logo-print

Υπέρ της απευθείας πώλησης οχημάτων στους καταναλωτές η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου

Η Tesla Motors βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στο να εγκαινιάσει μία νέα εποχή στον οικονομικό ανταγωνισμό

14/05/2015

16/11/2017

Σεμινάριο: Το δίκαιο της πώλησης κατά τον ΑΚ και την CISG
Ιδιωτικό Ασφαλιστικό Δίκαιο Ζ έκδοση

Το 2014, τα νομοθετικά σώματα πολλών πολιτειών στις ΗΠΑ, όπως το Michigan, το New Jersey κ.α., απαγόρευσαν τη δυνατότητα απευθείας πωλήσεων αυτοκινήτων, με την υποστήριξη μεγάλων εταιρειών του κλάδου, όπως η General Motors.

Τα αίτια της απαγόρευσης αυτής ανάγονται στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο που προωθεί η Tesla, μία εταιρεία η οποία έχει σημειώσει ραγδαία επιτυχία στην παραγωγή και πώληση υψηλής ποιότητας ηλεκτρικών οχημάτων.

Το μοντέλο της Tesla προβλέπει την άμεση πώληση αυτοκινήτων στους καταναλωτές, αποκλείοντας τους μεσάζοντες (αντιπροσωπείες αυτοκινήτων).

Όπως ήταν φυσικό, το μοντέλο αυτό έχει προκαλέσει πανικό σε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά κυρίως στα δίκτυα των αντιπροσώπων, των οποίων η θέση στην αγορά απειλείται άμεσα.

Και ενώ η διαμάχη μεταξύ Tesla και αντιπροσώπων συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (Federal Trade Commission) φαίνεται να παίρνει θέση υπέρ της Tesla.

Σε επίσημη δήλωση εκπροσώπου της Επιτροπής αναφέρθηκε ότι οι αντιπροσωπείες δε θα έπρεπε να έχουν μονοπώλιο στην πώληση οχημάτων, τονίζοντας ότι η τοποθέτησή της αυτή δεν αφορά μόνο την Tesla, αλλά οποιαδήποτε επιχείρηση επιθυμεί να πωλεί απευθείας τα προϊόντα της στους καταναλωτές.

«Οι γενικές απαγορεύσεις (blanket prohibitions) της δυνατότητας απευθείας πωλήσεων στους καταναλωτές αποτελούν μια ανωμαλία στο εσωτερικό της ευρύτερης οικονομίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη δήλωση της Επιτροπής.

H FTC έκρινε ότι υπάρχει ανάγκη να παρέμβει, επιδιώκοντας τη θέσπιση μίας ενιαίας πολιτικής επί του ζητήματος, με σκοπό να εναρμονίσει τις ετερόκλητες προσεγγίσεις που φαίνεται να υπάρχουν στη νομοθεσία των διαφόρων πολιτειών.

Μία απόφαση της FTC που θα επικύρωνε επίσημα την τοποθέτηση της αυτή, ενδέχεται να άλλαζε τα πάντα για τους καταναλωτές, τους εμπόρους και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς, όπως υποστηρίζει η Tesla, το μοντέλο απευθείας πωλήσεων θα συντελέσει στη μείωση του κόστους για τους καταναλωτές και στην αύξηση του ανταγωνισμού.

Φαίνεται, λοιπόν, πως η Tesla, πέρα από την ενέργεια και τις μεταφορές, ίσως να εγκαινιάσει και μια νέα εποχή στον ανταγωνισμό, συμπαρασύροντας και άλλους κλάδους της οικονομίας.

Με πληροφορίες από  techdrive.co και ftc.gov

Εργατικό Ποινικό Δίκαιο
Δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας