logo-print

Facebook εναντίον startup με αφορμή τη λέξη «book»

Η περίπτωση του DesignBook επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα μέχρι ποιου σημείου μπορεί να φτάσει η προστασία των εμπορικών σημάτων του Facebook

Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Δίκαιο της πληροφορικής Δ

ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Από την ημέρα που ιδρύθηκε μέχρι και σήμερα, το Facebook έχει εμπλακεί σε ουκ ολίγες δικαστικές και εξωδικαστικές διαμάχες αναφορικά με τη χρήση του εμπορικού του σήματος (trademark).

Το Facebook, έχοντας κατοχυρώσει το εμπορικό του σήμα στις περισσότερες δικαιοδοσίες, προσπαθεί εδώ και αρκετά χρόνια να κατοχυρώσει νομικά (με άμεσο ή έμμεσο τρόπο) διάφορες παραλλαγές του σήματος «Facebook», αλλά και τα επί μέρους συστατικά του σήματός του, δηλαδή το Face και το Book.

Μέχρι σχετικά πρόσφατα, το Facebook διέθετε περί τα 73 ενεργά εμπορικά σήματα στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων το γράμμα «F» και οι λέξεις FB, Face, Wall και άλλες.

Το Facebook, μάλιστα, μέσω της συμφωνίας που κάνει με τον κάθε χρήστη, απαγορεύει και τη χρήση του όρου «book», ενός όρου εξαιρετικά γενικού, ο οποίος δεν έχει κατοχυρωθεί (ακόμα) ως εμπορικό σήμα της εταιρείας.

Μία λίστα με τα εμπορικά σήματα που καλύπτονται από τη συμφωνία του Facebook με τους χρήστες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Η περίπτωση του Designbook

Η πιο πρόσφατη υπόθεση σχετικά με παραβίαση κάποιου εμπορικού σήματος του Facebook, αφορά το Designbook, μία startup που λειτουργεί ως σημείο συνάντησης επιχειρηματιών με υποψήφιους συνεργάτες και επενδυτές.

Το Facebook ενημέρωσε τους ιδρυτές του Designbook ότι προτίθεται να υποβάλει αντιρρήσεις στην αίτησή τους για κατοχύρωση του «Designbook» ως εμπορικού σήματος στις ΗΠΑ.

«Το λογότυπό μας είναι εντελώς διαφορετικό, με διαφορετικά χρώματα και διαφορετικές γραμματοσειρές», ανέφερε ο Aaron Pollak, ένας εκ των συνιδρυτών του Designbook.

Αν και το Facebook δεν έχει σχολιάσει επίσημα την υπόθεση, ο Pollak την περιγράφει ως μια περίπτωση «εκβιασμού και εταιρικού εκφοβισμού».

«Τι γίνεται με τη λέξη Phonebook (τηλεφωνικός κατάλογος) ή Yearbook (επετηρίδα) ή Notebook (φορητός υπολογιστής) ή Scrapbook (λεύκωμα); Όλα αυτά τα πράγματα έχουν τη λέξη βιβλίο και πολλά από αυτά εμπίπτουν στην κατηγορία των υπηρεσιών του Facebook, καθώς αποτελούν συλλογές προφίλ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Pollak.

Υπενθυμίζεται ότι το 2010, το Facebook κινήθηκε δικαστικά εναντίον της ιστοσελίδας Teachbook, μία online κοινότητας δασκάλων, η οποία μετά από μία σύντομη διαμάχη, συμφώνησε να αλλάξει το όνομά της σε TeachQuest.

Πηγή: arstechnica.com

Η αρχή IURA NOVIT CURIA στη διοικητική δίκη

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΣΙΓΑΡΙΔΑΣ

 

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η αστική ευθύνη του αρχιτέκτονος και του πολιτικού μηχανικού στα ιδιωτικά έργα

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

send