logo-print

Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη σχεδιάζουν να εμποδίσουν τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο

Με στόχο να αναγκάσουν τη Google να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να μοιραστεί πιο δίκαια η πίτα των εσόδων από τις online διαφημίσεις

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο

Αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις φαίνεται πως τίθεται η Google στην Ευρώπη, καθώς μία σειρά ευρωπαϊκών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας σχεδιάζει να εμποδίσει την προβολή διαφημίσεων στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, αρκετές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη έχουν ήδη προχωρήσει στην εγκατάσταση ενός λογισμικού (Shine) στους server τους, το οποίο εμποδίζει την εμφάνιση διαφημίσεων σε ιστοσελίδες και εφαρμογές.

Το σχέδιο, το οποίο αν τεθεί σε εφαρμογή θα ήταν καταστροφικό για τις εταιρείες που βασίζονται στην Online διαφήμιση, έχει ως στόχο να αναγκάσει τη Google να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να μοιραστεί πιο δίκαια η πίτα των εσόδων από τις Online διαφημίσεις.

«Η υπηρεσία θα αρχίσει να προσφέρεται σε ορισμένους συνδρομητές με τη λογική του opt-in, υπάρχει ωστόσο η σκέψη να επεκταθεί σύντομα σε όλο το εύρος των δικτύων κινητής τηλεφωνίας», αναφέρει ανώνυμα στέλεχος μίας εκ των εταιρειών στους Financial Times.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας πάροχος επιχειρεί να εμποδίσει μαζικά την εμφάνιση διαφημίσεων στο διαδίκτυο.

Το 2013, ο γαλλικός πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου (ISP) “Free” επιχείρησε να εμποδίσει τις διαφημίσεις μέσω ειδικού λογισμικού στο router των συνδρομητών, όμως αναγκάστηκε να υποχωρήσει υπό τις πιέσεις της κυβέρνησης.

Η πρωτοβουλία αυτή των παρόχων φαίνεται πως είναι μάλλον καταχρηστική και βασίζεται στην έλλειψη σαφών κανόνων σχετικά με την ουδετερότητα του διαδικτύου στην ΕΕ, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ.

Οι χρήστες του διαδικτύου είναι ελεύθεροι να επιλέξουν αν θέλουν να χρησιμοποιήσουν λογισμικό που εμποδίζει τις διαφημίσεις (adblock), αλλά οι πάροχοι δεν θα έπρεπε επ' ουδενί να αποφασίζουν για το τι θα εμφανίζεται στο διαδίκτυο και τι όχι.

Με πληροφορίες από arstechnica.com και thenextweb.com

Δίκαιο Αναγκαστικής Εκτελέσεως ΙΙΙ/α Β έκδοση
Ειδικό Ενοχικό Δίκαιο - 3η έκδοση
send