Παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη για ρύθμιση οφειλής ηλεκτρικού ρεύματος
Ο Συνήγορος του Πολίτη γνωστοποίησε στη σύνοψη διαμεσολάβησης για το μήνα Δεκέμβρη, ότι κατάφερε να πετύχει διακανονισμό για ευνοϊκότερη ρύθμιση οφειλής ηλεκτρικού ρεύματος και επανασύνδεση παροχής ανάμεσα σε διαμαρτυρόμενο πολίτη και τη ΔΕΗ.
Ο πολίτης, ο οποίος βρίσκεται σε πλήρη οικονομική αδυναμία λόγω μακροχρόνιας ανεργίας και σοβαρών προβλημάτων υγείας, είχε υποβάλει αίτηση στη ΔΕΗ προκειμένου να εξοφλήσει το πόσο της οφειλής του (5300€) σε περισσότερες άτοκες δόσεις.
Η ΔΕΗ απέρριψε το αίτημά του με την αιτιολογία της προηγούμενης παραβίασης του μετρητή, καθώς ενώ το ρεύμα είχε κοπεί από το Νοέμβριο του 2011, εμφανίζονταν ακόμα και πρόσφατα κανονικές καταναλώσεις.
Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη αποτελεσματικά, καθώς διαπίστωσε ότι ο συγκεκριμένος πολίτης πληρούσε τα κριτήρια υπαγωγής στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και ένταξης στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών. Έτσι κατάφερε να γίνει αποδεκτή η αίτησή του από τη ΔΕΗ και να επανασυνδεθεί η παροχή ρεύματος, ενώ επετεύχθη και ευνοϊκότερος διακανονισμός εξόφλησης της οφειλής.
Τι προβλέπει ο ΚΠΗΕ για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές Ευάλωτων Οικιακών Καταναλωτών;
Ο Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας ορίζει ότι η εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών όσων έχουν χαρακτηριστεί ευάλωτοι καταναλωτές μπορεί να γίνεται τμηματικά και άτοκα. Οι μηνιαίες δόσεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης του ευάλωτου οικιακού καταναλωτή για ηλεκτρική ενέργεια.
Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για απαγόρευση αποσύνδεσης ευάλωτων καταναλωτών για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα του χρόνου, όπως οι χειμερινοί μήνες (Νοέμβριος-Μάρτιος) και οι καλοκαιρινοί (Ιούλιος & Αύγουστος). Απαγορεύεται τέλος σε κάθε περίπτωση η αποσύνδεση ευάλωτων καταναλωτών που αντιμετωπίζουν διαπιστωμένα σοβαρά προβλήματα υγείας λη που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης για τους ίδιους λόγους.