logo-print

Χρήσιμες συμβουλές για τις χειμερινές εκπτώσεις από τον Συνήγορο του Καταναλωτή

14/01/2020

14/01/2020

Ενημερωτικό φυλλάδιο με χρήσιμες συμβουλές για τις χειμερινές εκπτώσεις δημοσίευσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Όπως αναφέρει η Ανεξάρτητη Αρχή, τη Δευτέρα 13.1.2020 αρχίζει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, η οποία θα διαρκέσει έως τo Σάββατο 29.2.2020.

Είναι ευκαιρία να αξιοποιήσουμε την περίοδο των εκπτώσεων και να προμηθευτούμε προϊόντα που ενδεχομένως δεν είναι εύκολο να τα αποκτήσουμε στην αρχική τους τιμή.

Πρέπει όμως να κάνουμε προσεκτικές επιλογές και να έχουμε ενημερωθεί για τις παγίδες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συμβουλεύουν τους καταναλωτές τί πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις, ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές.

1. Υιοθετούμε συνετή καταναλωτική συμπεριφορά

  • Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τον οικογενειακό μας προϋπολογισμό και τις οικονομικές μας δυνατότητες. Εάν είναι δυνατόν, καταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη που θέλουμε να προμηθευτούμε.
  • Δεν αγοράζουμε υπό πίεση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 29.2.2020, οπότε καλό είναι να κάνουμε σύγκριση τιμών και ποιότητας σε συνάρτηση, βέβαια, με τις ανάγκες μας.
  • Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και, κυρίως, τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κλπ. σε σχέση με το οικογενειακό μας εισόδημα.
  • Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε: Μπορεί να είναι ελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κλπ. Σε περίπτωση που ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, μπορούμε να ζητήσουμε από το κατάστημα αντικατάσταση ή επιστροφή ή επισκευή του. Αυτό δεν ισχύει, αν η ελκυστική τιμή του οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας.
  • Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν – κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται γενικώς και αορίστως στις βιτρίνες και δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει.
  • Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς: Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση.
  • Επισκεπτόμαστε, αν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις και εντοπίζουμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ώστε να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και σε τι ποσοστό.
  • Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Συνήθως στις προσφορές τα καταστήματα δεν κάνουν αλλαγές.

2. Γνωρίζουμε ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εμπόρων

  • Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και, ως εκ τούτου, απαγορεύονται.
  • Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη τόσο την τιμή πριν όσο και την τιμή μετά την έκπτωση ή το ποσοστό της έκπτωσης στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές.
  • Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας, τρεις τιμές: η αρχική, η τιμή του stock ή του outlet και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης.
  • Οι προσφορές διαφέρουν από τις εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της εποχής (σαιζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή λόγω τέλους εποχής. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας, συνήθως προηγούμενων σαιζόν και, άρα, με πιο μειωμένες τιμές. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
  • Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα από την τιμή.
  • Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το “προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση".
  • Ο έμπορος υποχρεούται και κατά τις εκπτώσεις να ενημερώνει τον αγοραστή για την ποιότητα και την προέλευση του προϊόντος και να του δίνει κάθε σχετική πληροφορία.
  • Οι οδηγίες χρήσης και η εγγύηση των προϊόντων όπου χορηγείται, πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.
  • Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης, μείωσης τιμήματος ή υπαναχώρησης) σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων.
  • Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος που έχει αγοραστεί κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων η αποτίμησή του γίνεται στην τρέχουσα, δηλαδή στη μειωμένη τιμή.

3. Επιλύουμε εξωδικαστικά τυχόν καταναλωτικά προβλήματα

  • Για προβλήματα ύστερα από συναλλαγή μας με επιχείρηση που εδρεύει στην Ελλάδα υποβάλλουμε αναφορά στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» ή άλλο αναγνωρισμένο φορέα.
  • Για συμβουλές και βοήθεια αναφορικά με συναλλαγή μας με επιχείρηση που εδρεύει εκτός Ελλάδας αλλά εντός κράτους– μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και της Ισλανδίας απευθυνόμαστε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.

Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο.

Σχετικοί Τομείς

[

Σύνδεση στο Lawspot

Enter your e-mail address or username.
Enter the password that accompanies your e-mail.
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
logo

Δεν έχετε λογαριασμό;

Μπορείτε να εγγραφείτε στο Lawspot ανεξαρτήτως ιδιότητας, ως δικηγόρος, συμβολαιογράφος ή και απλός χρήστης, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα εδώ.

Αν είστε δικηγόρος, με την εγγραφή σας στο Lawspot.gr κερδίζετε σημαντικά οφέλη. Δείτε αναλυτικές πληροφορίες εδώ.

send