logo-print

Η Google απαντά στην Κομισιόν: «Η βελτίωση της ποιότητας δεν είναι αντι-ανταγωνιστική»

Λανθασμένες από άποψη γεγονότων, νόμου και οικονομικών χαρακτήρισε τις κατηγορίες της Κομισιόν για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο η Google

28/08/2015

16/11/2017

Λανθασμένες από άποψη γεγονότων, νόμου και οικονομικών χαρακτήρισε τις κατηγορίες της Κομισιόν εναντίον της για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αναζητήσεις, η Google

Ο αμερικανικός κολοσσός, με μία δημοσίευση του αντιπροέδρου και διευθυντή του νομικού της τμήματος, Kent Walker, με τίτλο «Η βελτίωση της ποιότητας δεν είναι αντι-ανταγωνιστική», απαντά στις αιτιάσεις της Επιτρόπου Ανταγωνισμού, Margrethe Vestager.

Υπενθυμίζεται ότι η Vestager ανακοίνωσε τον Απρίλιο τη διεξαγωγή ερευνών εναντίον της Google για «συστηματική ευνοϊκή μεταχείριση της δικής της υπηρεσίας σύγκρισης τιμών στις οικείες σελίδες με τα αποτελέσματα γενικής αναζήτησης».

Στην ανάρτησή του, ο Walker υποστηρίζει ότι οι υπηρεσίες της Google λειτουργούν προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων, χωρίς να προκαλούν στρέβλωση της αγοράς.

Συγκεκριμένα, η Google στηρίζει την υπεράσπισή της σε τρία επιχειρήματα:

Με βάση τα γεγονότα: Η Google αναφέρει ότι το ποσό της κίνησης (traffic) που έχει κατευθυνθεί προς τις σχετικές ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών έχει αυξηθεί κατά 227% την τελευταία δεκαετία.

Επιπλέον, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε σε τέσσερις χώρες της ΕΕ, δεκάδες νέες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών έχουν αρχίσει να λειτουργούν κατά το διάστημα αυτό, γεγονός που αποδεικνύει την ύπαρξη υγιών συνθηκών ανταγωνισμού.

Με βάση τη νομοθεσία: Η Google αρνείται ότι υποχρεούται να κατευθύνει την κίνησή (traffic) προς τους ανταγωνιστές της.

Τονίζει, μάλιστα, ότι η μηχανή αναζήτησής της δεν πρέπει να παρομοιάζεται με υπηρεσίες όπως η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Με βάση τα οικονομικά: Η Google πιστεύει ότι η ΕΕ δεν έχει καταφέρει να εκτιμήσει σωστά τη δυναμική μιας αγοράς στην οποία οι καταναλωτές αναζητούν συχνά για αγαθά, μέσω υπηρεσιών όπως η Amazon, το eBay αλλά και κοινωνικά δίκτυα, όπως το Pinterest.

Η Google, μέσω της οποίας πραγματοποιείται περίπου το 90% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο στην Ευρώπη, δέχεται τα πυρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των ανταγωνιστών της, όπως η Microsoft και η Expedia, για τον τρόπο που τοποθετεί της διαφημίσεις της.

Ο Kent Walker, ωστόσο, αρνείται ότι η εταιρεία του συμπεριφέρεται με τρόπο που υπονομεύει παράνομα τον ανταγωνισμό.

«Η τοποθέτηση διαφημίσεων βασίζεται σε δομημένα δεδομένα (structured data) που παρέχονται από τους εμπόρους και βελτιώνει αποδεδειγμένα την ποιότητα της διαφήμισης, καθιστώντας ευκολότερο για τους καταναλωτές το να βρουν αυτό που ψάχνουν.

Τα δεδομένα από τους χρήστες και τους διαφημιζόμενους επιβεβαιώνουν ότι τους αρέσει ο συγκεκριμένος τρόπος τοποθέτησης των διαφημίσεων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ευνοούμε κάποιον. Σημαίνει απλά ότι παρέχουμε στους πελάτες μας (καταναλωτές και διαφημιζόμενους) αυτό που θεωρούν πιο εύχρηστο», σημειώνει ο Walker.

Η συνέχεια της διαμάχης Google - Κομισιόν αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Με πληροφορίες από googlepolicyeurope.blogspot.co.uk και bbc.com

[

Σύνδεση στο Lawspot

Enter your e-mail address or username.
Enter the password that accompanies your e-mail.
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
logo

Δεν έχετε λογαριασμό;

Μπορείτε να εγγραφείτε στο Lawspot ανεξαρτήτως ιδιότητας, ως δικηγόρος, συμβολαιογράφος ή και απλός χρήστης, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα εδώ.

Αν είστε δικηγόρος, με την εγγραφή σας στο Lawspot.gr κερδίζετε σημαντικά οφέλη. Δείτε αναλυτικές πληροφορίες εδώ.