COVID-19 και ακυρώσεις πτήσεων: «Στο στόχαστρο» της Κομισιόν και των εθνικών αρχών προστασίας καταναλωτών οι πρακτικές των αερομεταφορέων
Ευρ.Επιτροπή: «Οι αεροπορικές εταιρίες να ενημερώνουν δεόντως τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν πρέπει να ακυρωθεί μια πτήση και να φροντίζουν όλοι οι επιβάτες να λαμβάνουν επιστροφή χρημάτων εάν το επιθυμούν»
Επιμέλεια: Γεώργιος Π. Κανέλλος
Το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσαν τη Δευτέρα, 1-03-2021, ότι ξεκίνησαν συντονισμένη έρευνα για τις τρέχουσες πρακτικές των αεροπορικών εταιριών όσον αφορά τις ακυρώσεις, μετά από εξωτερική προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), καθώς και μια προειδοποίηση που εξέδωσε για πρώτη φορά η Επιτροπή στο πλαίσιο του αναθεωρημένου κανονισμού για τη συνεργασία στην προστασία των καταναλωτών.
Ο διάλογος μεταξύ των αεροπορικών εταιριών και του δικτύου θα συντονίζεται από τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών διαφόρων κρατών μελών -στις περισσότερες περιπτώσεις από τη σουηδική υπηρεσία καταναλωτών.
Στόχος είναι η συλλογή πρόσθετων πληροφοριών από τις αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ σχετικά με το πώς ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους ως επιβατών και το πώς χειρίζονται τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων.
Σε περιπτώσεις που οι αεροπορικές εταιρίες δυσκολεύονται να αποζημιώσουν εγκαίρως όλους τους καταναλωτές, καλούνται να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με το τί κάνουν για να αντιμετωπίσουν άμεσα αυτές τις δυσκολίες.
Οι αεροπορικές εταιρίες έχουν προθεσμία τριών εβδομάδων για να απαντήσουν. Εφόσον κριθεί αναγκαίο, η Επιτροπή και οι αρχές του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών θα συνεχίσουν να παρακολουθούν τις αεροπορικές εταιρίες.
Η έναρξη της έρευνας εντάσσεται στις προσπάθειες της Επιτροπής να διασφαλίσει τον σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών και των επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Δηλώσεις
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders, δήλωσε σχετικά: «Αναμένουμε από τις αεροπορικές εταιρίες να ενημερώνουν δεόντως τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν πρέπει να ακυρωθεί μια πτήση και να φροντίζουν όλοι οι επιβάτες να λαμβάνουν επιστροφή χρημάτων εφόσον το επιθυμούν.»
Η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών, πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την ομαλή λειτουργία του ταξιδιωτικού τομέα. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα μέτρα, όπως η αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τα δικαιώματα των επιβατών, όπως ορίζεται στη στρατηγική για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.»