logo-print

Προσωπικά δεδομένα: Είναι νόμιμη η ανάρτηση βαθμολογίας μαθητών στην τάξη;

Σύμφωνα με την αρχή προστασίας δεδομένων της Έσσης, η αποκάλυψη της βαθμολογίας δεν είναι αναγκαία, ενώ πλήττει δυσανάλογα τα δικαιώματα των μαθητών που έχουν πάρει κακό βαθμό

15/04/2024

16/04/2024

Σεμινάριο: Ο ΓΚΠΔ και η Πράξη για την Τεχνητή Νοημοσύνη: σύγκλιση, αλληλεπίδραση και νομικές προκλήσεις
Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση

Ο Επίτροπος για την προστασία προσωπικών δεδομένων του γερμανικού κρατιδίου της Έσσης έλαβε καταγγελία σχετικά με την ανάρτηση σε σχολική τάξη της βαθμολογίας των μαθητών.

Το σχολείο ισχυρίστηκε πως σκοπός της ανάρτησης ήταν να συγκριθούν οι βαθμοί που είχαν δοθεί επί ομαδικών εργασιών, αλλά και να ενημερωθούν οι μαθητές για τη βαθμολογία που πήραν σε σχέση με την απόδοσή τους.

Διαβάστε επίσης: Η λήψη φωτογραφιών σε σχολικές εκδηλώσεις

Η γερμανική εποπτική αρχή δεν συμφώνησε με την πρωτοβουλία αυτή. Σύμφωνα με την αρχή, ο βαθμός που απονέμεται σε έναν μαθητή αποτελεί προσωπικό δεδομένο του, ενώ η αποκάλυψή του στους συμμαθητές του, μέσω προφορικής ανακοίνωσης ή μέσω ανάρτησης σε πίνακα ανακοινώσεων, αποτελεί διαβίβαση δεδομένων, η οποία απαιτεί νομική βάση.

Το σχολείο δεν θεμελίωσε την επεξεργασία αυτή σε κάποια νομική βάση, ενώ άλλωστε η ανάρτηση της βαθμολογίας με τα ονόματα των μαθητών δεν ήταν αναγκαία προς τους εκπαιδευτικούς σκοπούς που ορίζονται από τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των σχολείων.

Η ανακοίνωση των βαθμών στο σύνολο των μαθητών της τάξης αποτελεί δυσανάλογο περιορισμό των δικαιωμάτων των μαθητών που έχουν λάβει κακό βαθμό, για το λόγο αυτό η γερμανική αρχή συνέστησε στο σχολείο να αποφεύγει εφεξής παρόμοιες παράνομες πρακτικές.

Από την ετήσια έκθεση 2023 της εποπτικής αρχής της Έσσης

Η αναιρετική δίκη με άξονα το άρθρο 573 ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 4 - XVIII & 288

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΠΕΣ

Dispute resolution in international petroleum transactions, 2025