Cookies: Πρόστιμο 210 εκατομμυρίων ευρώ σε Google και Facebook από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων της Γαλλίας (CNIL)
Το πρόστιμο αφορά τις ιστοσελίδες facebook.com, google.fr και youtube.com
Μετά από έρευνες, η γαλλική Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (CNIL) εξέδωσε απόφαση, σύμφωνα με την οποία οι ιστοσελίδες facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν στους χρήστες να αρνηθούν τη χρήση cookies τόσο εύκολα όσο να τα αποδεχθούν.
Στο πλαίσιο αυτό, επέβαλε πρόστιμο ύψους 60 εκατ. ευρώ στο Facebook και 150 εκατ. ευρώ στη Google, διατάσσοντάς τους να συμμορφωθούν εντός τριών μηνών.
Το όργανο του CNIL που είναι υπεύθυνο για την επιβολή κυρώσεων σημείωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com παρέχουν μόνο ένα κουμπί που επιτρέπει στον χρήστη να αποδέχεται αμέσως τα cookies.
Ωστόσο, δεν παρέχουν μια ισοδύναμη λύση (κουμπί ή άλλη) που επιτρέπει στον χρήστη να αρνηθεί εύκολα την εγκατάσταση αυτών των cookies. Απαιτούνται πολλά κλικ για την απόρριψη όλων των cookies, έναντι ενός μόνο για την αποδοχή τους.
Η επιτροπή έκρινε ότι αυτή η διαδικασία επηρεάζει την ελευθερία συγκατάθεσης: δεδομένου ότι στο Διαδίκτυο ο χρήστης αναμένει να μπορεί να επισκεφθεί γρήγορα έναν ιστότοπο, το γεγονός ότι δεν μπορεί να απορρίψει τα cookies τόσο εύκολα όσο μπορεί να τα αποδεχθεί επηρεάζει την επιλογή του.
Αυτό συνιστά παραβίαση του άρθρου 82 του γαλλικού νόμου για την προστασία δεδομένων.
Εκτός από τα πρόστιμα, η CNILδιέταξε τις εταιρείες να παρέχουν στους χρήστες του Διαδικτύου που βρίσκονται στη Γαλλία έναν τρόπο απόρριψης των cookies τόσο απλό όσο της αποδοχής τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ελευθερία συγκατάθεσής τους, εντός τριών μηνών.
Εάν δεν το κάνουν, οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο 100.000 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης.
Αυτές οι δύο αποφάσεις αποτελούν μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής συμμόρφωσης που ξεκίνησε το CNIL τα τελευταία δύο χρόνια για ιστοσελίδες με μεγάλη επισκεψιμότητα που χρησιμοποιούν πρακτικές αντίθετες με τη νομοθεσία για τα cookies.
Διαβάστε επίσης: Cookies: Ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα συμμόρφωσης και κίνδυνος επιβολής προστίμων σε ιστοσελίδες