logo-print

Οι ανησυχίες των πολιτών σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο - Τι δείχνουν τα στοιχεία για Ελλάδα και ΕΕ

1 στους 4 πολίτες της ΕΕ απέφυγε να δώσει προσωπικές πληροφορίες σε κοινωνικά ή επαγγελματικά δίκτυα εξαιτίας θεμάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια

24/01/2020

06/02/2020

Μία ενδιαφέρουσα έρευνα αναφορικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ - ICT) από τους πολίτες σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε η Eurostat.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2019, το 44% των πολιτών της ΕΕ, ηλικίας 16 έως 74 ετών, δήλωσε ότι περιόρισε τις ιδιωτικές δραστηριότητές του στο Διαδίκτυο τους τελευταίους 12 μήνες, λόγω ανησυχιών σχετικά με την ασφάλεια.

Η δραστηριότητα που αποφεύγουν οι περισσότεροι λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια αφορά είναι η παροχή προσωπικών πληροφοριών στην σε μέσα κοινωνικής ή επαγγελματικής δικτύωσης (25% του πληθυσμού).

Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο στην Ελλάδα, με μόλις 10% των ερωτηθέντων να απαντά θετικά.

Οι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια περιόρισαν ή εμπόδισαν το 19% των Ευρωπαίων να χρησιμοποιήσει δημόσιο δίκτυο WiFi και 17% από τη λήψη λογισμικού, εφαρμογών, μουσικής, αρχείων βίντεο, παιχνιδιών ή άλλων αρχείων.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, τα ποσοστά είναι και πάλι σημαντικά χαμηλότερα, καθώς μόλις το 4% απέφυγε να χρησιμοποιήσει δημόσιο δίκτυο WiFi λόγω ανησυχιών ασφαλείας και 6% για τη χρήση λογισμικού, εφαρμογών κλπ.

Παράλληλα, το 16% των πολιτών της ΕΕ ανέφερε ότι αποφεύγει τις ηλεκτρονικές αγορές και το 13% τις τραπεζικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου, ενώ η επικοινωνία με δημόσιες υπηρεσίες ή αρχές επηρεάστηκε λιγότερο από τις ανησυχίες για την ασφάλεια (8%).

Αντίστοιχα, στην Ελλάδα το 9% των πολιτών δήλωσε ότι αποφεύγει τις ηλεκτρονικές αγορές, το 13% τις τραπεζικές συναλλαγές και το 2% την επικοινωνία με δημόσιες υπηρεσίες ή αρχές.

Ποια προβλήματα αντιμετώπισαν οι χρήστες

Τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες σε σχέση με την ασφάλεια ήταν το phishing και pharming.

Ειδικότερα, το 2019, το 34% των πολιτών της ΕΕ δήλωσε ότι αντιμετώπισε προβλήματα σχετικά με την ασφάλεια μέσω της χρήσης του Διαδικτύου για ιδιωτικούς σκοπούς τους τελευταίους 12 μήνες.

Το 26% των ερωτηθέντων στην ΕΕ (μόλις 8% στην Ελλάδα) ανέφερε ότι έλαβε μηνύματα-απάτη με τα οποία γινόταν προσπάθεια να υποκλαπούν πληροφορίες όπως το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης για σύνδεση σε λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ιστότοπους που χρησιμοποιούνται για ηλεκτρονική τραπεζική (phishing).

Παράλληλα, το 13% (μόλις 8% στην Ελλάδα) δήλωσε ότι μεταφέρθηκε σε ψεύτικες ιστοσελίδες που ζητούσαν προσωπικές πληροφορίες (pharming).

Το 3% των ερωτηθέντων στην ΕΕ (1% στην Ελλάδα) δήλωσε ότι έπεσε θύμα απάτης με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και το 3% (2% στην Ελλάδα) οδηγήθηκε σε απώλεια εγγράφων, εικόνων ή άλλων δεδομένων λόγω ιού ή άλλου malware.

Το 2% αντιμετώπισε πρόβλημα παραβίασης του λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (1% στην Ελλάδα), με περιεχόμενο να δημοσιεύεται ή να αποστέλλεται μέσω αυτών χωρίς τη γνώση τους.

Τέλος, το 1% των πολιτών της ΕΕ δήλωσε ότι έπεσε θύμα κλοπής ταυτότητας μέσω διαδικτύου και κατάχρησης προσωπικών πληροφοριών που ήταν διαθέσιμες στο διαδίκτυο που οδήγησε σε δυσάρεστα αποτελέσματα όπως παρενόχληση, εκφοβισμός, κοκ.

logo

Θέλετε να λαμβάνετε τις ενημερώσεις μας;

Είστε δικηγόρος και επιθυμείτε να προβληθείτε στο Lawspot;

Δημιουργήστε το λογαριασμό σας άμεσα και δωρεάν.

Δημιουργία λογαριασμού
send