logo-print

Στο στόχαστρο της Κομισιόν η Ελλάδα για αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, διαδικασίες επιστροφής και δορυφορική ραδιοφωνία και τηλεόραση

Διαδικασίες επί παραβάσει σε βάρος της Ελλάδας

30/09/2022

18/10/2022

Mobbing Ευθύνη λόγω ηθικής παρενόχλησης στην εργασία

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΧΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

Δικαστικός Έλεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων και Ερμηνεία του Συντάγματος

Ευάγγελος Βενιζέλος

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Επιμέλεια: Γεώργιος Π. Κανέλλος

Με τη δέσμη παραβάσεων Σεπτεμβρίου που εξέδωσε την Πέμπτη, 29-09-2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι κινεί διαδικασίες επί παραβάσει σε βάρος της Ελλάδας αναφορικά με τα εξής ζητήματα:

Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τους ενωσιακούς κανόνες για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων

Η Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας [INFR (2022)4078] λόγω μη συμμόρφωσης των εθνικών της κανόνων με την ενωσιακή νομοθεσία για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.  

Οι εν λόγω ενωσιακοί κανόνες έχουν συμβάλει στη δημιουργία ενός σύγχρονου συστήματος για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής πείρας σε ολόκληρη την ΕΕ. Διευκολύνουν τους επαγγελματίες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε διάφορα κράτη μέλη, διασφαλίζοντας παράλληλα βελτιωμένο επίπεδο προστασίας για τους καταναλωτές και τους πολίτες.  

Ειδικότερα, η Επιτροπή θεωρεί ότι η ελληνική νομοθεσία δεν συμμορφώνεται με την οδηγία 2005/36/ΕΚ —όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2013/55/ΕΕ— και το άρθρο 45 της ΣΛΕΕ.  

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, οι επαγγελματίες που έχουν αποκτήσει προσόντα διευθυντή σχολείου και λοιπών στελεχών εκπαίδευσης σε άλλα κράτη μέλη πρέπει να αποκτήσουν ακαδημαϊκή και όχι επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων τους προκειμένου να είναι σε θέση να εργαστούν στην Ελλάδα. 

Αυτό αντιβαίνει στις διατάξεις της οδηγίας 2005/36/ΕΚ, η οποία προβλέπει ότι στην περίπτωση αυτή πρέπει να εφαρμόζεται διαδικασία επαγγελματικής αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων. Δεδομένου ότι η διαδικασία ακαδημαϊκής αναγνώρισης είναι πιο επαχθής από τη διαδικασία επαγγελματικής αναγνώρισης που προβλέπει η οδηγία, η πρόσβαση των εν λόγω επαγγελματιών της ΕΕ στην ελληνική αγορά εργασίας καθίσταται δυσκολότερη. 

Η Ελλάδα έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στα επιχειρήματα της Επιτροπής. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με την οδηγία της ΕΕ για την επιστροφή παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών

Η Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει αποστέλλοντας συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα [INFR(2014)2231] λόγω μη συμμόρφωσης με τους ενωσιακούς κανόνες για την επιστροφή των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών, ήτοι την οδηγία 2008/115/ΕΚ

Η διασφάλιση της πλήρους τήρησης της οδηγίας για την επιστροφή αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για τη θέσπιση κοινού ενωσιακού συστήματος επιστροφών, όπως ορίζεται στο σύμφωνο για τη μετανάστευση και το άσυλο. 

Η οδηγία θεσπίζει ένα κοινό σύνολο κανόνων για την επιστροφή των υπηκόων τρίτων χωρών που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις εισόδου, παραμονής ή διαμονής σε ένα κράτος μέλος, ενθαρρύνοντας παράλληλα την οικειοθελή επιστροφή των παράνομων μεταναστών. 

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η Ελλάδα έχει μεταφέρει πλημμελώς ορισμένες διατάξεις της οδηγίας, και έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στα επιχειρήματα της Επιτροπής. 

Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να ευθυγραμμίσει την εθνική της νομοθεσία που ρυθμίζει την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών δορυφορικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης με την ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων και την ελευθερία εγκατάστασης

Η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα [INFR (2022)4080] λόγω της εθνικής της νομοθεσίας που ρυθμίζει την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών δορυφορικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης. 

Επί του παρόντος, η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει στον κάτοχο άδειας για συνδρομητικές υπηρεσίες δορυφορικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης και στους μετόχους του, σε συνδεδεμένα πρόσωπα και σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις να συμμετέχουν ή να ελέγχουν οποιονδήποτε άλλο πάροχο ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου που δραστηριοποιείται μέσω επίγειων δωρεάν ή συνδρομητικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών δικτύων. 

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η διάταξη αυτή εισάγει αδικαιολόγητο περιορισμό στην ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων και στην ελευθερία εγκατάστασης που προβλέπονται στα άρθρα 63 και 49 της ΣΛΕΕ, αντίστοιχα, εμποδίζοντας τους δυνητικούς επενδυτές να επενδύσουν σε παρόχους ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου που δραστηριοποιούνται μέσω επίγειων δωρεάν ή συνδρομητικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών δικτύων. 

Εάν η Ελλάδα δεν απαντήσει ικανοποιητικά εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Εργατικό Ποινικό Δίκαιο
Αναπροσαρμογή επιχειρηματικών πιστωτικών συμβάσεων λόγω της οικονομικής κρίσης - Συμβολές Αστικού Νο 6

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΑΝΔΡΙΑΝΑΤΟΥ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ