logo-print

e:Presence: Επιτρέπεται η καταγραφή των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων του Δημοσίου

Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση
Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση

Με την υπ’ αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.37 Α.1/27/οικ.9413/2020 Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε χτες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως [ΦΕΚ 1704/Β/6-5-2020], είναι πλέον επιτρεπτή η ηλεκτρονική καταγραφή των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων, οι οποίες πραγματοποιούνται με χρήση της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης e:Presence.gov.gr.

Ειδικότερα, με την ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομίας, Εσωτερικών και Επικρατείας προστέθηκε νέα παράγραφος 10 στο άρθρο 3 της υπ’ αριθμ. 429/12-3-2020 ΚΥΑ, με το οποίο είχε προβλεφθεί η δυνατότητα χρήσης του e:Presence για τη συνεδρίαση των συλλογικών οργάνων των φορέων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα μέσω τηλεδιάσκεψης.

Σύμφωνα με την προστεθείσα διάταξη:

«10. Στις συνεδριάσεις που διενεργούνται με χρήση της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης e:Presence.gov.gr, δύναται να γίνεται ηλεκτρονική καταγραφή αυτών, με αποκλειστική ευθύνη των φορέων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που χρησιμοποιούν την υπηρεσία e:Presence.gov.gr. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται και για τη διευκόλυνση της τήρησης και επεξεργασίας των πρακτικών των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων.»

Υπενθυμίζεται ότι με την παράγραφο 9 του ιδίου άρθρου έχει ήδη προβλεφθεί ότι υπεύθυνος επεξεργασίας, κατά τις διατάξεις της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα, είναι ο φορέας που κάνει χρήση της υπηρεσίας, ο οποίος και είναι «αποκλειστικά υπεύθυνος για τη συλλογή, την επεξεργασία και τη νομική της βάση, τον σκοπό, την ενημέρωση των υποκειμένων και την ικανοποίηση των δικαιωμάτων αυτών, για το σύνολο των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που επεξεργάζεται κατά τη χρήση της υπηρεσίας e:Presence.gov.gr, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις».

Το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε.) ενεργεί ως εκτελών την επεξεργασία για λογαριασμό του εκάστοτε φορέα.

Δεδομένου ότι τόσο η καταγραφή, όσο και η οποιαδήποτε περαιτέρω χρήση του υλικού (αποθήκευση, διαβίβαση) αποτελούν πράξεις επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, οι φορείς του δημοσίου τομέα, που θα κάνουν χρήση της παρεχόμενης δυνατότητας, οφείλουν – πριν προβούν στην καταγραφή αυτή - να εκπονήσουν συγκεκριμένες πολιτικές ώστε η επεξεργασία να είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων και του Ν.4624/2019.

Μεταξύ των ζητημάτων που πρέπει να ρυθμιστούν είναι ο καθορισμός της νομικής βάσης και των σκοπών της επεξεργασίας (δεδομένου ότι, σύμφωνα με την ΚΥΑ, η δυνατότητα δεν παρέχεται μόνο για διευκόλυνση στην τήρηση πρακτικών), ο προσδιορισμός της περιόδου αποθήκευσης, η διαφύλαξη της ακεραιότητας και εμπιστευτικότητας των δεδομένων και η εκπλήρωση των υποχρεώσεων του υπευθύνου επεξεργασίας έναντι των υποκειμένων των δεδομένων.

Διαβάστε επίσης: Κορωνοϊός: Δοκιμάστηκαν θερμικές κάμερες στα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης

Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός
Η επιμέλεια του παιδιού κατά τον Αστικό Κώδικα

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΕΚΚΑΣ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ