logo-print

Σύσταση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Ουδετερότητα στο Διαδίκτυο

Η διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης πρέπει να είναι ουδέτερη, χωρίς διακρίσεις, περιορισμούς ή παρεμβάσεις, ανεξάρτητα από τον αποστολέα, τον παραλήπτη, το περιεχόμενο, την εφαρμογή, την υπηρεσία ή τη συσκευή

Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Δικαστικός Έλεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων και Ερμηνεία του Συντάγματος

Ευάγγελος Βενιζέλος

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Οδηγίες για την ενίσχυση της διαδικτυακής ουδετερότητας με σκοπό την προστασία του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης, της πρόσβασης στις πληροφορίες και του σεβασμού στην ιδιωτική ζωή εξέδωσε το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Η σύσταση που εξέδωσε η Επιτροπή των Υπουργών που εκπροσωπούν τα 47 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης, περιέχει ένα σύνολο οδηγιών για την διαδικτυακή ουδετερότητα, επισημαίνοντας ότι η διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης πρέπει να είναι ουδέτερη, χωρίς διακρίσεις, περιορισμούς ή παρεμβάσεις, ανεξάρτητα από τον αποστολέα, τον παραλήπτη, το περιεχόμενο, την εφαρμογή, την υπηρεσία ή τη συσκευή.

Μερικές από τις πιο σημαντικές οδηγίες είναι οι εξής:

  • Μέτρα για την διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης θα πρέπει να λαμβάνονται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. συμμόρφωση με δικαστική απόφαση, σε περιπτώσεις ανάγκης διατήρησης της διαδικτυακής ακεραιότητας ή ασφάλειας ή για την αποφυγή ή την πρόληψη της διαδικτυακής συμφόρησης) και να είναι διαφανή, μη διακριτικώς εφαρμοζόμενα και να εφαρμόζονται μόνο για το χρονικό διάστημα που είναι απολύτως απαραίτητα.
  • Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν πληροφορίες από τους παρόχους για την διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης και ταχύτητας.
  • Το εθνικό νομικό πλαίσιο των κρατών θα πρέπει να διασφαλίζει την υποχρέωση λογοδοσίας των παρόχων internet σε περίπτωση παραβίασης της αρχής ουδετερότητας, ενώ οι πάροχοι θα πρέπει να παρέχουν στους χρήστες δυνατότητα καταγγελίας εικαζόμενων παραβιάσεων.
  • Οι εθνικές αρχές θα πρέπει να παρακολουθούν και να εκδίδουν δημόσιες εκθέσεις σχετικά με τις πρακτικές διαχείρισης της κίνησης στο Διαδίκτυο
  • Η πάροχοι internet δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εισάγουν διακρίσεις εις βάρος ανταγωνιστικών παρόχων περιεχομένου, εφαρμογών ή υπηρεσιών ή να συνάπτουν συμβάσεις προνομιακής μεταχείρισης με παρόχους, χωρίς να διασφαλίζουν την πρόσβαση των χρηστών στη πληροφορία.
  • Κάθε πρακτική διαχείρισης της κίνησης που επιτρέπει την αξιολόγηση του περιεχομένου των επικοινωνιών αποτελεί προσβολή του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή και για να γίνει αποδεκτή θα πρέπει να συμβαδίζει πλήρως με το άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την εθνική νομοθεσία και να ελέγχεται από τις αρχές.

Τη σύσταση του Συμβουλίου της Ευρώπης μπορείτε να βρείτε εδώ.

Πηγή: coe.int

Αυτοδύναμα Ασφαλιστικά Μέτρα

Βασίλειος Α. Χατζηϊωάννου

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Η προσημείωση υποθήκης Μετά τους ν. 4842/2021 και 4871/2021

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΉ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ