logo-print

Κομισιόν: Πρόταση για νέους, σύγχρονους κανόνες ψηφιακών συμβάσεων

Με στόχο την απλούστευση και την προώθηση της πρόσβασης σε ψηφιακό περιεχόμενο, την καλύτερη προστασία των καταναλωτών στις διαδικτυακές τους αγορές και την παροχή βοήθειας στις επιχειρήσεις

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Δικαιοδοσία και Εκτέλεση επί διασυνοριακών ευρπωαϊκών οικογενειακών διαφορών

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Ως μέρος της στρατηγικής της για την ψηφιακή ενιαία αγορά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε δυο ξεχωριστές νομοθετικές προτάσεις για την βελτίωση του ηλεκτρικού εμπορίου: η πρώτη αφορά την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. τη μετάδοση μουσικής σε συνεχή ροή) και η δεύτερη τη διαδικτυακή πώληση αγαθών (π.χ. τη διαδικτυακή αγορά ενδυμάτων).

Και οι δύο νομοθετικές προτάσεις αφορούν μόνο σχέσεις επιχειρήσεων με καταναλωτές (B2C) και στοχεύουν στην άρση των εμποδίων για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο εντός της ΕΕ: τον νομοθετικό κατακερματισμό στο τομέα του δικαίου των συμβάσεων των καταναλωτών, που έχει ως συνέπεια υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις και χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από άλλη χώρα.

Επιπρόσθετα, βασίζονται στην πρόταση για Οδηγία για τη θέσπιση κοινού ευρωπαϊκού δικαίου των πωλήσεων (CESL), η οποία αποσύρθηκε από την Επιτροπή τον περασμένο χρόνο, και περιλαμβάνουν μια απλούστερη και πιο συγκεκριμένη δέσμη κανόνων.

Πρέπει να σημειωθεί ότι στην ΕΕ δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμη επαρκώς το πλήρες δυναμικό των διαδικτυακών πωλήσεων.

Το 2014, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολο του τομέα λιανικής στην Ευρώπη ανερχόταν σε 7,2 %, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ όπου το ποσοστό ανέρχεται σε 11,6 %, ενώ μόνο το 15 % των Ευρωπαίων καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω του διαδικτύου από άλλες χώρες της ΕΕ.

Παράλληλα, υπάρχει σαφές κενό στη νομοθεσία της ΕΕ στον τομέα του ελαττωματικού ψηφιακού περιεχομένου.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα του καταναλωτή σε περίπτωση ελαττωματικών εμπορευμάτων, η Ευρώπη εξακολουθεί να εργάζεται με 28 εν μέρει διαφορετικές νομοθεσίες για τις καταναλωτικές συμβάσεις, καθώς έχουν θεσμοθετηθεί μόνο οι στοιχειώδεις απαιτήσεις στο επίπεδο της ΕΕ.

Οι νέες προτάσεις προβλέπουν σαφή και συγκεκριμένα δικαιώματα για το ψηφιακό περιεχόμενο: για παράδειγμα, ένας καταναλωτής που καταφορτώνει ένα παιχνίδι που δεν λειτουργεί σωστά μπορεί επί του παρόντος να λάβει ως αποζημίωση μόνο έκπτωση για να καταφορτώσει (download) άλλα παιχνίδια στο μέλλον.

Με την προτεινόμενη οδηγία, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να ζητούν την επίλυση τέτοιου είδους προβλημάτων και, σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό ή δεν γίνει σωστά, θα μπορούν να επωφελούνται από μείωση της τιμής ή να λύουν τη σύμβαση και να αποζημιώνονται πλήρως.

Την πρόταση της Κομισιόν για την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου μπορείτε να βρείτε εδώ και την πρόταση για τη διαδικτυακή πώληση αγαθών εδώ.

Επιμέλεια: Αλίκη Μπενμαγιώρ

Πολιτική Δικονομία ΙΙΙ - Β έκδοση

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΑΣ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΠΕΣ

Δασικό Δίκαιο & Εθνικό Κτηματολόγιο Β έκδοση

ΠΑΠΑΣΤΕΡΙΟΥ Δ.

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ - ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ

send