Παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς την ΕΥΔΑΠ
Αναφορικά με τη χρέωση τελών αποχέτευσης σε περιπτώσεις αφανών διαρροών ύδατος
Επιστολή προς την ΕΥΔΑΠ αναφορικά με ζητήματα καταναλωτών, και συγκεκριμένα με τη χρέωση τελών αποχέτευσης σε περιπτώσεις αφανών διαρροών ύδατος, απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή, Συνήγορος του Καταναλωτή.
«Οι υπηρεσίες γενικού - κοινωνικού ενδιαφέροντος, που παρέχονται από δημόσιες ή ιδιωτικές εταιρείες, όπως η ύδρευση, θεωρούνται βασικές για τη λειτουργία της σύγχρονης κοινωνίας.
Η διαθεσιμότητα, η τιμή και η ποιότητα των υπηρεσιών αυτών είναι εξ ορισμού υψίστης σημασίας για τους καταναλωτές, πολύ περισσότερο στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που αντιμετωπίζει η χώρα μας και οι πολίτες-καταναλωτές.
Κατά συνέπεια, παρακαλούμε για τις ενέργειες σας σχετικά με την άμεση εφαρμογή της μη χρέωσης τελών αποχέτευσης σε περιπτώσεις αφανών διαρροών τόσο σε νέες περιπτώσεις, όσο και σε όσες έχουν προκύψει την τελευταία 5ετία, με επιστροφή των αδικαιολογήτως καταβληθέντων χρηματικών ποσών.
Περαιτέρω, θα θέλαμε να αναφερθούμε σε μια σειρά θεμάτων προστασίας του καταναλωτή υπηρεσιών ύδρευσης για τα οποία η Αρχή μας έχει, κατ' επανάληψη, προβεί σε έκδοση έγγραφων συστάσεων (βλ. Ετήσιες Εκθέσεις 2008, 2009, 2014), επίσης χωρίς ανταπόκριση από την ΕΥΔΑΠ και ιδίως: - τη μη αξίωση από τον καταναλωτή των χρεώσεων από διαρροές ύδατος οι οποίες προκύπτουν από βλάβες στις εγκαταστάσεις ευθύνης της εταιρείας και συγκεκριμένα από το εσωτερικό προσαρμοστικό (ρακόρ) του υδρομετρητή και πέρα, προς την πλευρά του δικτύου ύδρευσης (βλ. σχετ 11308/16 Δεκεμβρίου 2011), – την πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά: α) με την αδυναμία καταμέτρησης και έκδοσης εκκαθαριστικού λογαριασμού, β) σε κάθε περίπτωση που η κατανάλωση ύδατος είναι πάνω από 50 κ.μ. και ταυτόχρονα παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 100% σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους.
Ανάλογη ενημέρωση πρέπει να γίνεται στους καταναλωτές-ιδιοκτήτες του υδρευόμενου ακινήτου, οι οποίοι είναι συνοφειλέτες των οφειλών από την παροχή ύδρευσης, για τυχόν ύπαρξη μεγάλων οφειλών του μισθωτή τους, ώστε να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα περιορισμού ή είσπραξης της οφειλής.
Η ενημέρωση θα πρέπει να πραγματοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως μέσω ευδιάκριτης, έγγραφης ειδοποίησης στην οικία, αλλά και τηλεφωνικά και με αποστολή σχετικού γραπτού τηλεφωνικού μηνύματος ή/και αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και με ευδιάκριτη ειδοποίηση στον αμέσως επόμενο λογαριασμό».
Ολόκληρη την επιστολή του Συνηγόρου μπορείτε να βρείτε εδώ.