logo-print

Influencers και προστασία καταναλωτή: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

97% των influencers δημοσίευσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο 1 στους 5 ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενο ήταν διαφημιστικό

19/02/2024

20/02/2024

Δίκαιο Κεφαλαιουχρικών Εταιριών Tόμος Ι

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

H διεθνής δικαιοδοσία διασυνοριακών διάφορων εταιριών κατά τον κανονισμό 1215/2012 - ΠΠΠ Νο 7 -

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας δημοσίευσαν τα αποτελέσματα ενός ελέγχου («σκούπα») αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από infuencers (άτομα που επηρεάζουν/παράγοντες επιρροής).

Η σάρωση διαπίστωσε ότι σχεδόν όλοι (97%) οι infuencers δημοσίευσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενό τους ήταν διαφημιστικό. 

Ο στόχος της σάρωσης ήταν να επαληθευτεί εάν οι παράγοντες επιρροής αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές. 

Ελέγχθηκαν αναρτήσεις 576 influencers που δημοσιεύτηκαν σε μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Τα ευρήματα της σάρωσης

  • Το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% το αποκάλυψε συστηματικά ως διαφήμιση.
  • Το 78% των επαληθευμένων επιρροών ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.
  • Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής·
  • Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου , όπως η εναλλαγή "συνεργασίας επί πληρωμή" στο Instagram, αντίθετα, αυτοί οι παράγοντες επιρροής επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως "συνεργασία" (16%), " εταιρική σχέση» (15%) ή γενική χάρη στην επωνυμία συνεργάτη (11%).
  • Το 40% των ελεγμένων επιρροών έκανε την αποκάλυψη ορατή κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εμπορικής επικοινωνίας . Το 34% των προφίλ των επιρροών έκανε την αποκάλυψη αμέσως ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο «διαβάστε περισσότερα» ή κάνοντας κύλιση προς τα κάτω.
  • Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή επωνυμίες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυψαν με συνέπεια, ή καθόλου, διαφημίσεις.
  • Το 44% των influencers είχαν τους δικούς τους ιστότοπους , από τους οποίους η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας.

Ως αποτέλεσμα της σάρωσης, 358 influencers θα διερευνηθούν περαιτέρω.

Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν τώρα μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. 

Περαιτέρω μέτρα επιβολής μπορούν να ληφθούν εάν είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες.

Η Επιτροπή θα αναλύσει τα αποτελέσματα της σάρωσης και υπό το πρίσμα των νομικών υποχρεώσεων των πλατφορμών στο πλαίσιο του DSA και θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα επιβολής, ανάλογα με την περίπτωση.​

Δείτε αναλυτικά την έρευνα.

Εταιρική Διακυβέρνηση Ανωνύμων Εταιριών

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Ένδικη προστασία για ακίνητο φερόμενο ως "άγνωστου" ιδιοκτήτη - Β έκδοση, Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 19 -

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΙΛΙΓΓΕΡΙΔΟΥ

send