logo-print

Δημοσιεύθηκε ο νόμος 4530/2018 με τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τις ρυθμίσεις για τα ταξί

Οι κατηγορίες παραβάσεων και τα νέα πρόστιμα - Προσαυξήσεις στα πρόστιμα για παραβάτες με υψηλά εισοδήματα

02/04/2018

16/04/2018

Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Α' 56/2018) ο Νόμος 4530/2018 "Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις".

Ο νέος νόμος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων διατάξεις για τη λειτουργία των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων ταξί, τις εταιρείες που παρέχουν ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Ε.Δ.Χ (άρθρα 12 και 13), αλλά και εκτενείς τροποποιήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Διαβάστε επίσης: Κατά της Uber η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υπηρεσία UberPop

Ως προς τις δαιτάξεις του ΚΟΚ, μεταξύ άλλων:

α. Συµπληρώνεται – αποσαφηνίζεται η σήµανση των οδών µε πινακίδες καθώς και των οδοστρωµάτων µε διαγραµµίσεις και µε τα ειδικά αναγραφόµενα σύµβολα.

β. Εισάγονται ρυθµίσεις σχετικά µε τη φωτεινή σηµατοδότηση για τους ποδηλάτες και συµπληρώνεται ο σχετικός πίνακας σχεδίων πινακίδων σήµανσης οδών (άρθρο 4 παρ. 6 του Κ.Ο.Κ.).

γ. Με υπουργική απόφαση, καθορίζονται οι κατηγορίες παραβάσεων που αφορούν στη ρύθµιση κυκλοφορίας ποδηλάτων, καθώς και οι επιβαλλόµενες διοικητικές κυρώσεις στους παραβάτες ποδηλάτες. Ειδικότερα, το εύρος των επιβαλλόµενων προστίµων µπορεί να καθοριστεί, ανάλογα µε την κατηγορία επικινδυνότητας της παράβασης, µέχρι το ποσό των εξακοσίων (600) ευρώ.

δ. Προσδιορίζονται εκ νέου οι προβλεπόµενες από τον Κ.Ο.Κ. παραβάσεις, οι οποίες κατατάσσονται σε κατηγορίες µε βάση τα αναφερόµενα κριτήρια (επικινδυνότητα, συχνότητα πρόκλησης ατυχηµάτων και αντικοινωνική οδική συµπεριφορά).

Με υπουργική απόφαση, εξειδικεύονται τα διοικητικά πρόστιµα ανά κατηγορία παράβασης, το ύψος των οποίων κυµαίνεται από εκατό (100) έως εξακόσια (600) ευρώ, ανάλογα µε το βαθµό επικινδυνότητας της τελούµενης παράβασης.

- Με κοινή υπουργική απόφαση, καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής των ανωτέρω διοικητικών προστίµων από τα αρµόδια όργανα, καθώς και η διαδικασία είσπραξης αυτών. Θεσπίζονται δε εισοδηµατικά και περιουσιακά κριτήρια, µε βάση τα οποία µπορεί να αυξάνεται το ύψος των διοικητικών προστίµων, που προβλέπεται για τις ανωτέρω κατηγορίες παραβάσεων και κατ’ ανώτατο όριο µέχρι το τριπλάσιο του βασικού προστίµου.

- Ορίζεται ότι, µέχρι την έκδοση των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων, ισχύει η κείµενη νοµοθεσία (ν. 2696/1999 και οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις, που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση αυτής), µε µειωµένα τα διοικητικά πρόστιµα κατά σαράντα τοις εκατό (40%), εξαιρουµένων των µνηµονευόµενων παραβάσεων (κατανάλωση αλκοόλ, παραβάσεις ερυθρού σηµατοδότη κ.λπ.).

- Καταργείται η έκπτωση στο ήµισυ, που ισχύει για την καταβολή του διοικητικού προστίµου µέσα σε δέκα (10) ηµέρες από τη βεβαίωση της παράβασης (άρθρο 104 παρ. 2 του Κ.Ο.Κ.). (άρθρα 23 – 28)

Μεταξύ άλλων, το άρθρο 28 του Ν. 4530/2018 προβλέπει τα εξής:

1. Οι παραβάσεις που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατατάσσονται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους για τη ζωή, την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών του οδικού δικτύου, την υποχρέωση για ιδιαίτερη μέριμνα και προστασία για τα άτομα με αναπηρία, την πρόληψη της πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και τις επιπτώσεις της παράβασης στην οδική ασφάλεια, στις εξής κατηγορίες:

α) χαμηλής επικινδυνότητας (Ε1),

β) μεσαίας επικινδυνότητας (Ε2),

γ) υψηλής επικινδυνότητας (Ε3).

2. Περαιτέρω και ανεξάρτητα της κατηγορίας επικινδυνότητας, οι ανωτέρω παραβάσεις μπορεί να κατατάσσονται και στις εξής κατηγορίες:

α) πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων (Σ1),

β) αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς (Σ2).

Για τις κατατασσόμενες στις κατηγορίες της παρούσας παραβάσεις καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 3 μόνο διοικητικές κυρώσεις και όχι πρόστιμα.

3. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κατατάσσονται στις κατηγορίες των παραγράφων 1 και 2 οι παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και καθορίζονται τα διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις ανά κατηγορία παράβασης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Για κάθε κατηγορία παράβασης προβλέπονται τα ίδια διοικητικά πρόστιμα και οι ίδιες διοικητικές κυρώσεις. Με την ίδια απόφαση εξειδικεύονται τα διοικητικά πρόστιμα ανά κατηγορία παράβασης, για τις παραβάσεις χαμηλής επικινδυνότητας έως και εκατό (100) ευρώ, για τις παραβάσεις μεσαίας επικινδυνότητας από εκατό ένα (101) έως και τριακόσια (300) ευρώ και για τις παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας από τριακόσια ένα (301) έως και εξακόσια (600) ευρώ.

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής αυτών από τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία είσπραξης των βεβαιωμένων διοικητικών προστίμων της παραγράφου 3. Τα καθοριζόμενα με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%), αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από πενήντα χιλιάδες ένα (50.001) ευρώ έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ και κατά διακόσια τοις εκατό (200%), αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, τα παραπάνω ποσά του φορολογητέου εισοδήματος, καθώς και τα ποσοστά προσαύξησης να τροποποιούνται, ανάλογα και με την κατηγορία της παράβασης, κατ’ ανώτατο όριο μέχρι το τριπλάσιο του αρχικού προστίμου. Για την έκδοση της παραπάνω απόφασης μπορεί να λαμβάνονται υπόψη δεδομένα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και άλλες αρχές και επιστημονικούς ή άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς.

5. Μέχρι την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων των παραγράφων 3 και 4, εξακολουθούν να ισχύουν ο ν. 2696/1999, καθώς και τα προεδρικά διατάγματα και οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση διατάξεων των προηγούμενων Κωδίκων Οδικής Κυκλοφορίας, με μειωμένα τα διοικητικά πρόστιμα κατά πενήντα τοις εκατό (50%), με εξαίρεση τις παραβάσεις που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, τις παραβάσεις της πινακίδας Ρ2 και του ερυθρού σηματοδότη, την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, την παράλειψη ή πλημμελή σήμανση εργασιών που εκτελούνται στις οδούς, καθώς και τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων.

Δείτε αναλυτικά το Νόμο 4530/2018 εδώ και την αιτιολογική του έκθεση εδώ.

Η προσημείωση υποθήκης Μετά τους ν. 4842/2021 και 4871/2021

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΉ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

Εργατικό Δίκαιο - Ατομικές εργασιακές σχέσεις - Ε έκδοση

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΔΕΛΗΣ

send