logo-print

ICO: Πρόστιμο 110.00 ευρώ σε σε εταιρεία τηλεπικοινωνιών για αποστολή παράνομων μηνυμάτων

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση

Πρόστιμο 100.000 βρετανικών λιρών (περίπου 111.000 ευρώ) επέβαλε σε εταιρία τηλεπικοινωνιών η βρετανική αρχή προστασίας δεδομένων (Γραφείο Επιτρόπου Πληροφόρησης - ICO) για την αποστολή περισσότερων από 2,5 εκατομμυρίων μηνυμάτων προώθησης (direct marketing) σε πελάτες της, χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Αρχικά, τα μηνύματα, στάλθηκαν στις αρχές του 2018 και προέτρεπαν τους πελάτες να αποκτήσουν την εφαρμογή "My EE" για τη διαχείριση του λογαριασμού τους και την αναβάθμιση του τηλεφώνου τους.

Μία δεύτερη "παρτίδα" μηνυμάτων στάλθηκε στους πελάτες που δεν είχαν ανταποκριθεί στην αποστολή των πρώτων.

Διαβάστε επίσης: ΑΠΔΠΧ: Η πρώτη απόφαση της Αρχής σχετικά με τα μηνύματα για «συγκατάθεση με βάση τον GDPR»

Κατά την έρευνα του ICO, η εταιρεία "EE Limited" δήλωσε ότι τα μηνύματα εστάλησαν στα πλαίσια παροχής υπηρεσίας και επομένως δεν υπόκεινταν στους σχετικούς κανόνες για το marketing.

Ωστόσο, ο ICO διαπίστωσε ότι τα μηνύματα αφορούσαν σε άμεση προωθητική ενέργεια και ότι η εταιρεία τα απέστειλε γνωρίζοντας ότι παραβίαζε το σχετικό πλαίσιο.

Ο Διευθυντής του τμήματος Ελέγχων του ICO, Andy White, δήλωσε: «Τα συγκεκριμένα μηνύματα marketing προωθούσαν προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρείας.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες είναι σαφείς: εάν ένα μήνυμα που περιέχει πληροφορίες εξυπηρέτησης πελατών, περιλαμβάνει παράλληλα διαφημιστικό υλικό για την αγορά επιπλέον προϊόντων και υπηρεσιών, δεν αποτελεί πλέον μήνυμα στο πλαίσιο παροχής υπηρεσίας και τίθενται σε ισχύ οι κανόνες που διέπουν τις προωθητικές ενέργειες.

Η EE Limited όφειλε να γνωρίζει ότι χρειαζόταν τη συγκατάθεση των πελατών για να στείλει τα μηνύματα σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες.

Οι εταιρείες οφείλουν να γνωρίζουν ότι τα sms και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που παρέχουν πληροφορίες για υπηρεσίες, τα οποία περιλαμβάνουν επίσης εμπορικά ή άλλα στοιχεία προώθησης, πρέπει να συμμορφώνονται με τη σχετική νομοθεσία, διαφορετικά ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα μέχρι και 500.000 λίρες».

Με τις οδηγίες της βρετανικής αρχής καθίσταται σαφές ότι τα μηνύματα προώθησης μπορούν να αποστέλλονται μόνο στους υπάρχοντες πελάτες, εφόσον έχουν παράσχει τη συγκατάθεσή τους και τους παρέχεται ένας απλός τρόπος να εξαιρεθούν (opt out) από τις προωθητικές ενέργειες κατά τη συλλογή των στοιχείων τους και σε κάθε ξεχωριστό μήνυμα που αποστέλλεται.

Οι παραλήπτες έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν ανά πάσα στιγμή να μην λαμβάνουν τέτοια μηνύματα και είναι ευθύνη των οργανισμών να διακόψουν την αποστολή τους.

 

Πηγή: ico.org.uk
Η αναίρεση κατά τον ΚΠολΔ - Ερμηνεία Κατ΄άρθρο - 5η έκδοση
Μεσιτεία Ακινήτων - Δημοσιεύματα ΕπΑΚ Νο 5