logo-print

Δημοσιεύθηκε ο Νόμος 4599/2019 για τις άδειες οδήγησης

Νέο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για οδηγούς από 17 ετών

06/03/2019

08/03/2019

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4599/2019 "Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις".

Μεταξύ άλλων, σκοπός του νόμου είναι ο καθορισμός ειδικά διαμορφωμένων χώρων για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης οχημάτων και η δημιουργία εποπτείας και αξιολόγησης των εξεταστών και των εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών και οδηγών.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεσ, στο πλαίσιο επίτευξης των σκοπών του, με τον Νόμο θεσπίζονται, μεταξύ άλλων:

α) Η διενέργεια των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς ως κύριο και αποκλειστικό έργο, κάτι που θα συντελέσει στην αναβάθμιση του ιδίου έργου, καθώς θα ασκείται απερίσπαστα και αποκλειστικά από τους εξεταστές.

β) Η καθιέρωση της καινοτόμου διαδικασίας διενέργειας των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή εντός του εκπαιδευτικού οχήματος.

γ) Η δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων ή πιστών για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών (όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης) καθώς και οδηγών που επιθυμούν την επέκταση της άδειάς οδήγησης τους σε άλλη κατηγορία.

δ) Οι ειδικές δοκιμασίες θα πραγματοποιούνται από τον υποψήφιο χωρίς την παρουσία του εξεταστή εντός ή επί του εκπαιδευτικού οχήματος.

ε) Περαιτέρω, θεσπίζεται η δυνατότητα διενέργειας των ειδικών δοκιμασιών κάνοντας χρήση ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης καταγραφής των δεδομένων των διαδικασιών και αυτόματης εξαγωγής του αποτελέσματος.

στ) Η διαμόρφωση συστήματος εποπτείας και ελέγχου των εκπαιδευτών, των διενεργούντων τις θεωρητικές εξετάσεις και των εξεταστών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς, πέραν των άλλων, με καταγραφή, μέσω οπτικοακουστικών μέσων, της θεωρητικής εξέτασης και της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς αλλά και αξιοποίηση του υπόψη καταγραφέντος υλικού στο πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτών και των εξεταστών.

Συνοδευόμενη οδήγηση

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου 14 επιδιώκεται η καθιέρωση ολοκληρωμένου συστήματος συνοδευόμενης οδήγησης, για ανήλικους υποψήφιους οδηγούς, μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των δεκαεπτά ετών, λαμβάνοντας υπόψη τα ισχύοντα σε κράτη της ευρωπαϊκής ένωσης με προηγμένο επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Ειδικότερα, στην παράγραφο 1 παρέχεται η δυνατότητα σε ανήλικους υποψήφιους οδηγούς, εφόσον έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκαεπτά (17) ετών, να οδηγούν οχήματα της Β' κατηγορίας, μετά από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών και ακολούθως επιτυχή θεωρητική και πρακτική εξέταση, υπό την προϋπόθεση συνοδείας ενήλικα - έμπειρου οδηγού, ο οποίος υποχρεωτικά πληροί σωρευτικά συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Αναλυτικά το άρθρο 17 προβλέπει:

Συνοδευόμενη οδήγηση

1. Για ανήλικους υποψήφιους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, καθιερώνεται ολοκληρωμένο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης κατηγορίας Β που περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

α) θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από εκπαιδευτή υποψήφιων οδηγών, σύμφωνα με τα άρθρα 19 και 20 της Α3/οικ.50984/7947/22.11.2013 απόφασης του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,

β) επιτυχή θεωρητική εξέταση και επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς,

γ) χορήγηση βεβαίωσης από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφερειακής ενότητας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου, με την οποία βεβαιώνεται η ικανότητά του για οδήγηση με συνοδεία οδηγού, που πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:

αα) είναι ηλικίας τριάντα (30) τουλάχιστον ετών,

ββ) είναι κάτοχος άδειας οδήγησης επί πέντε (5) τουλάχιστον έτη,

γγ) δεν έχει καταλογιστεί εις βάρος του κανένας βαθμός ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μοτοποδηλάτων (Σ.Ε.Σ.Ο.) για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών.

Τα οχήματα, όταν χρησιμοποιούνται για συνοδευόμενη οδήγηση φέρουν ειδικό διακριτό σήμα στον οπίσθιο ανεμοθώρακα. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι προδιαγραφές του σήματος και οι διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση μη τοποθέτησής του.

2. Η άδεια οδήγησης χορηγείται με τη συμπλήρωση των δεκαοκτώ (18) ετών και εφόσον ο οδηγός δεν έχει υποπέσει σε παράβαση για την οποία καταλογίζονται βαθμοί ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μοτοποδηλάτων (Σ.Ε.Σ.Ο.).

Δείτε αναλυτικά το Νόμο 4599/2019, όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Συνταγματικό Δίκαιο - Γ έκδοση

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΚΩΣΤΑΣ ΧΡΥΣΟΓΟΝΟΣ

Δίκαιο σημάτων Ερμηνεία Ν. 4679/2020 περί σημάτων

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΟΚΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ