Η σύμβαση χορηγίας (sponsoring)

Ειδικότερα θέματα των συμβάσεων (ανταποδοτικής) χορηγίας - sponsoring

05/08/2019

05/08/2019

Αντικείμενο μελέτης στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου αποτελεί η σύμβαση (ανταποδοτικής) χορηγίας (sponsoring), με την οποία μία επιχείρηση (χορηγός) αναλαμβάνει την υποχρέωση να υποστηρίξει την παραγωγή προϊόντων θεάματος με παροχές σε είδος ή/και σε χρήμα στον οργανωτή του καλλιτεχνικού ή αθλητικού έργου ή στους ίδιους τους συμμετέχοντες σε αυτό (δέκτης της χορηγίας) με αντάλλαγμα την προβολή του μέσω των χρηματοδοτούμενων δραστηριοτήτων.

Η σύμβαση ανταποδοτικής χορηγίας διακρίνεται απο την χορηγία δωρεοδοτικού τύπου, η οποία αποτελεί οικονομική παροχή άνευ ανταλλάγματος, καθώς τα κίνητρα του χορηγού είναι χαριστικά ή φιλανθρωπικά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η νομική φύση της σύμβασης καθώς και πως διαμορφώνεται η έννομη θέση του χορηγού και του λήπτη της χορηγίας.

Εκκινώντας από τη διαπίστωση πως η σύμβαση ανταποδοτικής χορηγίας επιτελεί χρηματοδοτική λειτουργία για το λήπτη της χορηγίας και διαφημιστική για το χορηγό, δημιουργείται το ερώτημα ποια είναι η σχέση μεταξύ χορηγίας και διαφήμισης, δεδομένου ότι αμφότερες αποβλέπουν στην προβολή ενός προσώπου ή των προϊόντων/υπηρεσιών αυτού, καθώς και ποια είναι τα πλεονεκτήματα της χορηγίας.

Κοινά στοιχεία, τέλος, με τη σύμβαση ανταποδοτικής χορηγίας παρουσιάζουν και δύο άλλα συναφή μέσα επικοινωνίας και προβολής, εκείνο του product placement και του mercha(n)dising, στα οποία ως ειδικότερα ζητήματα γίνεται μία σύντομη αναφορά.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη, η σύμβαση χορηγίας αποτελεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό από οικονομική άποψη και παράλληλα αποτελεσματικό μέσο χρηματοδότησης (για το λήπτη αυτής) και διαφήμισης (για το χορηγό).

Δεδομένης της απουσίας συστηματικής ερμηνείας και επεξεργασίας αυτής, εναπόκειται στα συμβαλλόμενα μέρη, κατά το χρόνο κατάρτισή της και κυρίως κατά το στάδιο των διαπραγματεύσεων των όρων της, να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της, να κατοχυρώσουν τα δικαιώματά τους και να ρυθμίσουν τις υποχρεώσεις τους, εντάσσοντας ρήτρες στη συμφωνία, με τις οποίες θα εξυπηρετούν καλύτερα τα συμφέροντά τους.

Δείτε αναλυτικά το άρθρο στο νέο τεύχος του περιοδικού "Επισκόπηση Οικονομικού Δικαίου"

Σύνδεση στο Lawspot

Enter your e-mail address or username.
Enter the password that accompanies your e-mail.
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
logo

Δεν έχετε λογαριασμό;

Μπορείτε να εγγραφείτε στο Lawspot ανεξαρτήτως ιδιότητας, ως δικηγόρος, συμβολαιογράφος ή και απλός χρήστης, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα εδώ.

Αν είστε δικηγόρος, με την εγγραφή σας στο Lawspot.gr κερδίζετε σημαντικά οφέλη. Δείτε αναλυτικές πληροφορίες εδώ.

send