logo-print

Η απάτη της VW θα είχε αποφευχθεί αν δεν υπήρχαν νομικά εμπόδια στο δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας

Το Electronic Frontier Foundation συνδέει το σκάνδαλο Volkswagen με το λογισμικό ανοικτού κώδικα

Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση
Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση

Η πρόσφατη αποκάλυψη, ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε λογισμικό στα αυτοκίνητα της για να παραποιεί τις μετρήσεις απελευθέρωσης ρύπων, φαίνεται πως πυροδοτεί εξελίξεις και στον τομέα της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Το Electronic Frontier Foundation υποστηρίζει ότι η απάτη αυτή θα μπορούσε να είχε αποκαλυφθεί νωρίτερα, αν οι ερευνητές είχαν πρόσβαση στον πρωτογενή κώδικα (source code) της εταιρίας.

Σύμφωνα με το δίκαιο των ΗΠΑ, απαγορεύεται σε οποιονδήποτε, ακόμα και ερευνητή, η παράκαμψη μέτρων προστασίας της τεχνολογίας (TPMs), τα οποία περιορίζουν την πρόσβαση σε έργα πνευματικής ιδιοκτησίας.

Το EFF ασκεί πίεση εδώ και καιρό, προκειμένου οι ερευνητές που ασχολούνται με την ασφάλεια των αυτοκινήτων να μην περιορίζονται από το προαναφερθέν νομικό πλαίσιο και να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στον πρωτογενή κώδικα.

Η οργάνωση υποστηρίζει ότι, δεδομένου ότι η χρήση μια συσκευής, όπως το αυτοκίνητο, αποτελεί δυνητικά κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια ενός ατόμου, ο νόμος δεν θα έπρεπε να θέτει εμπόδια στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της. Παρόλα αυτά, η αρμόδια αρχή προστασίας τους Περιβάλλοντος των ΗΠΑ παραμένει αντίθετη σε αυτό.

Από την άλλη πλευρά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ισχυρίζονται πως υπάρχουν σοβαροί λόγοι για τους οποίους αρνούνται να δημοσιοποιήσουν τον κώδικά τους.

Η διάθεση του κώδικα στο ευρύ κοινό θα μπορούσε να έχει επικίνδυνα αποτελέσματα για την ασφάλεια των οχημάτων, ειδικά σε περίπτωση που αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό άτομα που δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις ή, ακόμα χειρότερα, άτομα που έχουν γνώση αλλά και κακές προθέσεις καθώς η λειτουργία των σύγχρονων αυτοκινήτων ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από λογισμικά.

Υπάρχουν, όμως, και οι φωνές που υποστηρίζουν ότι ο κύριος λόγος που οι εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων δεν δημοσιοποιούν τον κώδικα του λογισμικού που χρησιμοποιούν είναι ότι φοβούνται ότι θα χάσουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα.

Η δημιουργία ενός κώδικα απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και μεγάλες επενδύσεις σε χρόνο και χρήμα, επομένως, οι εταιρίες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να εμποδίσουν την πρόσβαση τρίτων σε αυτόν.

Πηγή: bbc.com

Εργατικό Ποινικό Δίκαιο
Ηλεκτρονικό Κτηματολόγιο - Βιβλιοθήκη Δικάιου Κτηματολογίου Νο 24
send