logo-print

Να σταματήσει η κατάληψη πεζοδρομίων από συνεργεία και επιχειρήσεις πώλησης - ενοικίασης αυτοκινήτων (ΣτΠ)

Ανεξέλεγκτη και παράνομη στάθμευση οχημάτων δυσχεραίνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων εξαιτίας της κατάληψης κοινοχρήστων χώρων επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη

27/03/2017

16/11/2017

Νέος Οικοδομικός Κανονισμός Δ έκδοση Ν. 4067/2012
Προκαταρκτική εξέταση - ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΜΑΡΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΚΑΚΗΣ

Η ανεξέλεγκτη και παράνομη στάθμευση οχημάτων από επιχειρήσεις πώλησης - ενοικίασης αυτοκινήτων, καθώς και από συνεργεία, δυσχεραίνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων εξαιτίας της κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη.

Η Ανεξάρτητη Αρχή θεωρεί αναγκαίο να επανέλθει σε προτάσεις που είχε ήδη καταθέσει το 2006 και, στο πλαίσιο επανεξέτασης του ζητήματος, να προτείνει τροποποιήσεις της νομοθεσίας που στοχεύουν στην απρόσκοπτη χρήση των κοινοχρήστων χώρων από τους πολίτες αλλά και στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, είχε εξετάσει στο παρελθόν καταγγελίες πολιτών που διαμαρτύρονταν για την κατάληψη οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων από επιχειρήσεις πώλησης- ενοικίασης αυτοκινήτων ή από συνεργεία, και είχε στείλει τις προτάσεις του προς τα αρμόδια υπουργεία.

Ωστόσο, σήμερα διαπιστώνει ότι τα ίδια ζητήματα εξακολουθούν να υφίστανται και κάποιες τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου που συντελέστηκαν στο μεσοδιάστημα δεν ήταν επαρκείς για την επίλυση των προβλημάτων. Τα κυριότερα προβλήματα είναι τα εξής:

• Δεν είναι επαρκείς οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις ανάγκες στάθμευσης των επιχειρήσεων, σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που εξυπηρετούν ή διαθέτουν.

• Οι επιχειρήσεις μίσθωσης οχημάτων δηλώνουν χώρους στάθμευσης σε περιοχές απομακρυσμένες από τον τόπο δραστηριότητάς τους, ενώ στην πραγματικότητα τα οχήματα σταθμεύουν στη γύρω περιοχή.

• Παρατηρείται κατάληψη οδοστρωμάτων, αλλά και πεζοδρομίων, με οχήματα που επισκευάζονται σε συνεργεία, δεδομένου ότι ο χώρος που διαθέτουν δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων που προσέρχονται.

• Οι χώροι πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων μετατρέπονται, συχνά, σε υπαίθρια συνεργεία αυτοκινήτων.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, απαιτείται να:

α) προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης σε χώρους πλησίον των επιχειρήσεων,

β) καθοριστεί ένας ρεαλιστικός αριθμός θέσεων στάθμευσης, ανάλογα με τον όγκο των προαναφερόμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων,

γ) τροποποιηθεί η διάταξη που προβλέπει να μην απαιτούνται θέσεις στάθμευσης για τα γραφεία ενοικίασης που διαθέτουν κάτω από δέκα (10) οχήματα,

δ) θεσπιστούν εξειδικευμένοι όροι λειτουργίας για τις επιχειρήσεις πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων, όταν η συγκεκριμένη δραστηριότητα ασκείται παράλληλα από ιδιοκτήτη συνεργείου επισκευής οχημάτων.

Η υποστήριξή της κατηγορίας υπό το πρίσμα του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΥΔΕΛΗ

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία Ομοδικία - Δομή και λειτουργία της ομοδικιακής δίκης XXII & 390

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

send