logo-print

«Οδηγώντας με ασφάλεια»: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Προβλέψεις για την αναμόρφωση της διαδικασίας θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών, ειδικές ρυθμίσεις για άτομα με αναπηρία και ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος

19/05/2021

20/05/2021

Η αστική ευθύνη του οδικού μεταφορέα κατά τη CMR
Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και άλλες διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία».

Με το Μέρος Β’ του νομοσχεδίου επιχειρείται η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών οχημάτων, με σκοπό την προαγωγή της διαφάνειας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας. Επιχειρείται, επίσης, ο καθορισμός ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, καθώς και αξιολόγησης των εξεταστών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών.

Βραχυπρόθεσμα, επιδιώκεται η άμεση κατάρτιση μητρώων εξεταστών και εποπτών, η επιμόρφωσή τους από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, η οποία είναι απαραίτητη προκειμένου να διαμορφωθεί εκ νέου πιο αποτελεσματικά και με διαφάνεια η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας, βασικό μέρος της οποίας αποτελεί η θέση του εξεταστή στο μπροστινό τμήμα του οχήματος, και η άμεση διαμόρφωση των εγχειριδίων θεωρητικής εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών για τη διενέργεια της σχετικής εκπαίδευσης και εξέτασης.

Εισάγονται, επιπλέον, ειδικές ρυθμίσεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, οι οποίες προβλέπουν την ίδρυση ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης ικανότητας και προετοιμασίας οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα.

Με το Μέρος Γ’ εισάγονται στην ελληνική έννομη τάξη ρυθμίσεις που αποσκοπούν, αφενός, στη δημιουργία ενός σαφούς και αποτελεσματικού νομικού πλαισίου το οποίο θα διέπει τον τρόπο καθορισμού προϋποθέσεων και διαδικασίας χαρακτηρισμού οχημάτων ως ιστορικού ενδιαφέροντος και, αφετέρου, στη βέλτιστη προσαρμογή του νέου νομικού πλαισίου στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Προς τούτο, επιδιώκεται η υπέρβαση των υπαρχόντων νομικών προσκομμάτων, η καταγραφή του πραγματικού αριθμού των ΟΙΕ (Οχήματα Ιστορικού Ενδιαφέροντος), η καταχώρησή τους σε ηλεκτρονικό μητρώο και η θέση τους σε δημόσια κυκλοφορία υπό όρους διαφάνειας σε σχέση και με τα λοιπά οχήματα.

Μπορείτε να συμμετέχετε στη διαβούλευση μέχρι την Παρασκευή 1η Ιουνίου 2021 και ώρα 16.00 στο opengov.gr 

Η ελαττωματική καταγγελία και οι συνέπειές της

ΚΩΣΤΗΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Ηλεκτρονικό Κτηματολόγιο - Βιβλιοθήκη Δικάιου Κτηματολογίου Νο 24