logo-print

Άναρχη η κατάσταση στην αγορά των καταχωρητών domain names στην Ελλάδα

30/04/2015

16/11/2017

Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός
Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Πλήθος παραβιάσεων των δικαιωμάτων των καταναλωτών από τους καταχωρητές domain names διαπίστωσε σε έρευνά της η Ένωση Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ..

Η κατάσταση στο χώρο των καταχωρητών domain names (ονομάτων χώρου) στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από την ένωση ως «άναρχη», καθώς φαίνεται πως καταστρατηγούνται τα δικαιώματα του καταναλωτή ως προς την ενημέρωση, ενώ η εποπτεία και ο έλεγχος από την αρμόδια αρχή ΕΕΤΤ είναι τουλάχιστον ελλιπής.

Τα ευρήματα της έρευνάς μας, (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2015), έδειξαν ότι από το σύνολο των 444 εγγεγραμμένων καταχωρητών (με βάση το μητρώο της ΕΕΤΤ) που ελέγχθηκαν:

  • Μόνο οι 50 (11%) έχουν σωστά τις βασικές πληροφορίες που αναζητάει ένας καταναλωτής, όπως το κόστος μαζί με το ΦΠΑ, τη διάρκεια της υπηρεσίας που είναι διετής κλπ.
  • Οι 267 (60%) δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, είτε γιατί δεν έχουν καθόλου ιστοσελίδα, είτε γιατί δεν παρέχουν υπηρεσίες κατοχύρωσης domain names, είτε γιατί δεν έχουν τις βασικές πληροφορίες κόστους και διάρκειας που αναζητάει ένας καταναλωτής.
  • Οι μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου έχουν καταχρηστικά προεπιλεγμένες υπηρεσίες και αυθαίρετες χρεώσεις.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έγιναν γνωστά στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που είναι η αρμόδια εποπτική Αρχή, και την καλέσαμε να ελέγξει, όπως υποχρεούται, τον κλάδο και να επιβάλει τη νομιμότητα, ώστε να απαλειφθούν όλες οι αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές των εταιρειών αυτών.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν κάποιο domain name θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν κάνουν τη σύγκριση τιμών μεταξύ των διάφορων εταιρειών. Ιδίως πρέπει να:

  • γνωρίζουν εάν το domain name που αγοράζουν είναι ετήσιο ή διετές (το .GR είναι διετές).
  • υπολογίζουν πάντα το τελικό κόστος που προκύπτει προσθέτοντας το ΦΠΑ.
  • μην πληρώνουν επιπλέον χρεώσεις για τις οποίες δεν είναι σίγουροι ως προς την υπηρεσία που λαμβάνουν.

Επιπλέον, όσον αφορά τις γενικότερες αγορές από το Ίντερνετ, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

  • Οι τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών πρέπει να είναι τελικές, συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή το ΦΠΑ.
  • Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν προεπιλεγμένες χρεώσεις, όπου θα πρέπει ο καταναλωτής να «ξεκλικάρει» την πρόσθετη υπηρεσία ή προϊόν.    
  • Οι χρεώσεις για τη χρήση πιστωτικής κάρτας ή μεταφορικών εξόδων θα πρέπει να φαίνονται ξεκάθαρα στο καλάθι αγορών πριν ολοκληρωθεί η παραγγελία.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να απευθύνονται στο info@ekpizo.gr και στο τηλεφωνικό κέντρο 2103304444, σε περίπτωση που εντοπίσουν εταιρείες που παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΚΠΟΙΖΩ μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.

Πηγή: ekpizo.gr

Δίκαιο Κεφαλαιουχρικών Εταιριών Tόμος Ι

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Δικαιοδοσία και Εκτέλεση επί διασυνοριακών ευρπωαϊκών οικογενειακών διαφορών

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send