΗΣ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Εθνικό κτηματολόγιο - Νομολογιακά Δρώμενα -Σειρά Συλλογές Νομολογίας ΕπΑΚ Νο 2 (ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2023)
send