logo-print

Δικαιούται αποζημίωση επιβάτης που προσγειώθηκε σε αεροδρόμιο κοντά σε εκείνο που είχε προγραμματιστεί αρχικά;

07/12/2020

08/12/2020

Η φορολογική ενημερότητα

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ​

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΟΣ

Αυτοδύναμα Ασφαλιστικά Μέτρα

Βασίλειος Α. Χατζηϊωάννου

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Τις προτάσεις στου στην υπόθεση C-826/19 WS κατά Austrian Airlines AG δημοσίευσε ο γενικός εισαγγελέας του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Priit Pikamäe.

Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, ένας επιβάτης της Austrian Airlines ζητεί από αυτή την καταβολή ποσού 250 ευρώ ως αποζημίωση, επειδή η πτήση του από τη Βιέννη (Αυστρία) προς το Βερολίνο (Γερμανία), έχοντας, λόγω καθυστέρησης, υπερβεί το ωράριο απαγόρευσης νυκτερινών πτήσεων που ίσχυε στο αρχικά προγραμματισμένο αεροδρόμιο προορισμού (Βερολίνο Tegel), άλλαξε πορεία προς το αεροδρόμιο Βερολίνο Schönefeld.

Η προσγείωση στο Schönefeld πραγματοποιήθηκε 58 λεπτά αργότερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί στο Tegel. Επιπλέον, το Schönefeld απέχει 24 χιλιόμετρα, δηλαδή 41 λεπτά, από την κατοικία του επιβάτη, ενώ η απόσταση μεταξύ του Tegel και της κατοικίας του είναι 8 χιλιόμετρα, δηλαδή 15 λεπτά.

Η Austrian Airlines δεν πρότεινε στον επιβάτη εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς από το Schönefeld στο Tegel.

Η Austrian Airlines αρνήθηκε να καταβάλει την αποζημίωση, υποστηρίζοντας ότι ο επιβάτης έφτασε στον τελικό του προορισμό, το Βερολίνο, με καθυστέρηση μόλις 58 λεπτών και ότι θα μπορούσε εύκολα να φτάσει στην κατοικία του χρησιμοποιώντας πρόσθετο μέσο μεταφοράς από το εναλλακτικό αεροδρόμιο.

Το Landesgericht Korneuburg (Πρωτοδικείο Korneuburg, Αυστρία), επιληφθέν της διαφοράς, υπέβαλε ενώπιον του ΔΕΕ σειρά ερωτημάτων σχετικά με την ερμηνεία του κανονισμού 261/2004 για τα δικαιώματα των επιβατών αερομεταφορών.

Κατά τον γενικό εισαγγελέα, η απλή αλλαγή πορείας πτήσης προς εναλλακτικό αεροδρόμιο το οποίο βρίσκεται κοντά στο αρχικά προγραμματισμένο αεροδρόμιο δεν έχει ως συνέπεια τη θεμελίωση δικαιώματος για καταβολή αποζημίωσης. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρία υποχρεούται να προτείνει, με δική της πρωτοβουλία, να αναλάβει τα έξοδα μεταφοράς προς το αρχικά προγραμματισμένο αεροδρόμιο ή σε άλλο κοντινό προορισμό που συμφωνείται από κοινού με τον ενδιαφερόμενο επιβάτη.

Γραπτές παρατηρήσεις κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Για το πλήρες κείμενο των προτάσεων παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα CVRIA.

Η υπόθεση τελεί υπό διάσκεψη στο Δικαστήριο. Η απόφαση θα εκδοθεί αργότερα.

O ηλεκτρονικός αναγκαστικός πλειστηριασμός κατά τον ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 6

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Η αναγκαστική ομοδικία στην πολιτική δίκη, 2η έκδ.,