logo-print

Προγράμματα proctoring για τη διενέργεια εξ αποστάσεως εξετάσεων σε σχολεία

Η αρχή προστασίας δεδομένων της Δανίας ζητά καλύτερη εκτίμηση αντικτύπου για την ορθή χρήση των εν λόγω λογισμικών

H διατάραξη της κυριότητας

ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΤΣΕΛΑΚΗ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΔΙΚΑΙΟ

Τα υποκειμενικά και αντικειμενικά όρια της συμφωνίας περί διαιτησίας

ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ

Παρατηρήσεις απηύθυνε η αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα της Δανίας Datatilsynet σε Γυμνάσιο της πόλης Roskilde για τα μέτρα που είχε λάβει πριν τη χρήση προγράμματος proctoring κατά τη διεξαγωγή εξ αποστάσεως εξετάσεων. Υπενθυμίζεται πως τα προγράμματα proctoring είναι ειδικά λογισμικά, τα οποία επιτρέπουν την παρακολούθηση των ενεργειών του εξεταζόμενου, μέσω επιτήρησης του χώρου, αλλά και του υπολογιστή του.

Η Datatilsynet διεξήγαγε αυτεπάγγελτη έρευνα σε σειρά σχολείων της Δανίας, μετά από δημοσιεύματα του τύπου για τον σχεδιασμό χρήσης proctoring software, ούτως ώστε να αποτραπούν φαινόμενα αντιγραφών στις εξετάσεις των μαθητών.

Ένα από τα σχολεία που ελέγχθηκαν εξονυχιστικώς ως προς τα μέτρα που είχαν σχεδιάσει ήταν και το Roskilde Katedralskole, το οποίο κρίθηκε πως είχε γενικά συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, δεν είχε όμως λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία δεδομένων από τον σχεδιασμό.

Σύμφωνα με τη δανική αρχή, το σχολείο είχε τηρήσει τις υποχρεώσεις του σχετικά με την αναλογικότητα, την περίοδο διατήρησης των δεδομένων και την υποχρέωση ενημέρωσης των υποκειμένων, αν και στην τελευταία περίπτωση θα μπορούσε να έχει μεριμνήσει για τη σύνταξη ενός κειμένου με απλούστερη γλώσσα.

Οι ενστάσεις της Datatilsynet περιορίστηκαν στα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα που είχαν ληφθεί και την εκτίμηση αντικτύπου που είχε γίνει, η οποία δεν κρίθηκε επαρκής. Σύμφωνα με την αρχή, η ανεπάρκεια της εκτίμησης αντικτύπου είχε ως αποτέλεσμα να μη ληφθούν όλα τα αναγκαία τεχνικά και οργανωτικά μέτρα, ώστε να διασφαλιστεί πως δεν συλλέγονται περισσότερες πληροφορίες από αυτές που είναι αναγκαίες. Υπό την έννοια αυτή, η επεξεργασία δεδομένων από το σχολείο δεν έγινε σύμφωνα με τις απαιτήσεις του άρθρου 25 παρ.1 ΓΚΠΔ.

Διαβάστε επίσης: Προσωπικά δεδομένα και επιτήρηση εξ αποστάσεως/διαδικτυακών εξετάσεων σε πανεπιστήμια

Η Datatilsynet συνέστησε στο σχολείο να πραγματοποιήσει μια νέα εκτίμηση αντικτύπου, η οποία θα λαμβάνει υπόψιν τις παρατηρήσεις της, μεταξύ των οποίων το γεγονός πως οι εξετάσεις πραγματοποιούνται μέσω των προσωπικών υπολογιστών των μαθητών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κίνδυνο αποκάλυψης προσωπικών πληροφοριών. Σύμφωνα με την αρχή, το σχολείο οφείλει να ενημερώσει τους μαθητές ως προς τους κινδύνους από τη χρήση του υπολογιστή τους και να τους παράσχει συγκεκριμένες οδηγίες και παραδείγματα για το πώς μπορούν να αποτρέψουν την αποκάλυψη ιδιωτικών πληροφοριών κατά την ώρα της εξέτασης. Ως χαρακτηριστική οδηγία αναφέρθηκε η προτροπή προς τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν διαφορετικό browser από αυτόν που προτιμούν για την προσωπική τους χρήση.

Οικογενειακό Δίκαιο 9η έκδοση
Κώδικας Ποινικής Δικονομίας -Ερμηνεία Κατ΄άρθρο - Τόμος Ι - Β έκδοση

ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

send